![]() |
discussie
Kan iemand mij helpen met goede argumenten voor mijn discussie van morgen, ik moet namelijk voor nederlands argumenten verzinnen tegen de volgende stelling:
maak de maximumsnelheid op de snelweg flexibel. Als het druk is, niet harder dan 50 kilometer per uur, maar 's nachts, of op rustige wegen ook overdag, 140 km per uur. Is dat een goede oplossing. Het moeten dus tegenargumenten zijn. Alvast bedankt [Dit bericht is aangepast door thatsme (30-10-2001).] |
- Het is erg lastig om mensen het systeem aan te leren, om maar over flitspalen te zwijgen...
- Bij welke tijd ligt de grens? |
Zo'n soort regel is er al. Er staat in de wet (weet ff niet meer welke) dat je jezelf en je medeweggebruikers niet onnodig in gevaar mag brengen. Als je dus 120km/h mag op de snelweg en er staat een file, dan is het logisch dat je dan geen 120km/h mag rijden. En als er geen file staat is het levensgevaarlijk om langzamer dan 80km/h (minimum op een snelweg, als ik me niet vergis) te rijden. Plus de signaleringsborden boven en langs de snelweg (die borden die kunnen verspringen (licht)met een max. snelheid er op). Of die regel dus echt nodig zou zijn betwijfel ik. Maar goed, je hebt die discussie al gehouden, denk ik, ging het nog goed?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21. |