![]() |
en dan nu: een liedjestekst
Met al die (al dan niet gejatte) engelse muzikale ontboezemingen hier, even ook een liedjestekst van mijn vorige, ter zielen gegaane groepje, al weer een jaar geleden neergepend.
We began over hills and green fields We were so free without our shields About some miles from here We weren’t afraid of any fear We thought we could see it all But our hill aint a hill anymore Cause we made it to a mountain, Hey we aren´t alone to adore Now the world is cold and old Now the story has been told Sheila rides wild horses again Sheila rides wild horses again Sheila rides wild horses again And in the rising morning light She has found a second life She left me here alone tonight The hour we made our final strife the place, it’s forever gone were she laughed to the dawn while I was searching for a cure she fought her own war for sure Now the world is cold and old Now the story has been told At night she sleeps with the angel Till he looses his broken wings Now he is the man in the garden For whom she especially sings Made a funeral for my little hill The day she went away from here But Sheila never looked down again Not now she has found her mountain Sheila rides wild horses again Sheila rides wild horses again Sheila rides wild horses again. |
Over de tekst: Ik hou er wel van, het rijmt op een goeie manier, niet echt geforceerd lijkt me, maar ik zou het wel eens op muziek willen horen, als dat asjeblief zou kunnen? Want nu kan ik me er niet echt veel bij voorstellen. Ik zou graag weten wat jullie met deze tekst hebben aangevangen.
Oh en dit: Sheila rides wild horses again Sheila rides wild horses again Sheila rides wild horses again is super. Dat zie ik wel op zo'n muziekje staan dat ik graag hoor. Verder: Ik hoop voor jou dat het zelfgeschreven is of billenkoek! |
we hebben er gekke bluesgaragerock met wat salsa ( te verwaarlozen) en jazz van gemaakt, het nummer zelf klinkt eigenlijk veel minder triest dan de tekst zelf . :) als ik je ooit op een mooie zonnige dag in je blote kont tegenkom op de markt van Sint-Niklaas bezorg ik je misschien wel een demootje.
|
Citaat:
|
Ja, het heeft wel iets. De binnenrijm is leuk, de zin die herhaald wordt vind ik ook goed en het heeft een bepaalde sfeer; iets mystieks, iets ridderlijks.
Ik ben wel benieuwd naar de muziek erachter :o. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48. |