![]() |
[HELP!][adsl]wanadoo lite->family (probleem met delen)
ff situatieschets : 2 pc's, verbonden dmv router annex adsl-modem. abbo : adsl lite van wanadoo. werkte prima.
nieuwe situatie : adsl family, ook van wanadoo. werkt alleen met usb-modem, niet met de router. ik heb al van alles geprobeerd, de instellingen van de router gechekt, etc, maar niks werkt. HELLUP ! :( |
Als je een USB ADSL modem gebruikt gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet werken met een router, dus hoe had je dat gedacht? :p
Enige mogelijkheid die ik zie is om de verbinding shared te maken, via Windows ICS (Internet Connection Sharing). |
waarom zou het alleen met een USB modem werken ?
vertel bijvoorbeeld eerst eens of je het modem bridged gebruikt(e), of een VPN moest bouwen, enzovoort. |
Citaat:
dat laatste is dus niet zo. ff voor de duidelijkheid, ik gebruik(te) altijd een modem/router (zo'n gecombineerd ding, in 1 kastje dus), gewoon met dezelfde instellingen als voor t usb-modem wat betreft t verbinding maken met t internet, en de router zorgde dr dan prima voor dat beide pc's 'dachten' een directe internetverbinding te hebben. probleem is nu juist dat de router geen adsl-verbinding maakt, ook al gebruik ik exact dezelfde instellingen als die de usb-modem gebruikt voor de verbinding :s. as for waarom t usb-modem wel werkt; als ik dat zou weten zou ik hier t niet vragen he ;) |
Heej je toetsenbord is stuk, het plaatst willekeurig overal t's :)
|
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoor. Een router maakt geen verbinding met ADSL. Leg eens duidelijk uit wat je situatie nu is en wat er precies niet werkt (dus niet "hij maakt geen verbinding", maar iets gedetailleerder)
|
Citaat:
lekkere instelling heb jij zeg als je op een forum iets vraagt. en je verwacht nog een bruikbaar antwoord ook? as for je question.. misschien hebben ze het mac adres van je usb modem gelinkt aan je abo? |
Citaat:
't is trouwens wel huilen met de netiquette van de forummers op het moment he ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45. |