![]() |
wespensteek
Ben gisteren gestoken door n wesp en ik vroeg me af of er iets tegen te doen is zodat het minder jeukt/prikt/pijn doet. Alvast bedankt!:)
|
Je kunt bij de drogist/ apotheek after bite producten aanschaffen. Trekpleister heeft een huismerk dat evengoed werkt als het dure A-merk. (Het heeft het formaat van een 'stift')
Het helpt tevens tegen de jeuk e.d. bij muggenbeten en kwallenbeten. |
De after bite die wij hebben, is anders niet echt aan te raden als je de pijn wilt wegnemen. Hij is wel handig voor de jeuk, want dat ding bijt zo in je huid dat door de pijn de jeuk weggaat.
Maar misschien hebben wij gewoon een slecht werkend iets:s |
Het werkt voornamelijk tegen de jeuk idd.. Op de kapotte huid is het ietwat pijnlijk. Als de pijn erg hinderlijk is, kun je een paracetamol nemen.
|
Wat bij mij het beste werkt is vlak nadat je gestoken bent uit (laten) zuigen maar daar heb je nu niet zoveel meer aan. Verder insmeren met prikweg, azijn of zo'n afterbite stift.
|
Citaat:
Een ui doormidden snijden en met de halve (de binnenkant) ui over de plek gaan. Klinkt heel stom, maar het werkt écht. |
Lidocaïne zalf kopen bij de apotheek. Dat werkt verdovend en dan jeukt het dus niet meer. :) Ook handig voor muggebulten.
|
azijn
|
Ben je er extra gevoelig voor? Als ik ben gestoken voel ik de volgende dag niet meer. Zit de angel er niet meer in?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik weet wel niet hoe het de volgende dag werkt ik zuig de steek uit en flikker er vervolgens een halve fles azijn over.. de pijn is meteen weg :) |
hier kan ik niet meer overheen;) maar azijn doet het prima.
direct na een beet helpt het ook als je er ijs op doet (echt heel erg koud houden) wordt de bult een stuk minder irriterend (maar dit moet je zsm doen) |
ben een keer door een wespenlegertje aangevallen, die hadden zich in mijn skates gestationeerd :o. Dus toen ik die vastpakte met m'n hand kreeg ik een warm welkom :rolleyes:
en idd gewoon simpele azijn |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59. |