![]() |
reincarnatie
ik heb een vraagje,
wat vinden jullie van reincarnatie?? een heel gek idee of juist wel goed? ikzelf geloof er wel in maar ik wil heel graag weten wat andere mensen ervan vinden |
Prima idee, aangezien de mens (en ik dus ook) graag wil geloven dat de geest onsterflijk is en een stukje ziel zonder lichaam is ook maar stom. Dan maar een nieuw lichaam.
|
Weer in een nieuw lichaam stappen (bijv. van een dier), klinkt voor mij eigenlijk logischer dan dat je naar de 'hemel' gaat en daar weer tussen je familie komt.
|
als je je niks van je vorige leven kan herinneren is et natuurlijk een beetje loos aangezien je dan een ander persoon bent en je dus niet gereïncarneert bent
|
Citaat:
|
Wat gebeurt er dan wanneer de bevolking inkrimpt?
Waar komen de extra zielen vandaan wanneer de bevolking toeneemt? |
Citaat:
|
Citaat:
wat ik ook eens gehoord heb is in de jaren 60 is er een babyboom geweest, toen zijn er heel veel kinderen geboren, dat dat de zielen waren uit de 2e wereldoorlog, er waren dan te veel zielen vrij en dus werden er veel kinderen geboren. ook is het dat heel veel mensen die in de jaren 60 geboren zijn vaak last van longproblemen hebben en dat komt dan weer van de gaskamers, het klinkt allemaal wel heel logisch... |
ik geloof niet in hemel.. en in een dier reincarneren lijkt me niet zo heel logisch.. ik zou niet uit kunnen leggen waarom maar dat je weer opnieuw geboren word als mens zou ik dan wel weer willen geloven..
|
Citaat:
Zelf geloof ik niet in reïncarnatie. Ik vind het eigenlijk een absurd idee. Stel dat je reïncarneerd in een dier. Wat voor dier komt daarvoor in aanmerking? Kan het dan evengoed een amoebe zijn? En als er reïncarnatie is, worden die zielen dan voortdurend hergebruikt, dan heb je het idee van voortdurend circulerende zielen. |
Gebruik volgende keer even de zoekfunctie :)
Hier is namelijk al een topic over, en hij staat zelfs nog op de eerste pagina ;) http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1182130 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54. |