Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   grafische rekenmachine (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1254422)

Breg 27-08-2005 17:01

grafische rekenmachine

Ik heb nog een grafische rekenmachine liggen (een Ti-83), maar nu ik klaar ben met school vraag ik me af of ik dat ding ooit nog nodig ga hebben. Ik ga (waarschijnlijk) geschiedenis studeren is het daarvoor handig hem te bewaren of is een rekenmachine van 5 euro ook goed zat?

Sylph 27-08-2005 17:16

Ik geloof niet dat er statistiek in de geschiedenisstudie zit, dus ik denk niet dat je 'm daarvoor hoeft te bewaren.

Maar waarom 'm wegdoen? Met de juiste kabeltjes en software maak je er een echte handheld van. Agenda's, kalenders, spellen, alles is mogelijk. :cool:

Andijvie 27-08-2005 17:30

Ik gebruik hem nu nog als gewone huis-calculator, en dat is erg fijn. Voor statistiek ga ik hem ook gebruiken, heb je dat niet bij geschiedenis?

Anneka 27-08-2005 17:53

Ik zou hem gewoon bewaren een jaartje, en dan kan je hem altijd nog verkopen.

Snees 27-08-2005 17:54

Het is altijd handig om een 'wetenschappelijke' rekenmachine in huis te hebben, waarmee je sinussen en e-machten uit kan rekenen.

stefano 27-08-2005 18:02

Citaat:

Snees schreef op 27-08-2005 @ 18:54 :
Het is altijd handig om een 'wetenschappelijke' rekenmachine in huis te hebben, waarmee je sinussen en e-machten uit kan rekenen.
Ja, als je een beta-studie gaat doen, of als je statistiek hebt...Maar anders heb je echt niet van: hé, laat ik eens een sinus of een e-macht uit gaan rekenen (y)

0oFZo0 27-08-2005 22:07

Citaat:

Snees schreef op 27-08-2005 @ 18:54 :
ik heb dit jaar examen gedaan maar zou echt niet meer weten hoe dat allemaal moest :p :p

Go 27-08-2005 22:31

Ik zou hem in ieder geval nog een jaartje bewaren. Misschien verander je van studie, en wel naar een studie met bijvoorbeeld statistiek, zodat je hem alsnog nodig hebt.

Andijvie 27-08-2005 22:43

Citaat:

stefano schreef op 27-08-2005 @ 19:02 :
Ja, als je een beta-studie gaat doen, of als je statistiek hebt...Maar anders heb je echt niet van: hé, laat ik eens een sinus of een e-macht uit gaan rekenen (y)
Nee, maar ik vind het wel leuk om grafiekjes te maken van iets, gewoon voor de lol, of om gewoon dingen uit te rekenen. 't Ding werkt fijn, ik zou hem niet weg doen...

BrunetJuh 28-08-2005 10:40

Ik zou hem niet weg doen. Hij kan altijd nog van pas komen!

stefano 28-08-2005 11:12

Citaat:

Andijvie schreef op 27-08-2005 @ 23:43 :
Nee, maar ik vind het wel leuk om grafiekjes te maken van iets, gewoon voor de lol, of om gewoon dingen uit te rekenen. 't Ding werkt fijn, ik zou hem niet weg doen...
Ik zeg ook niet dat je hem weg hoeft te doen, maar vaak gebruiken hoef je dat ding niet meer...

Nona 28-08-2005 11:38

Wij mogen bij statistiektentamens geen grafische rekenmachine gebruiken. Overigens zijn dat vaak wel open boek tentamens, dus het nut zie ik ook niet, maar goed. :D

Daantje_0705 28-08-2005 11:40

Ik doe dan wel een beta studie maar ik heb hem afgelopen jaar minstens zoveel buiten mijn studie om gebruikt als tijdens mijn studie. Ik heb jarenlang met deze rekenmachine gewerkt en daarvan weet ik hoe alles werkt enzo dus ik vind het gewoon fijn om deze te blijven gebruiken.

Breg 28-08-2005 19:09

oke jullie hebben me overtuigt, ik bewaar hem en kijk tijdens m'n studie wel of ik hem nog nodig heb.

(oh en de reden om hem weg te doen zou zijn dat het extra geld wel handig is)

DutchECK 28-08-2005 20:43

Ik heb hem nog steeds, maar gebruik hem niet vaak. Als ik iets nodig heb, start ik de rekenmachine op mijn computer wel op. Meestal moet ik dan toch iets vermenigvuldigen of delen...

Stepsje 28-08-2005 22:41

Ik gebruikte hem af en toe wel, maar dan vooral voor gewone sommetjes, en daarvoor liggen er ook nog 3 andere rekenmachines hier in huis.
Wat ik het handigste vond is dat de opgaves helemaal in het scherm blijven staan en je dus kon blijven zien wat je ingetikt had.

Ik heb hem weggedaan omdat ik het geld wel goed kan gebruiken. (en die sommetjes reken ik dan wel op de compu of een andere ' gewone' rekenmachine uit.

Sarah 29-08-2005 20:10

ik gebruik mijn GR nog best vaak, en ik heb ook een klein rekenmachientje dat veel makkelijker meenemen is maar die gebruik ik zelden. Ik ben gewend aan het grote scherm van de GR waar lekker zeven regels onder elkaar op passen, en raak gedesorienteerd van rekenmachientjes met maar 1 regel op het display :o
De 'specialere' functies heb ik wel gebruikt voor statistiek bij m'n studie, maar dat werd me niet geleerd in de colleges of practica ofzo, het kon ook zonder, maar mijn manier was sneller. En soms laat ik 'm een grafiekje tekenen want grafiekjes zijn lief :)

JCG 29-08-2005 21:14

Mijnes gaat nooit meer weg, ik ben teveel aan dat ding gewend.

Elite! 06-09-2005 10:36

Kheb hem nu net voor 4Havo echt een kutding ik begrijp er geen reet van en docent wil het niet uitleggen en er zit geen handleiding bij. Wel coole spelletjes nu is wiskund een keertje zinvol :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.