![]() |
Fable the lost chapters..
Binnenkort zullen de eerste reacties op dit fenominale spel wel binnenlopen omdat de illegale versie al te verkrijgen is. Vandaar deze slechte openingspost. Ik wil gewoon de reacties horen!
|
Ben em nu aan het installeren (jaja stoute ik etc)
Reactie volgt nog (y) |
was gister nog met de xbox versie aan de slag, wat een heerlijk spel is het ook, zeker zin in dit deel.
|
Komt ie eindelijk naar de pc :D. Die ga ik dus duidelijk kopen dat word echt zo'n geniaal spel :D.
|
Wanneer komt ie orgineel uit dan? Op de een of ander manier moet ik dat spel krijgen, en waarschijnlijk op de :evil: manier want ik voel me nogal afgezet met die xbox versie, hoe goed ie ook is.
|
Is er eigenlijk iets bekend over of er een multiplayer achtig iets komt over internet? Dat zou helemaal vet zijn :D.
|
Zover ik kan zien geen MP.
Hmm het ziet er best mooi uit en zelfs met mijn systeempje draai ik alles op high op shadows na. Eerste reactie, nog niet heel ver gespeelt maar het doet me (nog) niet heel veel. |
Misschien koop ik hem wel, schijnt best een goed spel te zijn, was alleen beetje overhyped (en kort).
|
Citaat:
|
Mja maar in lost chapters zit dus alle content die eigenlijk in de eerste versie moeten zitten en het spel dus beduidend langer moeten maken.
Even de plus en min punten tot nu toe. Plus. -Mooie graphics en leuke cartoon style, deed me gelijk een beetje aan beyond good and evil denken en dat is altijd goed. -Leuke voices en mooie muziek. -Makkelijke besturing. Min. -Kreeg gelijk al problemen met mn geluid zelfs na het updaten van mn drivers, het geluid kraakte ineens of viel plots gewoon weg...nu al een tijdje geen last van gehad tho. -Schaduwen zien er een beetje vaag uit op radeon kaarten, iig op de mijne (9700 pro) omdat mn hardware de hoogste settings niet ondersteund, terwijl mijn kaart toch zeker in staat is redelijk smoothe schaduwen tevoorschijn te toveren. -Inventory is een beetje vaag, moet eerst door 4 menuutjes scrollen voor ik iets kan kiezen of mn gear veranderen. Verder is het naar mijn idee niet de game die belooft was, maar zeker wel vermakelijk en is de stijl een verfrissende afwisseling op de meeste games. |
Ben 't eens met Captain N; na al dat gehype een tijd geleden had ik ook wel wat meer verwacht; maar aan de andere kan heb ik nog niet zo lang gespeeld.
|
Citaat:
|
Laat maar.... :o ;)
|
Iemand een idee waar je die vier blauwe mushroom's vandaan kan halen om dat kind beter te maken? :o
|
Nog 88%, dan kan ik misschien helpen ;) .
|
Citaat:
|
Ok nu ik toch een stuk verder ben ik het spel vind ik het absoluut niet de game die meneer molyneux belooft had, het is zeker wel vermakelijk en speelt lekker weg, maar het geeft je absoluut geen totale vrijheid.
Spel is eigenlijk zo linear als maar zijn kan en sidequests zijn vaker irritant en onnodig dan dat ze echt een beetje in het verhaal geintregreerd zijn. Daarbij blijft het een console game, op xbox neem ik de laadtijden wel voor lief, maar om op de pc ieder miereneukerig stukje opnieuw in te moeten laden gaat toch wel op mn zenuwen werken op den duur. Ook de battles worden eentonig en is de AI ook niet bijster slim. Imo weer een game die zoveel beter had kunnen zijn, maar redelijk wat steken laat vallen. Ik waardeer de creativiteit die Lionhead studios in games probeert te verwerken maar heb het idee dat ze toch wat teveel hooi op hun vork willen nemen per project. |
Is er al iemand bij het eindgevecht, ik krijg het niet voor elkaar.
Spoiler
EDIT: nvm ik ben er al uit. |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Hmm volgens mij zijn ze die chapters nog steeds kwijt, want ik heb em net uitgespeelt na nog geen 10 uur spelen :(
Heb nu een 100% good guy, morgen nog maar eens en dan de dark side maar eens uitproberen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ff downloadeh
|
Citaat:
nog 27% :D |
Ik heb geen waterwereld gezien, ben even in een sneeuwlevel geweest
Spoiler
|
Ik ben bang dat dat dan niet de echte Fable: the lost chapters is, aangezien daar wel een waterwereld in zou komen, en de sneeuwereld ook in de xbox versie zat... :(
|
Citaat:
Heu D'r is helemaal geen PC versie van de standaard Fable .. ? toch? |
Lijkt mij sterk, waarom zouden ze de originele Xbox versie gaan porten :/
|
Mischien is er een of andere hacker (oid) aan het werk geweest en heeft die de xbox versie compatible gemaakt met pc en m daarna op internet geflikerd?
|
Lijkt me sterk.
|
Citaat:
|
Ach op een console weet je tenminste zeker dat een game goed gaat draaien.
|
Citaat:
Zoals ik al zei heb ik de Xbox versie dus niet gespeeld en heb ik ondanks de wat negatieve kritiek hier nog steeds best hoge verwachtingen van het spel. Ik hoop niet dat het uiteindelijk op een B&W verhaal uitdraait (wat ondanks alle negatieve kanten eraan nog steeds wel een vet spel was) want dat zou echt heel jammerlijk zijn. |
Het is gewoon een vermakelijk spel, niets meer niets minder.
