![]() |
Bibliotheek leent behalve boeken ook homo's, zigeuners en islamieten uit.
Bibliotheek leent behalve boeken ook homo's, zigeuners en islamieten uit.
Uitgegeven: 21 augustus 2005 23:36 BEST - De bibliotheek in Almelo leent in september niet alleen boeken, maar ook homo's, zigeuners en islamieten uit. Een Zweedse bibliothecaresse bracht haar Nederlandse collega op het idee. Zij wil met 'Vergeet het vooroordeel', zoals zij haar project in Malmö heeft genoemd, stereotypen doorbreken. Boekenlezers kunnen in Almelo voor een klein uurtje bijvoorbeeld een islamitische vrouw met een hoofddoekje uit een plaatselijk asielzoekerscentrum 'lenen' en haar vragen stellen, die ze normaal niet durven te vragen. De drempel is lager, zei zondag Henk Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant. "Het brengt mensen dichter bij elkaar." Krol heeft directeur Jan Krol van de Almelose bibliotheek gesproken. De directeur, die in zijn vrije tijd voorzitter is van homobelangenvereniging COC in Twente en de Achterhoek wil tien personen gaan uitlenen. De lezers mogen 'hun' minderheidsgroep naar keuze meenemen naar het café naast de bibliotheek. ----------------------------------------------------------------------------------- Dit menen ze toch niet? Zo van: ff een islamietje lenen. Waarom? Omdat het vooroordelen uit de weg ruimt? Wat vinden jullie van dit lachwekkende idee? :D |
lmao.
|
ik had t al in het tiswah topic gezet :)
Ik moest er wel om lachen. Maar kom op. Die info kan je toch ook in boeken vinden? Vaak ook nog beter gedocumenteerd. En anders ga je gewoon eens een gesprek aan met je islamitische, homoseksuele of Roma buurman/vrouw als je iets wilt weten over hoe het zich in de praktijk uit. Ik vrees eigenlijk dat hier misbruik van gemaakt gaat worden :( Dat er dus bv. zo'n potenrammer een homoseksueel komt lenen en dan beschadigd terugbrengt, zeg maar. |
Citaat:
Maar ja, jij was eerst Gatara... :( |
Hahaha :D
|
Wat een masterlijk initiatief. :cool:
|
Citaat:
|
Geniaal. :D
|
as je gewoon de achterkant leest weet je gelijk waar 't over gaat :cool:
|
Ik vind het een geweldig idee. :D
|
Citaat:
|
Een stoplicht springt op rood, een stoplicht springt op groen. In almelo...
Haha, geniaal. Wat een initiatief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat zou de boeten zijn als je ze te laat in levert?
|
Ik dacht dat we dat soort instellingen bordelen noemden.
|
Citaat:
|
Ik weet niet of het zo'n goed idee is om met een hitsige homo een klein uurtje in een cafe te zitten. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Men kan beter boeken lenen. dat is veel duidelijker. De kans dat mensen ook verkeerde informatie overbrengen is ook groter dan bij boeken, aangezien die mensen er hun beleving aan toe voegen.
|
Citaat:
|
Het is net als met Ter Land Ter Zee En In De Lucht: Je kunt de originaliteitsprijs wel verdienen, maar je ben nog steeds een smacktard.
|
Omg lol roflmao :d
|
Het idee erachter vind ik wel goed, maar de uitvoering is iets minder :D
Jaja, je kunt leren uit de woordenboek wat een 'moslim' of een 'homo' is, maar er een echt gesprek mee aangaan is gewoon veel boeiender. Maar om nu iemand in de kroeg naast de bibliotheek te 'huren'... ? |
En als ik nou een jood of een hindoe wil lenen? :(
|
Benieuwd wat er gebeurt als die homo's, zigeuners en islamieten niet meer bruikbaar zijn. Worden ze dan afgeschreven en kun je ze voor een zacht prijsje overnemen? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hopelijk wordt dit initiatief uitgebreid naar andere branches. :)
"Hallo, ik wilde graag een Turk leasen." |
Citaat:
|
Citaat:
|
:D rofl
|
Citaat:
C1000. Geen fratsen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jammer dat er zo kinderachtig op gereageerd wordt, ik had verwacht van mensen die dit forum lezen elke nieuwe vorm van informatie verschaffen zouden toejuichen, blijkbaar niet.
Je kunt boeken lezen over de cultuur van Moslims, over nieuwe ontwikkelingen in de Natuurkunde, over de gewoonten van de Roma en over het leven van een Jahova`s Getuige: het is echter veel gemakkelijker en vaak leuker om het gewoon te vragen. Nu heb ik het geluk om de boven genoemde in mijn omgeving te hebben, maar naar alle waarschijnlijkheid ben ik een uitzondering. |
Ja, die ene Turk uit de buurt zal vast veel meer kennis bezitten dan je in al die boeken kunt vinden. En hij is natuurlijk helemaal niet bevooroordeeld over bepaalde onderwerpen en geheel en al objectief. En het klinkt ook zo leuk: 'leen een mens'. :rolleyes:
Lees gewoon een boek. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
'Deze zigeunerin heeft ezelsoren meneer. Dat gaat u een boete opleveren'
'Mag ik m'n homo verlengen' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Oh, wat een hoge drempel. Misschien is dat meteen wel een goede sociale oefening, eens mensen buiten je eigen kring aanspreken omdat je gewoon benieuwd bent naar ze. :)
|
Citaat:
ik vroeg wel een keer een shoarmaboer waarom zijn tent de naam droeg die ze droeg. maar dat was dus geen islamitische vraag :P overigens zijn niet alle shoarmatenten door moslims gerund en beheerd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56. |