![]() |
beschrijf god eens in 1 woord
voor mij is dat : Vader!
|
Verzinsel, hersenspinsel, illusie, krankzinnigheid, stoornis, leugen, misleiding, zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal goede karakteristieke typeringen, moeilijk kiezen hoor :)
|
Hersenspinsel.
Onmacht |
God
|
Arrogantie. :bloos:
|
Ik geloof niet, maar ik zou bij het beschrijven van God het woord 'leven' kiezen.
Omdat ik denk dat God voor de mensen die erin geloven heel het leven omvat in al zijn facetten. Dat mensen God in hun leven ervaren en in zichzelf op een indirecte manier. Dat mensen die geloven God zien en ervaren in het voelen van bijvoorbeeld liefde. Dat alles of veel in het leven, zoals de natuur, van God zijn hand komt. Dat mensen God als verklaring zien voor het (ontstaan) leven en tot hem keren om moeilijkheden en problemen te overwinnen in het leven. |
Citaat:
|
Liefde!
|
Sorry, kan het iets groter? Ik heb m'n bril niet op. :nono:
|
Onnozel.
|
schepper
|
leugen? onderdrukking? eehm.. onwetendheid?
|
ik zelf geloof niet maar ik denk voor veel mensen:
Hoop. |
Eigenlijk valt dat niet in 1 woord te beschrijven. Maar ik denk Liefde, Vader, redder enz. erg mooie woorden om Hem te beschrijven :)
|
Supreme
|
antisemitist
|
fantasie
|
onrechtvaardig
|
Lemmy.
|
dictator
en daar is alles mee gezegd |
Citaat:
|
de naam God zegt voor mij al alles. Laat God, God maar zijn. En ach, Hij heeft zoveel namen. En ze zijn allemaal mooi.
|
Kan er 1 topic voor gelovigen en een ander topic voor ongelovigen geopend worden?
|
Inductiepsychose.
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Hoop idd niet dat deze namen bedoeld zijn.
|
Illusie / Hoop / Zelfmisleiding / Liefde / Naïef
|
heil(ig)
|
Citaat:
|
onwetendheid
|
behulpzaam!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed
|
Ik ga voor "Liefde".
Because it says it all :) |
Deus
|
bedrog :)
|
bullshit
|
Fictief.
Het is immers het hoofdpersonage uit de grootste bestseller aller tijden.. |
42 (eh, het is wel heel fout als dat het eerste is dat in je opkomt hè)
|
Welvaartsvernietiging
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit zijn de 99 Schone Namen van ALLAH(swt):
1.ALLAH God (in al zijn Majesteit) 2.ar-Rahman de Meest Barmhartige 3. ar-Rahim de Meest Genadevolle 4. al-Malik de Absolute Heerser 5. al-Quddus de Heilige 6. as-Salam de Bron van Vrede 7. al-Mu'min de Beschermer van Geloof 8. al-Muhaymin de Beschermer & Beheerde 9.al-'Aziz de Machtige 10. al-Jabbar de Onweerstaanbare 11. al-Mutakabbir de Majesteuze 12. al-Khaliq de Schepper 13. al-Bari' de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene toestand naar de andere te veranderen. 14. al-Musawwir de Vormgever 15. al-Ghaffar de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer. 16. al-Qahhar de Onderwerper 17. al-Wahhab de Gever 18. al-Razzaq de Schenker van onderhoud 19. al-Fattah de Opener 20. al-'Alim de Alwetende 21. al-Qabid de Samentrekker 22. al-Basit de Verruimer 23. al-Khafid de Vernederaar 24. al-Rafi' de Verheffer 25. al-Mu'izz de Schenker van Eer 26. al-Mudhill de Onteerder 27. as-Sami' de Alhorende 28. al-Basir de Alziende 29. al-Hakam de Rechter 30. al-'Adl de Rechtvaardige 31. al-Latif de Subtiele 32. al-Khabir de Bewuste 33. al-Halim de Verdraagzame 34. al-'Azim de Grote 35. al-Ghafur de Meest Vergevingsgezinde 36. ash-Shakur de Dank Aanvarende 37. al-'Ali de Allerhoogste 38. al-Kabir de Bezitter van Grootheid 39. al-Hafiz de Beschermer 40. al-Muqit de Onderhouder 41. al-Hasib de Opsteller van de Rekening 42. al-Jalil de Sublieme 43. al-Karim de Edelmoedige 44. ar-Raqib de Waakzame 45. al-Mujib de Verhoorder 46. al-Wasi' de Alomvattende 47. al-Hakim de Wijze 48. al-Wadud de Liefhebbende 49. al-Majid de Luisterrijke 50. al-Ba'ith de Opwekker van de Doden 51. ash-Shahid de Getuige 52. al-Haqq de Waarheid 53. al-Wakil de Gevolmachtigde 54. al-Qawiy de Sterke 55. al-Matin de Standvastige 56. al-Waliy de Beschermende Vriend 57. al-Hamid de Prijzenswaardige 58. al-Muhsi de Optekenaar 59. al-Mubdi' de Voortbrenger 60. al-Mu'id de Hersteller 61. al-Muhyi de Levengevende 62. al-Mumit de Levenontnemer 63. al-Hayy de Eeuwiglevende 64. al-Qayyum de Zelfbestaande 65. al-Wajid de Vinder 66. al-Majid de Nobele 67. al-Wahid de Unieke 68. as-Samad de Onafhankelijke 69. al-Qadir de Machtige 70. al-Muqtadir de Meest Machtige 71. al-Muqaddim Degene die Bevordert 72. al-Mu'akhkhir de Vertrager 73. al-Awwal de Eerste 74. al-Akhir de Laatste 75. az-Zahir de Openlijke 76. al-Batin de Verborgene 77. al-Waali de Legeerder 78. al-Muta'ali de Meest Verhevene 79. al-Barr de Bron van Alle Goedheid 80. at-Tawwab de Berouwaanvaardende 81. al-Muntaqim de Vergelder 82. al-'Afuw de Schenker van Vergiffenis 83. ar-Ra'uf de Milde 84. Maliku-l-Mulk de Bezitter van Soevereiniteit 85. Dhu'-Jalali wa'l-ikram de Heer van Glorie en Eer 86. al-Muqsit de Billijke 87. al-Jami' de Verzamelaar 88. al-Ghani de Zelftoerijkende 89. al-Mughni de Verrijker 90. al-Mani'eh de Verhinderaar 91. ad-Darr de Brenger van Nood 92. an-Nafi'eh de Begunstiger 93. an-Nur het Licht 94. al-Hadi de Gids 95. al-Badi'eh de Blijvende 96. al-Baqi' de Eeuwige 97, al-Warith de Erfgenaam 98. ar-Rashid de Gids naar het Juiste Pad 99. as-Sabur de Geduldige Alle lof aan ALLAH(swt), de Heer der Werelden |
"Hoop" is mooi genoeg
|
leven
|
harnas
stijf halsstarrig de rest heeft nare man al gedaan |
Citaat:
(overigens is jouw post niet helemaal één woord hè?) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18. |