![]() |
muggenbulten
ik ben gister helemaal lekgeprikt door muggen (ga ik vanuit). van mn voeten tot mn nek, en ze jeuken ontzettend.
ik heb er vannacht tandpasta op gesmeerd (drogen ze meestal uit) maar dat hielp niet. toen heb ik azaron gepakt. hielp ook niet. toen nog een zalfje ben de naam kwijt. en toen ook dat niet hielp werd ik gek. mama vond nog een tube met een smeerseltje (benadryl) dat helpt tegen malariamuggenbeten (schijnt) maar die helpt nu ook niet. dus mijn laatste hulpmiddel was de after bite (een stift met ammoniak dat echt ONWIJS stinkt) en dat werkt OOK niet. ik ben nu dus best wanhopig want ze zijn ook niet klein maar er zitten bij van wel 2 cm bijna. vind ik nogal groot. mijn vraag. weet iemand misschien iets wat nog kan helpen? |
Azijn wil ook wel eens helpen, dat kan je nog proberen :)
|
ik zal er aan denken..
nog meer tips? kruisjes zetten werkt ook niet.. |
azijn of zout is het enige wat in mij opkomt
azijn erop deppen zoals Daantje zegt of zout erop wrijven |
zout erop wrijven? ga ik zo proberen.. bedankt voor de tip :)
ja ik weet niet of we azijn in huis hebben vandaar dat ik het zout eerst probeer. |
Ook proberen eraf te blijven, als je eraan gaat krabben gaan ze alleen maar erger jeuken.
|
dat weet ik.. en ik ben er de hele dag amper aan gekomen.. maar het jeukt nu zo ontzettend kan er echt NIET afblijven.. dus zet ik er kruisjes in.. maar dat helpt ook niet echt meer..
|
maarja anders maar wachten totdat ze vanzelf overgaan....
|
Wij hebben altijd Prrrrrikweg:p. Helpt bij wel :)
|
Onder heet water houden voor een paar seconden, dan jeukt het een tijdje niet meer dacht ik.
|
koud water erop. en azijn werk idd ook
|
Bij Kruidvat een anti-muggen.. zoemertje zeg maar kopen. 2 euro, nergens last meer van gehad. :p En als je 'm aan de andere kant van je kamer in het stopcontact steekt, hoor je 'm ook vrijwel niet.
|
Talkpoeder helpt ook tegen de jeuk!
|
Ik heb hier een tube met smeersel tegen muggebeten. Werkt heel goed. Het heet Labo JUVA après-moustiques denk ik. Maar alles staat dus in't frans op de tube, dus geen idee waar mijn moeder dat vandaan heeft gehaald... :confused:
|
En als het echt zoveel jeukt dat je wilt krabben, moet je er rond krabben, niet er op! Anders maak je het alleen maar erger :nono:
|
Gewoon afblijven, jeuk negeren.
|
(ijs)koud water erop en niet krabben :)
|
ijs gebruiken (Y)
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een of ander Frans middeltje, maar daar heb je nu weinig aan ;)
|
ik heb ze gister geteld en het zijn er ongeveer 70. ( :eek: ) maar op mn armen, handen en nek is de jeuk gestopt. mn benen nu ook zo te voelen dus hopelijk houden morgen mn voeten ermee op want die jeuken nog wel.
en ik jeuk er meestal ook omheen en/of zet er kruisjes in. werkt ook wel eventjes.. |
Als je eenmaal gebeten bent moet je er Euceta op smeren. Is gewoon zalf die je in de apotheek kan krijgen. De bultjes gaan sneller weg en het jeukt ook stukken minder.
Om de muggen zelf tegen te gaan: citroenmelisse op je kamer zetten, of koop je zo'n 'net' om boven je bed te hangen. |
Citaat:
maar die helpen niet eg, althans bij mij ztten ze eraltijd in :eek: |
dan moet je hem ook overdag goed dichthouden :p
|
Ga leuke dingen doen, dan denk je er niet aan en jeuken ze ook niet. Als dat niet helpt, wil ik er wel eens Nestosyl op smeren, helpt goed(y)
|
nestocyl hielp ook niet.. maar na 4 dagen jeuk is het over. godzijdank!! :)
@ anaïs bedoel je dat plantje? die wil ik wel al heel lang hebben maar vergeet het steeds. helpt dat tegen muggen? maar bedankt allemaal voor de tips... :) |
Citaat:
|
gewoon afblijven en niet krabben
en smeer er aub geen 10.000 dingen op dam zit je er nl ook aan en wordt ie ook allen maar groter |
Citaat:
|
Een muggenpieper moet je nooit op batterijen kopen, want als ze leeggaan daalt de toonhoogte. Dan werken ze niet meer tegen de muggen, maar de hond en de kat worden gek. Als de toonhoogte nog verder daalt word je er uiteindelijk zelf nog gekker van dan van muggengezoem.
Beste tip: de klamboe. Overdag niet openklappen of laten hangen, maar juist opvouwen. |
Citaat:
(Wat doen wij dan allemaal in vredesnaam met die gore citroen dingen (N)) |
dus ik moet in het vervolg lavendelgeur in mn kamer spuiten in plaats van citroen? :P doe ik dat..
|
Yoghurt werkt tegen brandnetels.., dus misschien ook wel tegen jou muggenbulten... Verder smeer ik er altijd Calendula op... Maar dan moet je er erna niet meer aankomen, anders jeukt het weer.. ;)
succes! :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |