![]() |
[Tennis] US Open 2005
Volgende week begint de US Open, het laatste Grand Slam toernooi van dit jaar alweer :o
De titelverdedigers zijn: Roger Federer http://www.usopen.org/images/pics/th...rophy_0729.jpg en Svetlana Kuznetsova http://www.usopen.org/images/pics/th...tsova_0729.jpg Mijn favorieten bij de mannen zijn natuurlijk Federer (won vorige week het Masters toernooi van Cincinnati op 1 been, zijn vierde dit jaar al en zijn 9de toernooizege van het jaar), Lleyton Hewitt en Andy Roddick. Ook Davydenko en Safin zie ik weer ver komen :o Bij de vrouwen ga ik voor Henin of Clijsters. Die zijn beide weer lekker bezig de laatste weken. Andere kanshebsters zijn Sharapova, Mauresmo, Petrova en natuurlijk titelverdedigster Kuznetsova niet te vergeten :o Van de Nederlanders hoeven we wederom niet veel te verwachten want Schalken, Verkerk, Sluiter en Krajicek hebben allemaal afgezegd. Daarmee is Wessels de enige die direct geplaatst is voor het hoofdtoernooi, maar misschien weet er nog iemand via het kwalificatietoernooi een plekje te bemachtigen :p http://users.telerama.com/~johnv/ten...ages/ashe2.jpg |
bij de mannen wint waarschijnlijk Federer
bij de vrouwen hoop ik op Henin, maar Clijsters is gewoon het afgelopen jaar oppermachtig |
Federer en Clijsters gaan winnen. :o
Doet Melle van Gemerden nog mee aan de kwalificaties; daar raakt ie wel door :cool: (y) Edit: even wat vergeten letters bij Federer toegevoegd. :p |
Citaat:
Henin heeft nog onvoldoende wedstrijdritme om US Open te kunnen winnen. Hopelijk dat Clijsters haar winnende reeks kan/mag verder zetten |
Federer gaat weer winnen bij de mannen. Nadal en Ginepri zie ik ook ver komen, maar de Zwitser zal weer voor iedereen een maatje te groot zijn.
Bij de dames zou het wel eens tijd worden voor een Slam voor Clijsters, alhoewel ik toch eerder op Henin zou gokken. |
Vergeet Nadal niet als kanshebber .
Hij won vorige week weer een toernooi op hard court, en ik denk dat áls iemand Federer kan verslaan daar, dat het Nadal is . |
Sharapova kan mogelijk niet spelen, omdat ze geblesseerd zou zijn,
Maar als ze kan spelen, gaat ze winnen :cool: http://www.mariasharapova.com/pictur...apova%2067.jpg |
Citaat:
Ach ja, als Maria niet meedoet, dan moet Kim maar winnen. :) Ze is in topvorm! Afgelopen weekend het toernooi in Toronto gewonnen. Ik denk dat ze een van de grote kanshebsters is! En bij de mannen zet ik gewoon mijn geld weer op Federer... (S) |
bij de knltb waren ze ''vergeten'' michelle gerards ( niet gechekt of ik de naam nu goed heb )
inte schrijven voor de kwali. voor de us open.. :S maar goed ik denk bij de vrouwen: Kim Clijsters en bij de mannen: denk federer dan maar :S |
Elise Tamaela heeft al verloren in de eerste ronde van de kwalificaties :p
Melle heeft wel gewonnen :cool: (y) |
Hier kun je de loting bekijken. Wessels in de eerste tegen Christophe Rochus. Moet kunnen denk ik, maar zo zal Rochus ook wel over Wessels denken :p
2de ronde waarschijnlijk tegen Nalbandian (n) Hopelijk kan van Scheppingen het kwalificatietoernooi nog doorkomen, hij heeft de eerste ronde iig. en Melle doet niet mee, die speelt deze week een challenger. Op der Heijde wel, maar daar verwacht ik niet veel van :o |
wrom doet melle eigenlijk niet mee?
|
ik neem aan een tactische beslissing. Hij heeft natuurlijk een te lage ranking om direct toegelaten te worden dus zou ie eerst kwalificatie moeten spelen, maar als je de kwalificatie niet doorkomt krijg je geen punten voor de ranking. Als ie een challenger speelt maakt ie meer kans op een aardig aantal punten. Ik moet wel zeggen dat ik het ook niet zeker weet, maar dit lijkt mij het meest logische.
Van Scheppingen geef ik eerlijk gezegd niet erg veel kans in de kwalificatie, als hij al wint van Udomchoke komt ie waarschijnlijk in de laatste ronde Arnaud Clement tegen.. Op der Heijde heeft al verloren.. Ik hoop dat Andy Murray weer iets leuks kan gaan doen. Ik vond het iig erg leuk om naar te kijken op Wimbledon en sindsdien heeft ie ook goede resultaten behaalt (2 challengers gewonnen, vorige week bij de atp masters nog van Taylor Dent gewonnen + een set van Safin met 6-1). Helaas heeft ie geen wildcard gekregen dus moet ie kwalificeren, maar hij maakt een goede kans zich te plaatsen voor het hoofdtoernooi. |
Citaat:
Die speelt een suffe challenger :) |
Klopt, ik was te enthousiast. :(
|
Citaat:
Speelt Henman trouwens mee? *is te lui om te kijken op atp site :o* Ik verwacht niet veel van dit toernooi. Tis ook de minst leuke van de 4 maar das persoonlijk. Ik hoop Federer want hij is de man die records gaat breken. (Ik ben gek op records :o) Bij de vrouwen heb ik persoonlijk geen idee. Ik heb de laatste paar weken het tennis niet goed gevolgd dus ik weet niet wie er in vorm is. De meesten zeggen Clijsters. ;) |
van Scheppingen verloren (n)
|
Federer gaat winnen. Nadal haalt de finale niet. Ik denk dat Roddick hem wel de baas is op hardcourt.
|
De loting:
Federer, Roger (1) v Minar, Ivo Santoro, Fabrice v Melzer, Jurgen Montanes, Albert v Hanescu, Victor qualifier v Rochus, Olivier (27) Ferrero, Juan Carlos (20) v qualifier Pavel, Andrei v qualifier Kiefer, Nicolas v Vanek, Jiri Lapentti, Nicolas v Stepanek, Radek (16) Nalbandian, David (11) v qualifier Wessels, Peter v Rochus, Christophe Tursunov, Dmitry v Baghdatis, Marcos qualifier v Gonzalez, Fernando (21) Moya, Carlos (31) v Llodra, Michael Sanguinetti, Davide v Arthurs, Wayne Srichaphan, Paradorn v El Aynaoui, Younes Zib, Tomas v Davydenko, Nikolay (6) Hewitt, Lleyton (3) v Costa, Albert Acasuso, Jose v Horna, Luis Carlsen, Kenneth v Almagro, Nicolas Burgsmuller, Lars v Dent, Taylor (25) Ferrer, David (17) v Calleri, Agustin Philippoussis, Mark (wc) v Kucera, Karol qualifier v Kim, Kevin Seppi, Andreas v Hrbaty, Dominik (15) Henman, Tim (12) v Verdasco, Fernando Mathieu, Paul-Henri v qualifier Monfils, Gael v Djokovic, Novak Lee, Hyung-Taik v Ancic, Mario (22) Mirnyi, Max (30) v Gimelstob, Justin Serra, Florent v Koubek, Stefan Nieminen, Jarkko v Beck, Karol Popp, Alexander v Safin, Marat (5) Coria, Guillermo (8) v Mantilla, Felix qualifier v Spadea, Vincent Soderling, Robin v Chela, Juan Ignacio Volandri, Filippo v Lopez, Feliciano (26) Novak, Jiri (23) v Norman, Dick Gambill, Jan-Michael (wc) v Massu, Nicolas Wawrinka, Stanislas v Ram, Rajeev (wc) qualifier v Puerta, Mariano (10) Gasquet, Richard (13) v Martin, Alberto qualifier v Young, Donald (wc) Saulnier, Cyril v Tipsarevic, Janko qualifier v Ljubicic, Ivan (18) Haas, Tommy (29) v qualifier Starace, Potito v Schuettler, Rainer Ginepri, Robby v Garcia-Lopez, Guillermo Muller, Giles v Roddick, Andy (4) Agassi, Andre (7) v Sabau, Razvan Fish, Mardy v Karlovic, Ivo Monaco, Juan v Mello, Ricardo Kohlschreiber, Philipp v Berdych, Tomas (32) Youzhny, Mikhail (24) v Mayer, Florian Behrend, Tomas v qualifier Hernych, Jan v Malisse, Xavier Baker, Brian (wc) v Gaudio, Gaston (9) Johansson, Thomas (14) v Zabaleta, Mariano Hernandez, Oscar v Grosjean, Sebastien Goldstein, Paul v Kuerten, Gustavo qualifier v Robredo, Tommy (19) Rusedski, Greg (28) v Blake, James (wc) qualifier v Andreev, Igor qualifier v Jenkins, Scoville (wc) Reynolds, Bobby (wc) v Nadal, Rafael (2) |
Citaat:
|
Murray is iig door de kwalificatie heen (y)
|
morgen is het zover
Jammer dat rtl 5 niks uitzend dit jaar, maar gelukkig zend eurosport wel genoeg uit. elke dag van 17:00 tot 8:30:o |
hmm, Marat Safin heeft afgezegd, toch wel jammer :o
|
Sharapova is door
6-1 6-1 van Danillidou :cool: Sharapova Shines Bright on Opening Night by Jason Brown Monday, August 29, 2005 With the guts of a prize fighter, the talent of a champion, and the beauty of a Hollywood starlet, it was perfectly appropriate for women's top seed Maria Sharapova to headline opening night at the 2005 US Open. Greek Eleni Daniilidou was a quality first-round opponent, but nothing Sharapova couldn't handle. bron: usopen.org http://www.usopen.org/images/pics/la...arapova_03.jpg |
Toch al wel 2 verrassingen op de eerste, titelverdedigster Kuznetsova eruit (alhoewel ze nog wel last had van een blessure) en Gaston Gaudio eruit.
Was gisteravond trouwens een vette partij tussen Gasquet en Martin, 6-2, 6-3, 1-6, 6-7, 6-4 voor Gasquet (y) Ivanovic en Hantuchova staan iig ook in de volgende ronde :cool: Interessantste partijen van vandaag: Federer - Minar Roddick Muller Rusedski - Blake Henman - Verdasco Pavel - Murray Ferrero - Clement Moya - Llodra Zib - Davydenko Srichaphan - El Aynaoui Karatantcheva - Shaughnessy Henin - Ondraskova Li - Davenport |
Ik vond Kim gisteren toch nog niet zo goed! Maar vooruit het is de eerste wedstrijd op de GS, en de tegenstand is nog niet zo goed.
Het stukje wedstrijd dat ik vandaag op Eurosport zag van Williams vond ik ook niet zogeweldig. Ik vermoed dat ze niet ver gaat geraken. |
Kim en Maria zijn door, dat is het belangrijkste. ;) En titelverdedigster Koeznetsova ligt er nu al uit! :o
Bij de mannen liggen Henman en Gaudio er verrassend uit! :o |
Henman verrast me eerlijk gezegd nog niet eens zó veel. Hij presteert de laatste tijd zo slecht.. zoveelste pijnlijke verlies voor hem.
Peter Wessels is nu trouwens ook bezig, begint net aan een tie-break in de 1e set tegen Olivier Rochus. |
Wessels staat 2-1 voor .(y)
|
Citaat:
|
Wessels heeft iig gewonnen 6-7(4), 6-3, 6-4, 6-4
|
ik gun het agassi wel als hij wint maar ik denk neit dat hij goed genoeg is :o
|
Ferrero is een beetje van de baan geslagen door Clement, 5-7, 5-7, 1-6 :o
|
Roddick verloren 7-6 7-6 7-6. Dit is erg slecht voor het toernooi.
|
Citaat:
|
Roddick is eruit :eek: (n)
|
Clijsters door naar de 3de ronde. Wat een vreemde wedstrijd zojuist! Ik zie der gemakkelijk 4-0 voorkomen, ook al is dat vooral dat der tegenstandster niet goed bezig is. Ik ga FF naar de friettent, kom terug en dan mag der tegenstander opslaan voor de set :eek: Gewoon 5 frames achter elkaar! Gelukkig herpakt Kim zich en wilt de eerste set let 7-5. 2de set ben ik maar blijven kijken en werd 6-0. Ik heb dus Kim 13 frames zien pakken, en der tegenstander geen enkele. Vreemde match.
De nr 1 bij de dames is nu ook bezig, maar heeft ook last van een irritante wind. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vannacht een vette partij tussen Nadal en Jenkins :cool: Jammer van Ivanovic, maar ze had weer last van die blessure :o (n)
Morgen staan er veel interessante partijen op het programma, waaronder Nalbandian-Wessels. :o (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Henin vandaag ook door, met wat moeite. Het is wel duidelijk dat Justin niet op topniveau is. |
Ze laten sharapova haast niet zien op tv :o :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht dat je had over de WTA ranking waar Davenport op 1 staat.
|
Jammer van Wessels zeg, hij had Nalbandian 7 keer gebroken, en Wessels is maar 6 keer gebroken
|
Goed tegenstand geboden. Maar helaas voor Wessels.
James Blake - Rafael Nadal nu live op eurosport. :cool: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43. |