![]() |
mening: 14 en 18 ?
Dit zijn de feiten:
Er is een meisje van 14 jaar dat sinds kort verkering heeft met een jongen van 18 jaar. Zij is nog helemaal niet ver op intiem gebied. Die jongen wél. 1 week geleden was ze nog verliefd op een andere jongen (16 jaar). Nu heeft ze het met hem uitgemaakt door de telefoon, omdat “De Neef Van Haar Beste Vriendin” haar heeft gevraagd en ze heeft ja gezegd. Ze wilde wél nog dat de jongen van 16(uit Limburg) naar haar (in Brussel) zou toekomen. Toen de jongen van 16 door de telefoon vroeg of zij het wilde uitmaken met de jongen van 18, moest ze het eerst aan haar vriend, die erbij stond, vragen (!) voordat ze zij: “nee kan nie”. Ik maak me zorgen dat mijn ex-vriendin dingen met zich laat doen die ze niet wil. Ik ken haar: ze is erg "jong" (met dit soort dingen), erg verlegen, erg rustig, erg onzeker en zeker nog niet rijp! Die jongen wél. Nu vraag ik jullie om jullie eigen mening over deze situatie. |
Misschien moet je haar zelf van haar fouten laten leren en ingrijpen als het echt serieus fout gaat (denk aan tienerzwangerschappen en loverboy-acties).
|
Citaat:
|
achja naief meisje is het gewoon...
laat haar lekker zelf kiezen wat ze doet..je kan wel gewoon eerlijk zijn tegen haar wat jij voelt natuurlijk;) |
14 en 18 is op zich sowieso een beetje fout
althans, dat maak ik mezelf toch steeds wijs En verder moet je het naieve meisje gewoon zichzelf laten zijn, ze ontdekt zelf wel dat ze fout bezig is... |
Citaat:
onzeker dus ook niet rijp.. dat valt te bezien.. die jongen wel.. hé kom.. seksuele ervaring wilt dus zeggen rijp? wie zegt trouwens dat die jongen met haar het bed wil inkruipe :s.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ofwel? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
edit: ik bedoel die stap van 'dit is mijn nieuw vriendje'.. och ik krijg et ni uitgelegd :D |
Citaat:
|
Ik snap al maar de helft van het verhaal, maar in elk geval: dat ze het zich zelf toch uitvogelen? Als het allemaal zo ingewikkeld moet gaan, zo impulsief, en zo gemaakt, zal het binnen de korste tijd wel weer om heel iemand anders gaan draaien. Misschien is die dan wel 15 of 17 of 12.
Pfff, pubers... |
Tja. Op haar in praten gaat toch geen zin hebben. Ik zou 1 keer een goed gesprek voeren en duidelijk je mening geven, zodat ze wel *weet* dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn.. en dat er wel mensen zijn geweest die haar gewaarschuwd hebben als nou over een tijdje blijkt dat dit toch niet de juiste beslissing is geweest. Maar als ze niet luistert, moet je haar laten. Als je dan nog meer doorgaat duwen, gaat ze zich alleen maar tegen je afzetten. Het is lullig voor d'r maar dan moet ze het maar op deze manier leren. En nee, dat is niet gemakkelijk voor je.. maar je kan er niets aan doen. :)
|
Ach, ze is gewoon aan het rondsletten. Komt heus nog wel een keer goed ;)
|
Citaat:
En dan bedoel ik: Sommige mensen komen altijd aan met het leeftijds-excuus: ja, maar ik was .../..../... Maar denk dan ook eens aan die mensen - mogelijk ook van die leeftijd die je gekwetst hebt. Van die mensen die flink heen en weer hoppen. Ja, maar ik was jong. O, maar daarom heb je misschien nog wel veel mensen pijn gedaan! |
Laat haar maar een keer goed op haar bek gaan.
|
Ja, maar je wilt iemand om wie je geeft natuurlijk wel beschermen. Bovendien is iets als misbruik of ontmaagding niet meer terug te draaien.
En die gast van 18 moet ook zijn verantwoordelijkheid nemen. En ja, ik heb ook wel eens de boot afgehouden bij een jonger meisje!! |
Mijn mening is dat ze het helemaal zelf mag weten
|
Citaat:
|
Tja, ik kan me voorstellen dat je toch graag wilt dat de eerste keer met een persoon is die goed voor je is. Als dat niet het geval is, kan ik me voorstellen dat je daar erg van baalt.
|
Denk dat jij niets anders kunt dan je mening aan haar geven en haar verder laten.
Dit is volgens mij een typesche 'van je fouten moet je leren' situatie, als dit al een fout is, want wie weet zal doen jongen niets doen en als zij er nog niet klaar voor is moet hij dat respecteren :) |
Met haar praten heeft echt geen enkele zin. ze luisterd niet. Ik heb haar al zooo vaak gezegd dat ik WEET dat het mis gaat, maar ze luisterd niet. Kleine kinderen zijn ook zo makkelijk onder de indruk van een 18-jarige jongen. Ze zegt dat ze van hem houdt terwijl ze hem pas 3 dagen kent. Die jongen had tegen haar gezegd dat hij van haar hield vanaf het moment dat hij haar zag. Hij speelt gewoon met de gevoelens en gedachten van een klein kind. :(. En op intiem gebied kan het al helemáál niet. zij durfde niet op de mond te kussen. Alleen op de wang. Ik kon (en kan) daar mee leven. Maar een jongen van 18 niet. Wat hij haar ook wijsmaakt.
|
Citaat:
|
Oh ja. En ik heb gepraat met een andere gewone vriend van haar. En hij is het ook met mij eens.
Ik kan weinig doen want ik woon ik Limburg en zei in België. Ik kan haar nu niet meer bereiken op msn, want haar nieuwe liefde heeft mij geblokkeerd. Zij heeft geen verstand van computers dus waarschijnlijk heeft ze dat niet eens door. Die eikel is gewoon bang dat ik tot haar door zal dringen, omdat hij WEET dat ik gelijk heb. En gisteravond werd ik 4 keer gebeld door een of ander onbekend Belgisch kind (ene Maria), die meteen de hoorn neerlegde toen ik opnam. |
Citaat:
Ontopic, ik snap dat je veel om haar geeft, maar ze zal het toch zelf moeten bepalen. Je kunt moeilijk heel de dag achter haar aan lopen om het te vertellen. En als ze het niet wil snappen, komt ze er vanzelf wel achter! Dan ziet ze vanzelf wel wat voor eikel het was! |
Citaat:
Maar goed, de leeftijd van die jongen en haar eventuele verlegenheid heeft natuurlijk niets met elkaar te maken. En juist door haar onzekerheid kan ze iets met die jongen zijn begonnen om zich daardoor beter te voelen. Als 14-jarig meisje is het bijhoorlijk stoer om tegen vriendinnen te kunnen zeggen dat je een vriendje hebt van 18 jaar! |
Citaat:
Ja, die jongen van 18 heeft haar overdonderd met "je t' aime". Ze was zoooo onder de indruk ervan dat een jongen van 18 dat tegen haar zegt, dat ze "ja" heeft gezegd. En het is natuurlijk de neef van haar beste vriendin. Haar vriendin heeft natuurlijk gezegd van: "zeg toch, ja want hij houdt van je en dat is hartstikke leuk want dan kunnen we met z'n allen leuke dingen doen en blabla". Ik erger me er dood aan. Alsof die jongen echt niet 'meer' wil... Het meisje is bloedmooi(echtwaar). Ze ziet er ouder uit dan ze is. Maar daarintegen is ze geestelijk nog een heel jong kind (ze is bijv. zoooooo dol op visjes (viesjies). Ze liep met haar kleren aan de zee in op dichter bij de viesjies te kunnen zijn). Die jongen is alleen maar geïnteresserd in haar uiterlijk. Het is gewoon een smeerlap, die speelt met de gedachten en gevoelens van een goedgelovig, naïef klein jong meisje. Als ik hem in mijn handen krijg...... |
Citaat:
"Laat haar maar een keer goed op haar bek gaan." waren wijze woorden van nare :p |
Wel lief van je, maar ze heeft jou best genaaid, en het is uiteindelijk helemaal haar probleem. Waarschijnlijk zit ze niet eens op jouw hulp te wachten !
|
Je praat over haar alsof ze een peuter is :s Wat heb jij dan in haar gezien als ze je ex is??? :o
on topic: tja, pubers zeker... hoewel ik mij niet kan herinneren dat ik op veertienjarige leeftijd zo naief was. Maar ja, iedereen is anders en ze zal dan maar gewoon van haar fouten moeten leren Wie niet horen wil moet voelen |
Citaat:
|
Citaat:
Probeer er dan vrede mee te hebben dat je je best hebt gedaan haar te waarschuwen. Mocht het dan fout gaan, dan heb jij je plicht in ieder geval gedaan. Het is verschrikkelijk dat je er verder niets meer aan kunt doen, maar daar zul je je toch bij neer moeten leggen :( |
Ik heb het idee dat jij die vent helemaal niet kent. Jij bent gewoon ontzettend jaloers op hem omdat hij meer indruk maakt dan jij.
Bij het meisje gieren de hormonen door het lijf dus haar acties zijn zo gek nog niet. En die jongen zal vast wel uitkijken wat hij doet als dat de neef van haar beste vriendin is. Als hij haar gebruikt of weet ik veel zal ze dat vast doorvertellen aan haar vriendin, die het weer in de familie kan doorvertellen. Het is allemaal erg overdreven... |
Citaat:
en daarna zei ze pas "nee". Ik weet dan wel niet of ze dat vroeg aan haar beste vriendin of aan de jongen zelf. Maar het feit dat ze niet meteen van zichzelf uit "nee" zei , maar het eerst moest vragen, dat zegt mij al genoeg. Er klopt iets niet helemaal daar..... |
"jong" (met dit soort dingen), erg verlegen, erg rustig, erg onzeker en zeker nog niet rijp? Hm, klinkt anders alsof ze de smaak van het rondsletten al aardig te pakken heeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij kan de betreffende jongen zowiezo er niks meer aan doen aangezien dat meiske alle contact zo´n beetje aangegeven heeft geen contact meer te willen hebben.. Citaat:
|
Citaat:
|
Ach, vrouwen willen toch nooit luisteren.
|
Ze moet idd gewoon zelf van haar fouten leren, ze kiest hier bovendien wel zelf voor...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je het er niet mee eens bent: aangifte doen want dat is namelijk hardstikke strafbaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06. |