![]() |
Zere kiezen
Eens in de paar weken krijg ik altijd ontzettende pijn in twee kiezen in mijn onderkaak. Het zijn altijd dezelfden, zeg maar de 2e kies van achteren aan beide kanten en ze doen altijd tegelijk pijn. Het duurt dan een week ofzo en dan gaat het weer over, maar in die week is het echt bijna onmogelijk om iets te eten waarop ik moet kauwen. De tandarts gooide het op 'groeipijnen of iets dergelijks', geen gaatjes dus. Verder kon hij er ook niks mee.
Ik vroeg me af of iemand anders er ook last van had, en wél weet wat het is/hoe je het kunt verminderen. |
Doet je hele kies pijn of brandt het alleen aan de oppervlakte?
|
groeipijn vind ik altijd zo'n enorme dooddoener. daar kun je helemaal niets mee.
maar misschien is het wel iets waar de tandarts ook helemaal niets mee kan. (kruidnagel met whisky is overigens een recept uit grootmoeders tijd wat redelijk helpt tegen kiespijn...) |
Aan mij heb je ook niets natuurlijk; maar de tandarts zal het toch wel beter weten dan wij? Al zou ik eens naar een andere tandarts gaan en een second opinion vragen, misschien weet die het wel? Zó vaak zó veel pijn hebben, dat zijn toch geen groeipijnen? Lijkt me vreemd.
|
hoe zit het trouwens met je verstandskiezen? heb je die nog en kan het zijn dat die langzaam doorkomen en je andere kiezen in de verdrukking helpen. in dat geval kan een rontgenfoto heel veel ophelderen
|
Citaat:
Citaat:
|
Het kan ook zijn dat je tandvlees is onstoken. Daardoor lijkt het soms net of je gruwelijke kiespijn hebt en dat er ergens een gaatje moet zitten. Ik heb dat weleens gehad en mijn broer ook. Hij moest er zelfs een kuur voor volgen.
Ik weet niet of dit een oorzaak kan zijn, maar ik hoop voor je dat je een oorzaak vind! |
Citaat:
niet zoals jij, maar ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is als ze tegen een zenuw aan lopen te poeren. nogmaals: het is maar 1 mogelijk antwoord, maar misschien dat je daar eens naar kan kijken... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13. |