![]() |
Puzzelen of Puuzelen?
Ik ben er van overtuigd dat het gewoon 'puzzelen' moet zijn, maar mijn gezelschap denkt dat dat dialect is, en dat de officiele uitspraak 'puuzelen' luidt.
en wat vind jij?!!??!! :eek: :D :o ;) :eek: :p :| :) |
Puzzelen.
Hoe komen ze nou weer bij puuzelen? |
omg, nog meer bewijs dat de Nederlandse bevolking hard achteruit gaat. (n)
|
Het is juist andersom: puzzelen is de juiste uitspraak, en puuzelen is dialect. Wij zeggen thuis ook altijd puuzelen.
|
Citaat:
|
puzzzzzzelen en daarmee uit
|
O jeetje zeg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ben je toch weer gevat, Mark.
|
Puzzelen natuurlijk, mijn god, puuzelen... Het woord is toch ook 'puzzel' niet 'puuzel'... (n)
|
Je kan dit topic ook nog een leven in blazen door over je favoriete puzzels te gaan praten of iets dergelijks. :)
|
Citaat:
|
oja meerkeuzevraag dan:
- kruiswoord - doorloper - woordzoeker - zweedse maak je puzzel top 4 \o/ |
puzzelen natuurlijk
- crypto - logische puzzel - zweeds - filepine (oid) |
Mijn zusje doet altijd kruiswoordpuzzels, maar dan vraagt ze *alles* aan ons, en als ze dan klaar is laat ze het aan d'r vriendje zien en doet ze net alsof ze heel slim is. :rolleyes:
|
Hier zegt men puuzelen.
Ik zeg waar ik zin in heb :o |
Puzzelen. :)
|
Duidelijk puzzelen
Ik vind puuzelen meer iets voor mensen die ook medalje, zaddoek en catta-logus zeggen :| |
Citaat:
|
Ik spreek het altijd uit als het eerste, maar eigenlijk is dit geen punt van discussie.
|
Citaat:
|
Puzzelen.
|
Citaat:
|
als je puzzelen zo bedoelt: pùzzelen dan spreek ik het niet zo uit nee (de u as in lekker puh oid)
|
Dat is brabants puuzelen. Je speelt ook met een puuzel.
Ik leg een puzzel, maar ok ik gedraag me ook niet zo brabants als andere mensen. |
ik spreek dan blijkbaar de u anders uit, maar ik maak er geen lange uu van oid
maar dat pùzzelen is dan weer zo ontzettend vlaams dat ik me niet kan voorstellen dat het ABN is |
Het is met een -uh, natuurlijk. Ik vond het vroeger zo gek dat een vriendinnetje altijd de uu gebruikte :) Ik heb ook een tijdje puzzle gezegd, zoals je het schrijft, want zo stond het op mijn puzzeldoos :D
Legpuzzels maak ik niet meer, wel soms logische puzzels (Japanse, mozaïek en zoek-het-plaatje, sinds kort ook sudoku en heel af en toe nog een logi-kwis (krijg je een aantal gegevens en moet je een overzichtje invullen om zo achter het totaal beeld te komen; pietje en jantje gaan niet samen op vakantie, maar een van hen gaat wel naar frankrijk. De ander gaat niet naar spanje... etc etc). |
Citaat:
Volgens mij heeft PP gelijk. |
Zzzzzzzz .. ik wil graag de joker inzetten.
|
Citaat:
|
Alleen in gebieden die nog niet volledig tot ontwikkeling zijn gekomen spreekt men van puuzelen.
|
't Is gewoon puuzelen, puzzelen klinkt echt bijzonder kinderachtig (n) En bovendien heel ranzig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van het woord puuzelen heb ik overgens nog nooit gehoord. Ik kan me ook niet herinnen dat ik dat ooit iemand heb horen zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
sudoku <3 <3 <3
|
Citaat:
:D:D |
Citaat:
het is puzzelen...als je een puzzelboekje koopt zeg je toch ook geen doe mij en puuzelboekje top 4: uhm...deed laatst een hele leuke in de trein :d |
Citaat:
|
Het is puzzelen
|
Citaat:
|
het moet puzzelen zijn, thuis zeiden we altijd puzelen maar dat werd bruut afgestraft door een vriendinnetje van mij :s :d
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51. |