![]() |
[Dig. Camera] Canon S2 IS
Canon Site
Ik zou graag wat meer informatie over deze camera hebben. Heeft iemand er wat over gehoord of heeft iemand zelf deze camera? Wat zijn noemenswaardige nadelen? |
|
Mijn oom heeft deze camera en ik heb er zelf ook mee geschoten. Het grote voordeel van deze camera is de grote optische zoom (tot 440mm op 35mm equivalent). Daarnaast heeft de camera IS (Image Stabilizer) ingebouwd.
Het grote nadeel vond ik de lage ISO waarden. ISO 400 is erg korrelig. Verder is het best een grote camera, niet eentje die je in je broekzak stopt. Deze camera is bedoeld voor mensen die een grote optische zoom willen maar geen spiegelreflex (dSLR). Wil je wel aan spiegelreflex, kijk dan eens naar de Canon EOS 350D voor 680 euro excl. lens. Dus bij mij rijst de vraag: wat wil je er mee gaan doen en wat zijn je wensen/eisen? :) |
Citaat:
|
Citaat:
Hij is niet voor prof. gebruik bedoeld, maar gewoon voor mooie foto's. We hadden nu een camera met 3x zoom en dat was gewoon echt te weinig. Deze is voor veel zoom nog vrij klein en overzichtelijk. Spiegelreflex schijnt niet zo super veel beter te zijn en dit ding is goedkoper en handzamer. :) |
je vroeg voor/nadelen en ervaringen :p
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien schijnt het dat je langer de lens open kunt laten en dat het dan alsnog een mooie foto wordt (door die stabeliser oid). |
Dat laatste klopt ja. Je kunt met IS op 400mm foto's maken tot 1/160e seconde. IS corrigeert trillingen van jouw hand zeg maar, waardoor je geen statief hoeft te gebruiken, of althans min of meer dat effect krijgt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |