Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Dig. Camera] Canon S2 IS (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1253536)

Miracle 26-08-2005 09:19

[Dig. Camera] Canon S2 IS

Canon Site

Ik zou graag wat meer informatie over deze camera hebben. Heeft iemand er wat over gehoord of heeft iemand zelf deze camera?
Wat zijn noemenswaardige nadelen?

Chilli Dude 26-08-2005 10:38

klik

Enlightenment 26-08-2005 13:00

Mijn oom heeft deze camera en ik heb er zelf ook mee geschoten. Het grote voordeel van deze camera is de grote optische zoom (tot 440mm op 35mm equivalent). Daarnaast heeft de camera IS (Image Stabilizer) ingebouwd.

Het grote nadeel vond ik de lage ISO waarden. ISO 400 is erg korrelig. Verder is het best een grote camera, niet eentje die je in je broekzak stopt.

Deze camera is bedoeld voor mensen die een grote optische zoom willen maar geen spiegelreflex (dSLR). Wil je wel aan spiegelreflex, kijk dan eens naar de Canon EOS 350D voor 680 euro excl. lens.

Dus bij mij rijst de vraag: wat wil je er mee gaan doen en wat zijn je wensen/eisen? :)

Miracle 26-08-2005 13:21

Citaat:

Chilli Dude schreef op 26-08-2005 @ 11:38 :
klik
Dat had ik zelf ook wel kunnen vinden. ;) Daar vroeg ik ook niet naar.

Miracle 26-08-2005 13:27

Citaat:

Enlightenment schreef op 26-08-2005 @ 14:00 :
Mijn oom heeft deze camera en ik heb er zelf ook mee geschoten. Het grote voordeel van deze camera is de grote optische zoom (tot 440mm op 35mm equivalent). Daarnaast heeft de camera IS (Image Stabilizer) ingebouwd.

Het grote nadeel vond ik de lage ISO waarden. ISO 400 is erg korrelig. Verder is het best een grote camera, niet eentje die je in je broekzak stopt.

Deze camera is bedoeld voor mensen die een grote optische zoom willen maar geen spiegelreflex (dSLR). Wil je wel aan spiegelreflex, kijk dan eens naar de Canon EOS 350D voor 680 euro excl. lens.

Dus bij mij rijst de vraag: wat wil je er mee gaan doen en wat zijn je wensen/eisen? :)

Kun je die ISO waarden instellen ofzo? Ik heb nog nooit gehoord van dig. camera's met ISO waardes namelijk. :bloos:

Hij is niet voor prof. gebruik bedoeld, maar gewoon voor mooie foto's. We hadden nu een camera met 3x zoom en dat was gewoon echt te weinig. Deze is voor veel zoom nog vrij klein en overzichtelijk. Spiegelreflex schijnt niet zo super veel beter te zijn en dit ding is goedkoper en handzamer. :)

Chilli Dude 26-08-2005 13:40

je vroeg voor/nadelen en ervaringen :p

Enlightenment 26-08-2005 13:48

Citaat:

Miracle schreef op 26-08-2005 @ 14:27 :
Kun je die ISO waarden instellen ofzo? Ik heb nog nooit gehoord van dig. camera's met ISO waardes namelijk. :bloos:
Yep die kun je instellen. bij de S2 IS van 50 tot 400, bij de EOS 350D van 100 tot 1600. Op 1600 maakt laatstgenoemde nog minder ruis dan 200 op de S2 IS. Daar wil ik mee zeggen: je zult wel een lichte omgeving moeten hebben. Donkere ruimtes zal toch echt moeilijker zijn. Voor gebruik buiten is de S2 IS prima geschikt.
Citaat:

Hij is niet voor prof. gebruik bedoeld, maar gewoon voor mooie foto's. We hadden nu een camera met 3x zoom en dat was gewoon echt te weinig. Deze is voor veel zoom nog vrij klein en overzichtelijk.
Nouja qua optische zoom blinkt deze camera uit natuurlijk. Als je het gewicht en volume geen probleem vindt een goede Point & Shoot camera.
Citaat:

Spiegelreflex schijnt niet zo super veel beter te zijn
I beg to differ. ;)
Citaat:

en dit ding is goedkoper en handzamer. :)
Goedkoper wel ja. Handzamer? De Canon 350D is behoorlijk klein. Alleen als je er een goede lens op zet wel groter ja.

Miracle 26-08-2005 14:00

Citaat:

Enlightenment schreef op 26-08-2005 @ 14:48 :
Yep die kun je instellen. bij de S2 IS van 50 tot 400, bij de EOS 350D van 100 tot 1600. Op 1600 maakt laatstgenoemde nog minder ruis dan 200 op de S2 IS. Daar wil ik mee zeggen: je zult wel een lichte omgeving moeten hebben. Donkere ruimtes zal toch echt moeilijker zijn. Voor gebruik buiten is de S2 IS prima geschikt.

Nouja qua optische zoom blinkt deze camera uit natuurlijk. Als je het gewicht en volume geen probleem vindt een goede Point & Shoot camera.

M'n vader is vooral gek op natuurfoto's, dus licht zal niet zo'n probleem zijn idd. Doordat we nu ook een slechte hebben, hebben we ons er ook bij neer gelegd dat je niet zulke goede foto's kunt maken bij donker.
Bovendien schijnt het dat je langer de lens open kunt laten en dat het dan alsnog een mooie foto wordt (door die stabeliser oid).

Enlightenment 26-08-2005 14:17

Dat laatste klopt ja. Je kunt met IS op 400mm foto's maken tot 1/160e seconde. IS corrigeert trillingen van jouw hand zeg maar, waardoor je geen statief hoeft te gebruiken, of althans min of meer dat effect krijgt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.