![]() |
LO op 6VWO
Beste medeforummers,
Volgens een vriend van me (havist die 1x is blijven zitten) hoef je maar 5 jaar LO te volgen op het middelbaar onderwijs. Nu ga ik naar 6vwo en staat er dus ook geen LO op mijn rooster, maar bij mijn klasgenoten wel. Is dit een fout in het rooster of heeft de roostermaker een paragnost ingehuurd om te achterhalen wie LO wil volgen? Maw. is het verplicht op v6 LO te volgen? |
Dit hoort op School en Studie thuis :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij moet je wel gewoon LO volgen. |
Lijkt me wel dat je dat gewoon moet volgen ja. :nono:
|
De Kantine ---> School & Studie
Het antwoord lijkt me overigens simpel; alle vakken op het VWO dienen afgerond te worden. |
Bij mij op school volgt iedereen alle schooljaren gym. Ik in 6vwo dus ook. :(
|
Ik heb in atheneum 6 sportorientatie. En voor de rest ook 5 jaar gewoon lo gehad. Volgens mij is het 6 jaar verplicht.
|
Citaat:
|
Op de school waar ik nu op zit heb je helemaal geen LO :) maar op mijn oude school heb je in de 5e voor het laatst LO, in de 6e dus niet.
|
LO 2 :confused: Dat is wel het laatste vak dat ik zou kiezen
|
Nou, ik zou het denk ik wel kiezen. :o
|
Wat zijn mensen hier negatief over LO :(
Ik vond het altijd het leukste vak (y) :cool: |
Citaat:
|
Wij moeten het wel gewoon (helaas...), maar misschien verschilt dit per school. Als je in 4VWO en 5VWO veel LO-uren maakt (iets van 3 uur per week zou het dan moeten zijn gok ik), zou het best kunnen dat je in 6VWO geen LO meer hebt. Zo wordt Frans 1 bijvoorbeeld op sommige scholen afgesloten in de vijfde, soms zelfs in de vierde, en op andere weer gewoon in de zesde. Het beste kun je het dus gewoon even navragen, anders zit je misschien straks met achterstanden opgescheept waar moeilijk over gedaan wordt. Als je klasgenoten wel LO hebben, lijkt het me dat jij dat ook hebt.
|
Op mijn school sloten we LO op de Havo ongeveer halverwege het jaar af, je maakt dan daarvoor gewoon veel uren. Dat is wel fijn, want zo heb je rond je eindexamens en de voorbereiding daarop geen gym meer :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hebben gym ook gewoon in de vijfde afgesloten, gelukkig :D
|
Ik heb ook lekker geen gym meer, heerlijk
|
Wij hadden in de 6e een half jaar gym.
|
Ik zit nu ook in 6VWO en heb nu een half jaar gym, maar wel met een keuzeprogramma, dus we gaan apartere dingen doen. Dat is wel leuk, zo kan je bv. paardrijden, spinnen, golfen etc.
Ik denk dat het in het algemeen wel zo is dat je een half jaar oid gym hebt in de 6e, maar als je het zeker wilt weten moet je t gewoon even aan je mentor ofzo vragen :o |
ik had in de 6e geen gym meer
|
Citaat:
Weet iemand trouwens of gym ook op je diploma komt?? |
Citaat:
|
Wij hadden in 6VWO twee van de drie periodes gym. Bij ons was het heel irritant. We hadden de eerste en de laatste periode wel gym en de middelste niet en dan wen je er net aan dat je het niet meer hebt en dan krijg je het wel weer een blok (n)
|
wees blij dat je geen Lo heb. Zoek maar gewoon een leuke sport ook goed voor je conditie
|
Als ik je openingspost zo lees, dan denk ik dat er inderdaad een foutje is gemaakt door de roostermakers.
Ik was altijd slecht in gym (noem het gewoon gym, geen Lichamelijke Opvoeding! :s ) maar het was niet zo dat ik het met tegenzin deed. Als we mochten voetballen of softballen of basketballen dan was dat altijd wel lachen op de middelbare school. Maar als we dingen als in de touwen klimmen moesten doen, dan haatte ik gym. (n) |
Citaat:
|
Wij hadden dat in VWO5 afgesloten en in VWO6 hadden we dus geen LO meer. Je kon nog wel vrijwillig met het volleybal-toernooi meedoen, maar daar heb ik maar vanaf gezien ;)
|
jawel, je hebt toch tenminste de helft van het jaar nog LO? wij hebben het 3 van de 4 kwartalen, met als voorwaarde dat je het met voldoende afsluit (wat bijna onmogelijk niet te halen is dacht ik zo :o )
misschien is het per regio/school, succes met uitvinden iig (y) |
Ik vrees dat het een fout is. :(
Al zijn er meer klasgenoten die geen LO op hun rooster hebben. Ik doe gewoon net of ik achterlijk ben en kom niet opdagen. :D |
Bij mijn oude school was het niet in 6VWO. :)
|
Citaat:
|
Bij ons moest je in 6 vwo nog 6 lessen LO volgen, waarbij je mocht kiezen uit georganiseerde dingen als yoga, mountainbiken, basketbal, zwemmen etc.. gewoon als 'leuke' afsluiting van gym..
|
Bij ons moest je wel gewoon sporten maar mocht je zelf kiezen welke sport je ging doen..
degene die wilde tennissen gingen bijv naar de tennisclub en degene die wilden muurklimmen gingen daarnaartoe... was best leuk eigenlijk... :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn klas (6vwo dus) moet nog een half jaar gym volgen. Ik niet :D
|
Citaat:
Voetbal kan ik overigens ook voor geen meter, maar het is gewoon lekker om zo af en toe eens flink te zweten en het is nog leuk ook, een beetje dollen met je klasgenoten :cool: |
Tegenwoordig gaat het om studielasturen. Indien je nog niet voldoende uren LO hebt vol gemaakt, zul je die nog moeten doen, waarschijnlijk is daarvan sprake. Op veel andere scholen wordt LO al in de vijfde afgesloten, maar dat komt doordat scholen zelf mogen bepalen wanneer hun leerlingen welke vakken volgen.
|
LO vind ik echt stom.
Het is altijd dingen doen die je niet wil. Hoogspringen, basketballen..vanalles. Ik vind dat je dat gewoon zelf moet kunnen kiezen en dat is gewoon bij LO niet. Van mij hoeft dat allemaal niet, sporten doe ik wel in mijn vrije tijd... Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom er uberhaupt verplicht LO is op school? |
Citaat:
|
Bij ons heb je gewoon gym in 6vwo.. dat komt doordat je gewoon een bepaald aantal LO1 uren moet hebben gemaakt en wij gewoon 1 uur per week gym hebben 3 jaar lang..
|
Citaat:
ik vond gym op een bepaald moment wel een goed moment om niet op te komen dagen... als je wil sporten kun je dat ook wel zelf in je vrije tijd regelen. LO is gewoon een manier om elkaar collectief belachelijk te maken. |
Wij hebben 'ThorSpor' (ThorbeckeSport) in de zesde van het atheneum en de vijfde van de havo. Dat zijn blokken, waarin je geen normale LO volgt maar gewoon het hele blok hetzelfde. Ofzo.
|
Wij mogen wel kiezen uit een aantal modules, zeven uit de twaalf. Maar die keuze is wel erg beperkt. Zo doe je bijvoorbeeld óf badminton óf volleybal, kun je alleen handbal doen als je er basketbal bijkiest, softbal is gewoon verplicht enzovoort...
Van mij hoeft die LO ook niet zo nodig, ook al is het alleen maar omdat ik een enorme sportkneus ben en liever gewoon drie keer in de week ga dansen in plaats van twee. |
ik heb geen gym gehad in 6-vwo, helemaal nix. Gelukkig :bloos:
En anders elke week zeggen dat je ongesteld bent *haalt schouders op* afgezaagd, maar t werkt wel :o edit: oepssss, ik zag niet dat je een jongen was :D SORRY, ik heb nix gezegd. |
Wij mochten op watersport-, survival-, of wintersportweek. Als je dat deed hoefde je heel de 6e geen gym te volgen.
Ging je niet mee (het kostte uiteraard wel veel geld) dan moest je wel gym volgen, maar je mocht dan zelf kiezen welke sport. Vervolgens ging je dan blokken van die sport volgen bij de sportscholen. |
Bij mij op school werd LO in de 5e klas afgesloten, ongeacht havo of vwo.
Het is zo, dat je voor het vak LO gedurende je hele opleiding een vast aantal uren aan lessen moet krijgen. Het is aan je school om te bepalen over welke jaren die lessen verdeeld worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52. |