Ik vind het jammer dat het hele good/evil gebeuren zo plat is, wil je een good guy zijn dan help je iedereen, wil je de bad guy spelen dan steel je en help je mensen om zeep. Je komt eigenlijk nooit voor keuzes die op beide van toepassing kunnen zijn, bijvoorbeeld een brood stelen MAAR om een ander te voorzien van voedsel. Daarnaast is het verschil wel heel snel te zien, ben net een uur geleden begonnen met een evil character en nu al heeft iedereen een schijthekel aan me en zitten dr horentjes op mn kop. |
Citaat:
Krijg je eigenlijk andere quests als je evil bent dan als je good bent? Of maakt dat allemaal geen zak uit? |
Waar ik ook erg van baalde was, dat op een gegeven moment ik een quest niet haalde. Ik verwachte gewoon verder te kunnen spelen alleen dan dat ik 't later nog een keer moest proberen, beetje a la GTA. Niet dus; je *moest* die quest perse halen en er werd automatisch een savegame terug geladen. Dat geeft ook weer minder vrijheid en ontneemt toch 't gevoel dat je kan doen wat je wilt ..
.. Eigenlijk is dit net zo'n beetje als B&W toen. Veel gehype .. en 't speelt wel aardig en is grafisch niet slecht .. maar eigenlijk krijg je er enorm 't gevoel bij dat 't niet goed afgemaakt is. Het idee is goed maar het is bij lange na niet diep genoeg uitgewerkt. ofzo. :o |
Citaat:
Ook sta je in de verhaallijn voor keuzes (veel te weinig imo) die met good of evil te maken hebben. Dus de quests en acties bepalen je karakter en niet andersom. Ook een punt wat Marcade net zei is idd dat je terug gezet wordt mocht een quest niet gelukt zijn, het had veel leuker geweest als mensen je op zo'n moment gewoon als een loser gezien hadden en je hun respect moest terug winnen. Ook is er vrij weinig meer te doen dan mensen martelen of een beetje de held uithangen als je het spel uitgespeelt hebt (end credits uit laten lopen dan kan je verder met de game), je kan op een gegeven moment burgermeester worden van een stadje (waar je weinig van merkt), meer van dit soort dingen hadden de funfactor na het uitspelen toch wel verhoogt, beetje status halen, huisen kopen etc etc. Maar anyway weer een heel verhaal, conclusie is gewoon dat het spel de illusie opwekt van vrijheid maar dit totaal niet geeft. Wat mij betreft mogen ze een lost chapters deel 2 maken en deze over een jaar of 3 uitgeven met ALLE beloftes er in, want het hele idee en de mogelijkheden trekken me erg aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet zo miereneuken, natuurlijk heeft elk spel zo zn grenzen, maar met vrijheid doel ik op Gothic en Morrowind.
Niks mis met een linear spel, maar dan moet je niet zeggen dat het spel open en vrij is. |
Citaat:
Citaat:
Lionhead heeft 't alleen makkelijk gemaakt door je vrij weinig keuzes te geven. :| |
Heb m nu dus ook, maar nog maar weinig kunnen spelen. Wel de training afgemaakt en ben nu dus een held, maar nog geen verschillen gespot. Grafisch is ie wat beter als de xbox, maar dat mag je ook wel verwachten. Ik vind m trouwens nog niet echt mooi voor een pc game. Vooral het water ziet er belachelijk uit, maar dat kan aan mijn computer liggen.
Hoop dat er straks nog wel wat verschillen komen en dat dit dus wel de echte 'the lost chapters' is, (ik denk ook wel dat hij dat is, al is het wel vreemd dat er bijv. die waterwereld niet inzit). Morgen nog maar wat quests doen en kijken of er meer armour is of dorpjes zijn.... |
Evil Nymph's zijn kut :mad:
|
Citaat:
Ik heb net ook Jack of Blades verslagen .. *daarna* is het spel nog niet afgelopen en begint een verhaal over summoners, fire heart en ws. die water wereld. :) |
*gaap**
Vind er niets aan eigenlijk. Veel te weinig vrijheid imo. |
Ik maak me nogal zorgen om m'n leeftijd. Mijn speeltijd is nu 14 uur; ik ben in 't spel 56 jaar oud en grijs .. en nou ja blijkbaar is 't nog lang niet voorbij .. :|
Zit nu in snowspire. |
Maakt volgens mij niet zo veel uit, je kracht gaat er niet op achteruit, en zou dat straks wel zo zijn dan heb je je magic nog.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |