![]() |
[uiterlijk en gedrag] Typische uitstraling van specifieke bandleden
Over het algemeen is de drummer dik, lui en oversext,
de bassist sloom, saai, en maakt hele flauwe grappen, de gitarist te dominant en te wild, de toetsenist een nerd die gauw teveel noten speelt en te technisch denkt, de zanger/zangeres aandachtsgeil en erg a-muzikaal is. Je hebt veel van deze beweringen dat bepaalde bandleden een bepaald gedrag hebben. Even zonder je punt van 'je moet ieder apart bekijken', het lijkt erop dat het wel heel vaak er in min of meerdere mate mee overeenstemt. Als je alle muziekgrapjes op het internet afstruint, dan gaan ze vaak ook over dezelfde dingen als hierboven, ook uit andere continenten. Trekt een bepaald instrument een bepaald type mens aan of word de mens gevormd door het instrument wat hij bespeeld? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, ok, dan vraag ik me nu toch echt dringend af waar al die grapjes end. vandaan komen, ik was er stellig van overtuigd dat ze toch wel een kern van waarheid moesten hebben.. :confused:
Ik bedoel inmin of meerdere mate herken ik mijn band vaak in die grapjes. |
Alle Marokkanen jatten toch ook niet? Daarnaast klopt je stelling hier ook niet.
|
Citaat:
|
Er zit wel degelijk een kern van waarheid in. FEIT: Bassisten staan vaak letterlijk en figuurlijk wat 'op de achtergrond', verzorgen een basis waar de rest van de band op bouwt, staat vaak strak voor zich uit te kijken en beetje suf te spelen, terwijl de gitarist zich veel vaker te buiten gaat aan wilde bewegingen etc... Drummerclichés zeggen mij minder, maar ook het nerd-zijn van de toetsenist is zó ontzettend vaak waar:D. Evenals hun overtechnisch spel.
Ook voor mijn band geldt het niet, maar in mijn directe omgeving zit bijv. al weer een band waar de toetsenist hét voorbeeld is van dit stereotype. En om maar het allerlaatste filmpje te noemen waar ik een band gezien heb: check het verschil tussen gitarist en bassist (niet zo heel schokkend, maar toch, het is een willekeurig gekozen filmpje wat ik toevallig net zag: ) http://www.raregrooveorchestra.com/d.../rgothecat.mpg |
Citaat:
Maar nee, dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het 'stereotyp' drummer, bassist, gitarist, etc. wel vaak voorkomt in mijn ogen. Mijn vraag was: "Wat is jullie visie hierop?", niet "Alle drummers, bassisten, gitaristen, etc. lijken op elkaar, bij jullie ook?" Citaat:
|
Citaat:
en wat metillicat zei. ik heb de afgelopen dgaen op pp meer bassisten gezien die liepen te zwaaien en springen met hun basgitaar dan dat gitaristen dat met hun gitaar deden. |
Citaat:
En dat gitaristen vaak te wild zijn is ook dikke lul drie bier, er zijn te veel bands waarbij nul wildheid aan te pas komt. Toetsen heeft wel iets nerdigs, maar echt zowaar even vaak normaal binnen de maten dan te technisch. |
Citaat:
|
de bassist van KISS(gene simmons) staat echt niet stil. hij is juist een van de opvallendste maar je kan ook niet om die vier heendraaien want ze vallen door hun uiterlijk zoiezo op
|
Citaat:
en ik denk niet dat een instrument het karakter van een persoon bepaald, dus dan moet het het andere wel zijn :) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
ik ben idd dik, lui en oversext.
:confused: |
Ik ben wat betreft bassisten cliché's inderdaad meer het rustige persoon uit de band die lekker swingend de groove gaat staan neerleggen.
(en soms wil ik wel een stukkie meedoen met de standaard 'rock-antics' maar meestal houd ik mezelf liever bezig met de muziek :)) Gene Simmons was overigens geen bassist maar gewoon een afgekeurde gitarist want die vent kan nog niet grooven al hangt zijn leven er van af... |
|
Maare over bassisten. Ik ben bassist, sloom en maakt hele flauwe grappen. (y)
|
Bassisten komen trouwens altijd over alsof ze suf zijn van blowen. Dat doe ik niet ofzo, maar zo zie ik er wel uit. :(
|
als bands aan die standaarden voldoen is het waarschijnlijk bijvoorbaat al een kutband.
|
Citaat:
|
Ik ben bassist, ik heb ADHD, en ik maak vlijmscherpe grappen :rolleyes:
|
Ik ben bassist en ik kan best uit mijn dak gaan op het podium. Maar ik sta wel redelijk achteraan bij de drummer in de buurt. Lekker geinen en kutten (Y).
|
Citaat:
|
haha :D
|
Een band zonder trompettist is geen band! dus...Hoe typeert m en de Trompttist? :D
|
Citaat:
|
Citaat:
vooral die gast van Mxpx (waren slecht trouwens!! :o) |
Citaat:
Rockband: Drummer Gitarist (lead/rythm) Bassist Zang HOe typeert men de trompetist? Overbodig? :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18. |