![]() |
Wie weet went 't wel
wezenlijke wemeling van
weggeworpen weifeling wuift wisselend en wacht wie weet waar het waakt waar het wakker wenkt wie weet went 't wel de waarschuwing geweerd wens ik weer waarachtig wat ik werkelijk wilde wispelturig waar verwonderd zijn de wolken woelend in de wirwar van woekerwoorden welke wijsheid noch winkans wegwuiven wie weet wie het wil wie het wonder wenst wie weet went 't wel . |
Mooi (zij het eenzijdig) gebruik alliteraties , vooral de eerste versregelsvind ik sterk (wemeling is niet voor niets één van mijn lievelingswoorden)
"wezenlijke wemeling van weggeworpen weifeling wuift wisselend en wacht" (y) naar het einde toe wordt het net wat overdadig met al die w's , maar toch: Goedgekozen woordenschat, die de rijmen valt met je inhoud, ondanks de beperktheid die je jezelf opgelegd hebt. Ik hou er wel van :cool: |
Ik vind de titel gewoonweg prachtig. 'Wie weet went 't wel', zo herkenbaar, omdat je vaak denkt dat je aan de meest absurde, pijnlijke,... situaties niet zal kunnen wennen (althans, ik toch ;)). Als je dan dat zinnetje hoort, heeft het opeens allemaal zoiets relativerends, iets optimistisch.
Tot zover over de titel. Voor de rest sluit ik me ongeveer aan bij Disintegration. Je maakt er geen onozel gedicht van, zoals ik zou doen met zoveel w's -ik wist trouwens niet dat er zoveel mooie w-woorden bestonden (woekerwoorden, wegwuiven, winkans...)- Je gebruikt de woorden voor een goed opgebouwd gedicht, iets wat ik dus niet zou kunnen denk ik :) |
Dat zijn wel heel veel w's! Wat knap. Ik vond het aan het einde toch een beetje te veel, maar toch voegt ieder woord iets aan het gedicht toe. Alleen wispelturig waar vond ik daar een beetje buitenvallen, het zou in mijn ogen weggelaten mogen worden.
De titel is inderdaad mooi. :) |
Ik vind hem erg leuk. (y) Heel inventief. Wel veel w's maar dat geeft niet zo vind ik want dat is deels juist het leuke en het zijn steeds andere/originele woorden.
|
Het is erg apart en erg leuk gevonden.
Vooral: verwonderd zijn de wolken woelend in de wirwar van woekerwoorden Spreekt mij erg aan |
ode aan alliteratie (y) erg fijn.
|
Bedankt voor de fijne reacties allemaal! :)
|
Het geheel staat in het teken van twijfel, toch? Dat is in ieder geval het hoofdthema wat ik eruit haal.
Ik vind het best goed geschreven, en de inhoud gaat niet geheel ten onder aan de beoogde alliteratie-vorm, maar toch vind ik dat je bij dit soort dingen moet oppassen dat de lezer niet te veel is afgeleid. Ik denk dat dat in dit gedicht wel meevalt, ik moest het wel twee keer lezen maar toch vind ik het voldoende boeien om niet in 'w's' te vervallen ;). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |