![]() |
Mijn tekening :)
http://img375.imageshack.us/img375/2503/dscn17279zo.jpg
Dit is van mijn favorite mangastrip airgear vond hem wel leuk. jaja inkleuren moet ook ben alleen bang dat ik hem verneuk :( |
hoi :o mooi :o
|
Ik word er helemaal gestoord van dat plaatjes niet meer verkleinen tot de lay-out... Want ik kan dit dus echt niet bekijken...
|
Wat betreft inkleuren: Als ik bang ben dat ik hem verperst maak ik gewoon een 'kopie'. Ik leg het orgineel tegen het raam, daar een leeg vel overheen en dan overtrekken. Die 2e ga ik dan inkleuren, als ik het dan verpest heb ik het orgineel niet verpest. (ook handig als je bij het schetsen vrij zware lijnen gemaakt hebt)
Citaat:
|
sorry ik zie hem gewoon staan hoor
|
Wat betreft inkleuren: Als ik bang ben dat ik hem verperst maak ik gewoon een 'kopie'. Ik leg het orgineel tegen het raam, daar een leeg vel overheen en dan overtrekken. Die 2e ga ik dan inkleuren, als ik het dan verpest heb ik het orgineel niet verpest. (ook handig als je bij het schetsen vrij zware lijnen gemaakt hebt)
ik heb wat gevonden ik scan hem (y) |
Scannen, in PS de lijnen Cyan maken, uitprinten en dan inkten met fineliner.
Deze kun je dan weer scannen. Cyan wordt minder snel opgepikt door een scanner dus heb je met een beetje levels tweaken mooie strakke lijnen zonder dat de potlood troep nog zichtbaar is. Daarna kun je em weer uitprinten en heb je een mooie strakke kleurplaat, of je laat em digitaal en kleurt em met PS in. |
Citaat:
|
Hoe maak je lijnen cyan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind hem heel mooi, vooral door de houding van het lijf (y)
één puntje echter: Dat rechter handje komt een beetje raar op mij over. Ik hoop binnenkort de gekleurde versie te zien! |
errug mooi :)
|
Citaat:
|
Vraagje:heb je deze volledig zelf uitgewerkt of heb je een voorbeeld gebruikt?
Ik vind de tekening oké, maar zou nog wat extra aandacht besteden aan de verhoudingen. Want naar mijn gevoel zijn haar benen wel erg lang. En wat extra schaduw of de juiste kleurschakeringen kunnen je tekening nog iets minder plat maken. Denk overigens dat Ieke en Captain N ideale technieken gegeven hebben om dat verkloten te voorkomen. Dus ik ben benieuwd :) |
Citaat:
|
inkleuren met zwart wit en grijs :o
|
of ik wat meer tips mag krijgen over ja en nee tijdens tekenen
|
Maar hoe maak ik de lijnen nou cyan?
|
ctrl-u en dan colorize aanvinken.
|
Of een nieuwe laag, deze op color zetten en met Cyan vullen.
Mijn favo methode aangezien je dan niet met het origineel zit te kloten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24. |