![]() |
Ik heb een splinter in mijn vinger
Maar ik krijg hem er niet uit, en het gebied rondom de splinter lijkt net verdoofd.
Zal ik naar de dokter moeten gaan, of hem gewoon eruit laten groeien? |
Nou als je pijn wilt gaan lijden zou ik hem eruit laten zweren, anders ff naar de doc :)
|
Ga anders eens met je hand in een bak met soda of biotex, dan weekt ie er vast wel een beetje uit. Zolang het niet gaat ontsteken kan het weinig kwaad.
|
Ja hij zit er nogal diep in lijkt net een spijker in je vinger :o
Maar bedankt voor jullie reacties :) |
Kun je hem er ook niet uit krijgen als je de huid er omheen wat kapot maakt met een pincet zodat de splinter meer aan de oppervlakte komt? Meestal lukt het dan uiteindelijk wel. En anders moet je even wachten, als het goed is werkt je lichaam de splinter vanzelf verder omhoog en kun je hem er over een paar dagen uithalen. Maar als het gaat ontsteken en erg pijn gaat doen, kun je hem er toch beter even bij de huisarts uit laten halen :)
|
of een paar dagen een pleister met trekzalf dr omheen (y)
|
Citaat:
dokter kan er ook niet veel aan doen volgens mij, hij kan net als jou gaan pulken met een pincet of een sneetje maken maar dan kan je beter zelf nog even proberen dat ding eruit te krijgen. denk er wel ff om dat het niet ontstoken raakt.. |
Leg je hand in een kom met soda + water, dat helpt vaak wel :)
|
Hoelang duurt eigenlijk dat uitzweren :bloos:
Ja, ik heb helaas niet veel tijd voor zo'n bak soda :o |
Citaat:
En je zal er niet dood aan gaan dus laat hem er gewoon uitzweren of anders even langs de dokter. Ik zou gewoon de huis er omheen met een naald open maken en de splinter open maken. |
Je kan ook 'n naald gebruiken (wel eerst ff ontsmetten natuurlijk ;) ) Daarmee krijg je splinters er vrijwel altijd uit.
|
trekzalf...hoef je dus niet in een bakkie
|
Citaat:
|
Je kan ook gewoon met je hand in een bak soda/biotex gaan zitten tijdens het tv kijken of een keer de afwas doen wil ook wel eens goed helpen zelfs :)
|
trekzalf is al best oud...
althans trekzalf is de naam die oudere mensen gerbuiken.."normaal" is t bioforce |
waarom naar de dokter? :s
Pulk hem er gewoon uit met een naald... zo gepiept. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en inderdaad...hij komt er niet helemaal uit..je hebt niet in eens een *plop* a kijk mijn splinter valt er uit.. maar je kan er weer bij :) |
Citaat:
|
Ik laat splinters altijd zitten. :bloos:
|
Citaat:
|
er zit nu trouwens wel vocht bij :o
|
Pulk 't gewoon open en haal 'm d'r uit.
|
Ik heb hem er uit :o
Mijn vinger was helemaal opgezet en dus moest hij er wel uit. Hij zat diep en was 0,8cm lang. Die had ik er nooit uit kunnen laten zweren :o |
Ik had dat een keer met een glas slinter... ik dacht dat ik alles eruit had gehaald maar het bleef maar pijn doen. Toen bleek dat er nog een stukje glas van zo'n halve cm lang in zat... had ik dat wondje maar een beetje verder open gesneden zodat ik dat ding eruit kon halen, m'n ouders/vrienden vonden het lomp, ik vond het onzin om daarvoor naar de dokter te gaan :P
|
Mijn zusje had ooit een naald laten vallen op de grond, ik was erin gaan staan en de naald was afgebroken... Volgens de dokter kon het nooit meer dan een paar mm zijn, en zou het er vanzelf uitkomen.
Weken en heel wat pijn later kwam ie er vanzelf uit, bleek het 2,5 cm te zijn :s |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53. |