![]() |
Zonder jou ~ experimentje met rijmschema
Door een enkele gebeurtenis
stort mijn leven zo in elkaar Heb ik plots helemaal niemand die mij behoedt voor groot gevaar Het voelt alsof ik een been mis Weer opnieuw moet leren lopen Vroeger had jij me bij de hand Daar kan ik nu niet meer op hopen Tja... Dit heeft denk ik geen uitleg nodig? Ff weer een beetje een experimentje met rijmschema's. Niet echt veel voorkomend, denk ik.... Liefs Kimry |
Ik ben voorstander van wat meer uitleg, ik mis kennelijk iets.
|
Ik had het over de inhoud, of die uitleg nodig had. Maae goed, natuurlijk wil ik uitleg geven.
Het gaat over het verliezen van iemand die je heel dierbaar is. Het geeft mij het gevoel, dat je tja, opnieuw moet leren lopen. Alleen in het begin heb ik het gevoel dat ik niet verder kan, dat ik het niet alleen kan. Nog meer uitleg? Liefs Kimry |
Hm, nee, ik bedoelde: uitleg over het experimentele van het rijmschema. Ik snap niet zo goed wat er bijzonder aan zou moeten zijn.
|
Ow tja dat kan ook nog..... dan kotm hier mijn rijmschema uitleg.
De eerste strofe is als volgt A - B - C- B vrij normaal dus Alleen de 2e strofe is dan A - D - C- D zeg maar Als je het vergelijkt met elkaar.. Ik pas meestal rijm toe IN de strofes niet TUSSEN de strofes. Verder is het bij mij meestal standaard ABAB of ABBA dus vandaar een experimentje. Liefs Kimry |
Ik vind dat je dit gedichtje mooi en duidelijk hebt verwoord!:)
liefs, Mariamne |
Mooi gedicht... :)
Op sommige plekken lijkt het of de rijm niet helemaal klopt, maar toen ik em helemaal uitlas liep het heel mooi in elkaar over.. :) |
klinkt niet onaardig alhoewel expirimenteel ook wel een beetje af te lezen is
|
leuk rijmschema, leest lekker
alleen even opletten: bij "niemand" ligt de klemtoon op NIE, en niet op MAND. Hierdoor rijmt niemand niet zo goed op hand... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |