Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   gezins terapie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1253707)

Fatal-Mind 26-08-2005 15:00

gezins terapie

men zusje loopt bij het riagg en nu vind dat vrouw dat we gezinsterapie nodig hebben..

maar ik vind het niet nodig omdat ik toch nooit thuis ben

wat zal ik doen?

kusjeskate

Katje 26-08-2005 15:07

Je gaat toch niet weigeren mee te werken?
Lijkt me niet echt solidair t.o.v. je zusje en evt. de rest van de familie.
+ 'omdat ik toch nooit thuis ben' is misschien juist waarom die vrouw vindt dat jullie gezinstherapie nodig hebben?

Fatal-Mind 26-08-2005 15:09

ik ben nooit thuis omdat ik niet thuis woon... misschien had ik dat even moeten vermelden..

MTpower 26-08-2005 16:02

Citaat:

kusjeskate schreef op 26-08-2005 @ 16:09 :
ik ben nooit thuis omdat ik niet thuis woon... misschien had ik dat even moeten vermelden..
Toch hoor jij ook bij het gezin...
Je kan het gewoon even aanzien, therapie is niet verplicht, je kan er dus altijd nog mee stoppen als je dat wilt :)

Gothic 26-08-2005 16:11

Citaat:

kusjeskate schreef op 26-08-2005 @ 16:09 :
waarom woon je niet thuis? Misschien zijn er dingen die rond jou spelen die veel invloed hebben op je zusjes situatie. Ik zou zeker naar die therapie gaan, als iemand denkt dat het nuttig is voor je zusje.

Sevi 26-08-2005 16:25

Een aantal jaren geleden 'liepen' mijn zus, mijn broertje én mijn zusje bij het Riagg. Dat was omdat er zich vervelende dingen afspeelden bij ons thuis, details zijn onbelangrijk. Iedereen vroeg of ik dat dan ook niet wilde enzo, maar ik dacht (en denk) niet dat dat voor mij kan helpen. Dus ik heb dat niet gedaan.
Nou is jouw situatie wel anders, maar ik kan je aanraden echt niet mee te doen als je daar tegen op ziet. Tenzij het voor jou geen verschil maakt, en voor je zusje wel. Dan zou ik persoonlijk meedoen om je zusje te helpen, ook al denk jij dat dat niets uitmaakt.

sonho 26-08-2005 17:11

Ga gewoon één of twee keer mee om te kijken wat het is en wat ze van plan zijn te doen. Dan kan je daar bespreken of het zin heeft dat jij er bij bent.

mara18 26-08-2005 17:31

Citaat:

sonho schreef op 26-08-2005 @ 18:11 :
Ga gewoon één of twee keer mee om te kijken wat het is en wat ze van plan zijn te doen. Dan kan je daar bespreken of het zin heeft dat jij er bij bent.
ja precies, zo toon je ook tenminste je interesse, wat ook voor je zusje alleen maar een positieve stimulans is.

Anno 1986 27-08-2005 07:59

Ik ga niet zeggen dat je dingen met tegenzin moet doen. Maar misschien is het alleen al tegenover je zusje wel zo netjes. Je kunt het op zijn minst een kans geven?
Stel dat het je zusje gelukkiger kan maken....?

Fatal-Mind 30-08-2005 21:44

nou..

ik ben dus gegaan.. en heb besloten dat het de laatste keer is geweest..

moeten we rollenspellen gaan spelen :s
het sloeg echt nergens op en me zusje werkte helemaal niet mee.. nou laat dan maar.. ik heb het geprobeerd

kate

Nona 30-08-2005 21:56

Hm tja, je zusje is natuurlijk wel de eerste die mee moet werken, anders heeft het weinig zin...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.