![]() |
Hoeveel uur les/week op hbo opleiding?
Hallo?
Vraagje; hoeveel uur zitten jullie, hbo studenten per week gemiddeld op school? En welke opleiding volgen jullie? Ik ben erg benieuwd!! Alvast bedankt! |
Het is er verschillend per opleiding en ook wel per jaar...toen ik pabo deed moest ik vier dagen per week naar school, nu (hbo pedagogiek) mag ik blij zijn als ik een volle middag les heb.
|
Wat ik heb gehoord zo'n 40uurtjes, een enkele dag van 8.30uur tot 17.30uur dat worden lange dagen als ik niet snel een kamer vindt :(
|
Zoals Leonoor zegt verschilt het per opleiding.
Ik heb Communicatie & Multimedia Design gedaan en daar zat je in het eerste jaar van 10 tot 6 op school (niet altijd, maar meestal niet meer dan 2 uur later beginnen of klaar zijn), nu doe ik Culturele en Maatschappelijke Vorming en is het al veel als ik 15 uur in de week op school ben. |
Toen ik HBO deed (inmiddels daarvoor geslaagd), had ik denk in de propedeuse iets van 15 tot 20 uurtjes per week les, en vanaf het tweede jaar 10 tot 15 uur per week ongeveer. Maar daarnaast moet je dan ook nog aan groepsopdrachten werken. Ik heb HBO Bedrijfseconomie gedaan en de opleiding beviel goed. :)
|
Afgelopen jaar (propedeuse) had ik tussen de 15/20 uur les per week. Daar kwam nog wel een heel aantal uren voor groepswerk (thema) bij.
Ik verwacht dat het aantal lesuren per week de komende jaren best wel zal dalen. Ook omdat we al bericht hebben gekregen dat ze minder les wilden gaan geven ivm te hoge kosten. Opleiding: Hbo accountancy/bedrijfseconomie |
Dit verschilt per opleiding, per jaar en zelfs per semester
jaar 1 semester 1: 24 uur 1 dag vrij jaar 1 semester 2: 22 uur 1 dag vrij jaar 2 semester 1: 29 uur 1 dag vrij jaar 2 semester 2: 18 uur 2 dagen vrij jaar 3 semester 1: 17 uur 2 dagen vrij semester 2 van jaar 3 heb ik stage dus 4 dagen werken 1 dag school van 4 uurtjes Doe HBO accountancy aan de HES te Amsterdam grtz ivo |
Ik doe de PABO en het afgelopen jaar (propedeuse) heb ik elke week gemiddeld 20 uur les gehad. Meestal had ik 1 dag in de week vrij. Daarnaast werkte ik dan nog ongeveer 8 a 10 uur per week aan groepsopdrachten en individuele opdrachten.
Nu, het aankomend jaar, ga ik op maandag en dinsdag stage lopen. Per semester heb ik ongeveer 14 uur, wat dan nog verdeeld wordt over woensdag, donderdag en vrijdag. Kheb mijn nieuwe rooster nog niet ontvangen maar het zal mij benieuwen welke indeling het wordt. En of ik nog steeds een dag vrij ben maar dat zal dan wel niet. |
HBO Social Work en ik mijn eerste jaar ging ik ongeveer 6 tot 8 uur naar school :bloos:
Ik moest dan wel dingen thuis doen, of in een groep, maar dat stelde ook weinig voor. Als ik dat van de groep erbij tel, dan zit ik op 8 tot 10 uur in de week, ook niets dus ben benieuwd in de 2e |
Ik had hoogstens 6-10 echte contacturen.
|
ik deed HBO Technische Natuurkunde en had gemiddeld 8 uur college in de week. En daarnaast nog 4 uur verplicht practicum en 8 - 16 uur zelf in te plannen project werk.
|
in het afgelopen jaar (propedeuse) had ik denk ik zo'n 25 uur per week les. maar dan moet je nog gezamelijk aan de projecten werken e.d.
ik had iedere vrijdag vrij toen, maar soms ging die er ook wel eens aan door het project :s |
1ste jaar ( ga nu naar de 2de) had ik van begin jaar: 10 lesuren per week, en vanaf het midden van het jaar zon 6 lesuren. Ik heb heel weinig les, hoort ook wel in het idee van de opleiding en er word grote verantwoordelijkheid verwacht.
( opleiding: Kunst en Techniek, Saxion Hogeschool) Mja het aantal lesuren zoals gezegd erg afhankelijk van de opleiding, bij sommgie studies is meer begeleiding nodig |
Ik doe de Pabo in Hengelo
En zou normaal gesproken 4 dagen les hebben Heel verschillend hoeveel uur per dag) en 1 dag stage. Maar komend jaar zal het waarschijnlijk zijn 1 dag stage en hopelijk een paar uur les alvast van het 3e jaar. Ik moet de 2e overdoen omdat ik mn stage niet gehaald heb, maar de vakken heb ik vorig jaar wel allemaal gevolgd en hoef ik alleen nog maar een paar verslagen van te maken. En na een half jaar mss helemaal niks meer, moet maar een half jaar stage overdoen met mss verlenging. Hopen dat ik dan veel kan gaan werken. |
@Stepsje: Mag/kan je daarna niet, in overleg, alvast beginnen met een volgende stage?
|
Ik vind dat ik veel les heb. Ik dacht dat ik vorig jaar in Leuven veel les had maar dit is bijna net zo veel als ik toen in het tweede semester had.
Maandag van 11.45 - 15.25 uur Dinsdag van 8.30 - 12.25 en van 13.15 - 13.55 uur Woensdag van 13.15 - 15.25 uur Donderdag van 13.15 - 17.10 uur Vrijdag van 8.30 - 13.10 en van 14.00 - 17.55 uur Ik ga eerste jaar Biologie en Medisch labotoriumonderzoek doen aan de Hogeschool Rotterdam, vwo-stroom. Normaal zou ik donderdag vrij zijn maar doordat ik vwo stroom doe heb ik dan een tweedejaarsvak dus helaas :s Vooral de vrijdag vind ik vervelend zo. |
zoals ik al zei heb ik weining les, maar waar ik dan niet tegen kan is dat de school college's zo plaatst dat je tot half 8 naar school moet, en 4 uur smiddags pas begint, (we hielden iig wel ff pauze voor avondeten)............de freaks
|
Ik begin nu met HBO Bedrijfseconomie, en het eerste semester heb ik ruim 20 uur les in de week. Valt mee dus.
|
Mijn rooster voor komend blok
Maandag: 8.30-9.55 les 10.15-11.40 project (docent is aanwezig voor vragen) 13.50-14.40 les Dinsdag: 13.15-15.25 stagebegeleiding (één keer per maand oid) Moet ik er wel ook bij vertellen dat ik 16 uur per week stage loop (ik heb het verspreid over drie dagen). |
Citaat:
In het 3e jaar moet je stage lopen in groep 3 en krijg je veel over adaptief onderwijs en daar moet je eerst lessen bij volgen geloof ik. Misschien dat ik wel iets kan regelen, maar ik ben bang van niet. Ik moet denk ik al blij zijn dat ik alvast een paar vakken van de 3e (die niet stage gerelateerd zijn) kan gaan volgen. |
Ik zit nu in eerste jaar eerste semester engelstalige bedrijfseconomie en heb iets van 18 uren (45 min. per lesuur) les.
Wat ik mij afvraag is het volgende: Hoeveel besteden jullie gemiddeld per week aan school buiten het naar school gaan? |
Citaat:
|
Citaat:
Verder moet ik wel elke week stage voorbereiden. En daar ben ik per week denk ik wel een uur of 4 mee bezig voor een hele dag lesgeven. En stageweek dus nog veel meer. |
hbo sportmarketing & management[com. eco]
kheb net ff zitten tellen, 12 uurtjes per week -0_ |
HBO MER eerste jaars 15 uur les van 45 min ( 1dag in de week vrij)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zit nu in mijn 2e jaar en heb de ene week 10 uur les en de andere week 12 {m.a.w. heb nog amper les, maar oke} Ik moet wel dingen in groepen doen, maar dat heb je ook binnen 1 of 2 uurtjes gedaan |
Citaat:
|
Citaat:
"Hoeveel uur les/week op hbo opleiding?" Dan geef ik antwoord op die vraag, dus 6 tot 8uur per week {leek me nogal logisch, maar oke} |
Ik heb, verkeerskunde, negen uur les per week. :o
Maar heel veel groepswerk waar je ook verplicht aanwezig moet zijn ed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |