![]() |
'Erecode' tussen jij en je maten?
Deze topic is een beetje voor de mannen onder ons, :cool:
maar vrouwen mogen gerust meediscusseren natuurlijk. Anyway, ========= * Heb jij met je vrienden zo'n onderlinge besproken dan wel onbesproken afspraak dat je elkaars exvriendin met rust laat (als het net uit is) of hebben jullie zoiets van als het uit is 'mag iedereen in principe alles met haar doen'? * Zou jij het pikken van je beste vriend dat hij met jouw ex zou gaan net de dag nadat(bij wijze van spreken) ze je gedumpt heeft? * Zou jij met de ex van een goede vriend van je gaan als je haar leuk vond maar het was echt pas net uit met hem en hij zat er toch wel mee? ik ben benieuwd naar de antwoorden. |
Met een ex heb ik het er nooit over gehad eigelijk. Wel heb ik met een paar vrienden van als iemand voor een meid gaat gaat die ervoor en niet nog 3 uit de groep. Alleen dan heb je weer een paar snukkels die dat soms wel doen en tja maakt vriendschap niet veel beter;)
|
Citaat:
overal problemen van, dus deze problemen kennen ze ook. :D - Jep. Ik weet niet wat het is, maar ik denk er niet aan om met exen van vriendinnen te gaan rotzooien. Maar goed, dat kan ook aan het feit liggen dat ik de exen van vriendinnen nou niet echt leuk vind ofzo. :o - Nee. Dan is het dag vriendschap. - Misschien wat langer daarna, maar nooit direct. Dan voel ik mezelf ook weer zo gebruikt ofzo.. |
jazeker!
Nog nooit in praktijk tot beproeving gekomen eigenlijk... Maar zoiets hebben we we wel ja Maar dat is niet zoiets extreems als een erecode...het is gewoon meer "not done" Ligt natuurlijk ook wel geheel aan de situatie |
Ik heb dermate intelligente vrienden dat dit soort dingen niet besproken hoeven worden, maar dat het toch allemaal wel goed loopt.
|
Citaat:
|
Als het net uit zou zijn en een kameraad is daar helemaal kapot van dan blijf jij als vriend zijnde natuurlijk van dat meisje af.. Dat is ook wel een "regel" in onze groep.. Maar als die jongen er helemaal niks om geeft is ze voor de anderen ook beschikbaar..
Maar als ik het uit zou hebben en ik zou er kapot van zijn en een vriend van mij zou dan toch met dat meisje gaan zou hij geen vriend meer zijn.. |
Ik zou dat nooit zo snel nadat het uit is doen, alleen al uit respect voor die vriend. Vooral als 't net uit is heeft diegene een steuntje in de rug nodig, zeker geen mes.
Maargoed, de keuze van mijn vrienden zorgt er meestal al voor dat ie niet bang hoeft te zijn dat ik iets met z'n vriendin zal beginnen. ;) :p |
erecode, not done, hoe je het ook noemt, het zijn gewoon principes vind ik, ik vind dat je best met exen of ex-scharrels van iemand mag gaan, mits diegene er geen problemen mee heeft, als je weet dat diegene dat wel heeft...tjah dan ga je dr niet mee natuurlijk
|
Nee, want als je allebei verliefd word, ben je gek als je elkaar laat lopen :o
|
* Heb jij met je vrienden zo'n onderlinge besproken dan wel onbesproken afspraak dat je elkaars exvriendin met rust laat (als het net uit is) of hebben jullie zoiets van als het uit is 'mag iedereen in principe alles met haar doen'?
Nee, niet echt een afspraak gemaakt, alleen heb ik wel met een paar vrienden afgesproken dat er geen meisje tussen onze vriendschap moet komen te staan. Even terug naar de echte vraag: Ik denk dat mijn vrienden sowieso zoiets niet doen. Na een tijdje (als ik er overheen ben) mogen ze er best wel mee aanpappen als ze dat willen. * Zou jij het pikken van je beste vriend dat hij met jouw ex zou gaan net de dag nadat(bij wijze van spreken) ze je gedumpt heeft? Nee, ik zou er wel wat van zeggen. Maar dat ligt er ook aan op de manier hoe het is uit gegaan. Stel dat mijn ex echt verliefd op een vriend is geworden (en ze dat ook eerlijk toegeeft als ze het uitmaakt) kan ik het misschien wel begrijpen. Maja, na 1 dag is natuurlijk wel een beetje kort... * Zou jij met de ex van een goede vriend van je gaan als je haar leuk vond maar het was echt pas net uit met hem en hij zat er toch wel mee? Ik zou misschien wel zeggen dat ik gek op haar was maar toch ff een tijdje te wachten met de relatie totdat die vriend er overheen is. Maar ik heb eigenlijk nooit dat ik gek word op een vriendin van een vriend van me. Nog nooit gehad dus. |
Ex-en van vriendinnen zijn echt :nono:
|
Citaat:
|
ja maar dan andersom als het uit is mag de ander doen en laten wat ie wil, tis immers over.
de ongeschreven afspraak is dan niet elkaar scheef aankijken want het is toch over maar erover gesproken worden kan gewoon |
Nee, dat heb ik niet. En van mij mogen moijn vrienden best wat beginnen met een ex van mij, maar idd niet als het net een dag uit is en ik ben er erg verdrietig over. Dan moeten ze maar ff een paar weekjes wachten ofzo... En dat doen ze ook wel, want ik ken ze
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Over vriendinnen hebben we geen regels.. de enige regels bij ons zijn:
Niets slopen van elkaar Niets jatten van elkaar Dat was het :P |
Als het uit is, is het uit. Een vriend van mij heeft geen erecode nodig om aan te voelen wat kan, en wat niet kan.
Het is wel eens voorgekomen dat een goede vriend van me iets kreeg met mijn ex, maar dat was heus al na één dag. Ik heb er echt geen probleem mee. Bij die laatste vraag kan ik me niet zoveel voorstellen. |
* Heb jij met je vrienden zo'n onderlinge besproken dan wel onbesproken afspraak dat je elkaars exvriendin met rust laat (als het net uit is) ik VIND het een silent agreement, maar kennelijk vond mijn beste vriendin dat niet. Maar ach, naderhand dacht ik, liever zij met dat stuk ellende, dan ik
* Zou jij het pikken van je beste vriend dat hij met jouw ex zou gaan net de dag nadat(bij wijze van spreken) ze je gedumpt heeft?dan ga ik toch aan de reden twijfelen dat hij me gedumpt heeft. Maar ik zou ze allebei vaarwel zeggen * Zou jij met de ex van een goede vriend van je gaan als je haar leuk vond maar het was echt pas net uit met hem en hij zat er toch wel mee? Nee, vriendschap boven alles. Mannen komen en gaan, maar vriendschappen blijven bestaan. Oke, als ik echt zou denken dat dit de WARE zou zijn, zou ik er een paar maandjes overheen laten gaan, en dan ff checken of mijn vriendin weer emotioneel geheeld is. |
haha serieus wel een lachen topic, twee van mijn vrienden hebben met twee exvriendinnen van mij.
ik vind het eigenlijk niet zo erg. de ene was allang voorbij en had ik dus geen problemen mee, zij was ook al een 'gewone' vriendin waar ik gewoon goed mee omging. met die andere ben ik een beetje met ruzie uit elkaar gegaan, dus het was wel een beetje vreemd dat 1 van m'n beste vrienden dan met haar gaat nu. ik vind het nog steeds niet echt fijn, maar ik ga hun geluk natuurlijk niet verpesten. hij heeft ook al duidelijk gemaakt dat hij geen kant zal kiezen in de ruzie tussen mij en mijn ex vriendin, dus dan ben ik allang gerust gesteld. |
Citaat:
|
Ik breng meisjes waarin ik geïnteresseerd ben wanneer mogelijk gewoon niet met bepaalde vrienden van me in contact. Simpel. Ik weet namelijk dat ik ze niet (meer) kan vertrouwen, althans niet op dat punt.
|
Citaat:
|
Dat is geen afspraak, dat is een gedragscode waar iedereen zich aan dient te houden. Een zgn ongeschreven regel.
|
* Heb jij met je vrienden zo'n onderlinge besproken dan wel onbesproken afspraak dat je elkaars exvriendin met rust laat (als het net uit is)
of hebben jullie zoiets van als het uit is 'mag iedereen in principe alles met haar doen'? We hebben een ongeschreven regel dat je niet met een ex van je vriend iets gaat doen als je geen goedkeuring hebt, hier hou ik mezelf aan waardoor ik een paar leuke meiden heb afgewezen terwijl de betreffende vriend het niet erg had gevonden.. * Zou jij het pikken van je beste vriend dat hij met jouw ex zou gaan net de dag nadat(bij wijze van spreken) ze je gedumpt heeft? Dan zou het mijn beste vriend niet meer zijn. * Zou jij met de ex van een goede vriend van je gaan als je haar leuk vond maar het was echt pas net uit met hem en hij zat er toch wel mee? Nee, dat kan je niet maken. |
* Heb jij met je vrienden zo'n onderlinge besproken dan wel onbesproken afspraak dat je elkaars exvriendin met rust laat (als het net uit is)
of hebben jullie zoiets van als het uit is 'mag iedereen in principe alles met haar doen'? Het laatste, het is niet voor niks uit. Als mijn beste vriendin iets zou beginnen met mijn ex, zou ik ze zelfs nog al het geluk van de wereld wensen. Ze moet alleen wel accepteren dat er altijd nog wel een bepaalde aparte soort vriendschap tussen mij en mn ex is. * Zou jij het pikken van je beste vriend dat hij met jouw ex zou gaan net de dag nadat(bij wijze van spreken) ze je gedumpt heeft? Mwa.. als zij hem al een tijdje leuk vindt, vind ik het eerder belabbert dat zij dat niet even eerder had gezegt. Maar ik zou wel even vragen of zij dit nou echt de manier vindt waarop je met mensen omgaat en of ze het prettig zou vinden als dat ik dat bij haar deed. * Zou jij met de ex van een goede vriend van je gaan als je haar leuk vond maar het was echt pas net uit met hem en hij zat er toch wel mee? Ik zou toch even wachten. Of ik zou eerlijk zeggen dat ik hem al een tijdje leuk vind, maar dat had ik dan al tijdens de relatie opgebiecht. Hmmz. Ik zou het niet doen. Een maandje later ofzo. |
- Nee, maar ik denk dat het bij ons ook niet nodig was, want we vallen op verschillende types. of hebben jullie zoiets van als het uit is 'mag iedereen in principe alles met haar doen'? - Nou, daar zijn dus geen afspraken over, maar 't zal nooit zo gaan dat een ex ineens besprongen wordt. * Zou jij het pikken van je beste vriend dat hij met jouw ex zou gaan net de dag nadat(bij wijze van spreken) ze je gedumpt heeft? - Ik zou het heel pijnlijk vinden, maar ik acht de kans ook heel klein dat dat gebeurt. * Zou jij met de ex van een goede vriend van je gaan als je haar leuk vond maar het was echt pas net uit met hem en hij zat er toch wel mee? - Nee, dat vind ik gewoon niet lief van mezelf. |
ik zou echt niets met een ex van een vriend van me willen hebben, gwoon het idee dat dat ding van hem er al in heeft gezeten :o
|
Zou er altijd tijd tussen laten en dan nog eerst "toestemming" vragen, maar dan verwacht ik eigenlijk wel dat het mag van die vriend. Ligt er ook aan hoe serieus hun relatie was. Als iemand met mijn ex zou gaan rotzooien zou ik dat, op zijn zachtst gezegd, niet leuk vinden. :o
|
Wanneer mijn vriendinnen weten dat ik het niet leuk zou vinden als zij met mijn ex vriendjes aanpappen, zouden ze dat ook absoluut niet doen. Dat lijkt me gewoon een kwestie van principes en respect voor elkaar hebben.
Maar mijn vriend.. Een tijdje geleden leerde ik een jongen kennen, J. waar ik het opzich wel gezellig mee had. De hele middag zitten ouwehoeren aan de bar, s'avonds kwam hij mij opzoeken in mijn stamkroeg en toen hebben we ook gezoend. Later dacht ik dat J. toch niet helemaal mijn type was. J. praatte er met zijn beste vriend T. over die riep dat hij er gewoon voor moest gaan omdat hij mij heel leuk vond! Een week later kwam ik een andere jongen tegen waar het gigantisch mee klikte, een soort van liefde op het eerste gezicht. We hadden het gezellig, heel leuk gepraat toen J. de kroeg binnen kwam lopen. Wat bleek.. :o De jongen waar ik het al heel de avond zo gezellig mee had was T. Een van de beste vrienden van J. :p T. heeft later officieel toestemming aan J. gevraagd, of hij iets met mij mag beginnen :rolleyes: |
Ik zou het zelf niet doen, iets beginnen met een ex van vriendinnen. Alleen het idee al staat me gewoon tegen, ik zou het heel raar vinden om intiem te zijn met iemand die op dezelfde manier intiem was met een van mn vriendinnen (En dan heb ik t dus niet alleen over seks, maar over alles).
Andersom: mijn eerste ex kreeg een paar maand later iets met een vriendin van mij, en op zich gunde ik ze dat wel en vond ik het echt niet erg. Maar ik was dan ook degene die t uitmaakte, en ze had me tijdens onze relatie al verteld dat ze verliefd op hem was. (Ja, vreemde situatie :| ). Gelukkig heb ik meer vrienden dan vriendinnen en weet ik dat die er niet vandoor zullen gaan met mn exen :p. |
Citaat:
Zou het zelf niet doen... |
Ik had een vriend die er met het meisje vandoor ging waar ik helemaal weg van was, terwijl hij wist wat ik van d'r vond en dat ik er heel erg mee zou zitten.
Ik was heel erg op tilt en mijn andere vrienden vonden het ook niet kunnen. Met hen geldt dus wel die 'regel'. Bij die ene gast dus klaarblijkelijk niet, maar ik hoef hem niet meer te zien ook. |
Mn 2 beste maten hebben hierdoor zon 2 jaar ruzie gehad..
Mijn ene maat E. had verkering met een meisje en toen ging het uit en een dag erna ging mijn andere maatje K. met haar. En hij was zo stom om het achter te houden voor E. Toen ie erachter kwam was ie natuurlijk furieus en hadden ze een tijd lang knallende ruzie! :( |
Zulke dingen vallen wat mij betreft onder ongeschreven regels. Het lijkt me niet meer dan logisch dat ik mijn ex liever niet met mijn beste vriendin zie ronddwarrelen. En ik zou het nooit doen.
Natuurlijk is er een maar: het ligt er maar net aan hoe hun/mijn gevoelens zijn. Hoe de relatie is uitgegaan ed. |
Jup, daar blijf je idd gewoon met je tengels van af, als vriendin zijnde.
Maar kennelijk denkt niet iedereen zo, want ik had ooit een "vriendin" die gezellig geile smsjes (van het kaliber: "oh ja, neuk met je harde paal in mijn hete natte kutje") uitwisselde met mijn ex, terwijl ze wist dat ik nog verliefd op hem was. |
Citaat:
Citaat:
Dat het juist bij de helft van de mensen niet zo is vond ik juist interessant, vandaar de topic. Ik denk dat het wel goed is dat je weet waar je staat met jouw vrienden tegenover dit. |
Citaat:
* Als het net uit is, dan wel, tenzij die jongen zelf toenadering zoekt. Heb het een keer gehad. Was net uit tussen hen, en hij zocht contact. Ik vond hem altijd al leuk, maar verloor interessse toen zij iets met elkaar kregen. Nja, uiteindelijk kregen wij 'iets'. Hij is nog steeds een goede vriend van me, met haar heb ik geen contact meer, gelukkig.. * Niet van mijn beste vriendin, en niet de dag nadat ik gedumpt ben. Nu val ik ook op een totaal ander type, dus heb niets te vrezen. Maar zou dat niet op prijs stellen nee. Wacht dan een paar weken ofzo.. * Nee, denk het niet. Tenzij zij het uitgemaakt zou hebben, en ze er nog mee zou zitten omdat ze toch wel een beetje verdrietig is. Maar denk niet dat ik dat een vriendin zo zou kunnen 'verraden' |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
zoiets moet er toch niet zijn..? Gaat om het principe.. Dat doe je toch niet..?
|
ik heb het geluk dat we allebei op totaal andere meisjes vallen dus wat dat betreft zit ik wel relaxt :cool:
|
Nou ja, zoals bekend zou ik het dus wel doen, en vind ik het ook geen probleem als mijn vriendinnen iets met mijn exen zouden willen. Daar geldt wél voor dat ik hem heel erg leuk moet vinden en vrij serieus iets met hem moet willen, en dat hij nog goed overweg moet kunnen met de vriendin in kwestie. Als ik alleen maar een keer met 'm wil vozen, heb ik pech, dat is de (eventuele) moeilijkheden niet waard.
En tot nu toe eigenlijk geen problemen gehad op dat gebied. |
Geen echte afspraken, maar wel ooit over gehad. Iedereen weet hoe ver hij kan gaan.
Ik zou zelf waarschijnlijk 'toestemming' vragen. Er vanuit gaande dat ik dat wel krijg, aangezien ik niet zo tactloos ben om iets te proberen als het nog maar net uit en mijn vriendinnen nuchter genoeg zijn om twee verliefde mensen niet uit elkaar te willen houden. Zo zou ik zelf ook reageren. En bij 'nee' wordt het waarschijnlijk veel praten en zien hoe de situatie verder verloopt. |
Als het op een normale manier gebeurt zie ik het probleem niet. Je duikt er als vriend/vriendin niet direct na een breakup bovenop maar als er binnen diezelfde kring 2 andere mensen waarvan dus 1 ex wat ontstaat mogen ze doen en laten wat ze willen. Mijn portie heb ik gehad, ik heb het afgesloten. Ruilhandel, prima.
Alleen zoals je beschrijft 'Een dag/twee dagen oid later'-dingen, nee. Ook niet als ik (wij) vijandig uit elkaar zijn gegaan en het dan zou moeten betekenen dat een vriendin hem weer terug trekt de groep in, want 'zij heeft 'm nu'. Ook niet de bedoeling. Ongeschreven regels, maar je moet het niet gaan overdrijven alleen maar omdat het toevallig bínnen de vriendengroep gebeurt. |
Nee we hebben geen afspraken gemaakt. We hebben het er wel eens over gehad en we zijn eigenlijk tot de conclusie gekomen dat we geen van allen op elkaars type vallen. (y) Laatst zag een ex van een vriendin mij wel zitten maar ik heb vriendelijk bedankt. Ik vind het niet zo'n smakelijk idee om mijn tong in dezelfde mond te duwen als waar mijn vriendin die heeft gestopt. :D (en bovendien vind ik dat onrespectvol) * Zou jij het pikken van je beste vriend dat hij met jouw ex zou gaan net de dag nadat(bij wijze van spreken) ze je gedumpt heeft? Nee! Dat moeten ze écht niet wagen. Dan is het over en uit tussen mijn vriendin en mij. * Zou jij met de ex van een goede vriend van je gaan als je haar leuk vond maar het was echt pas net uit met hem en hij zat er toch wel mee? Nee ook niet. Ik hou er niet van om vrienden pijn te doen. En geen handvol maar een landvol dus er komt wel weer een ander langs.. |
Ik vind het vanzelfsprekend dat je niet zomaak gaat daten met een ex van een vriend(in).
Tenzij jullie twee echt meant to be zijn, en die vriend(in) het er grondig mee eens is dat het moet ;) |
in principe niet, maar het hangt er ook van af hoe lang ze iets hadden en hoe erg die vriend het vindt dat het uit is en hoe leuk ik haar vind.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53. |