![]() |
Maatschappijleer 1 & 2 verschil
Hellepie.
Ik heb bewijs van 't VWO dat ik maatschappijleer 1 heb afgerond, maar verder geven ze uberhaupt geen maatschappijleer meer, dus ik neem aan dat 2 (wat dat ook mag zijn) daarbij zit? Nu ga ik HAVO doen, daar is een vak ma1 en ma2, moet ik ma2 nu doen of niet? |
die hoort op s&s maar ja
ma2 doe je tot je eindexamen en is een keuze vak ma1 is een SE vak en zit in je algemene deel duidelijk ? |
Ga je van school af?? Anyway, ligt aan de school. Er zijn genoeg scholen waar ma2 verplicht is. Ik zou het even vragen aan iemand van je nieuwe opleiding.
|
Ik heb cultuur & maatschappij, is het dan ook een keuzevak?
En wat is dan het verschil met maatschapppij 1? En waarom staat er op dat bewijs dat ik ma1 heb gehaald op VWO-niveau en geven ze helemaal geen ma2? |
Citaat:
gewoon uitgebreider denk ik ? ik weet het inhoudelijk niet heb niet gehad |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maatschappelijke Vakken -> School & Studie
|
ik heb ma2 als keuze vak gehad in mijn c&m profiel op de havo. Ik vond het ahrstikke leuk, gaat dieper op de dingen in en ik kreeg bv. psychologie etc.
|
Je hebt op havo, vwo en vmbo maatschappijleer 1 en 2..
Op het VWO houdt 1 in dat je Poltieke Besluitvorming, Massamedia en communicatie en Mens en Werk als modules krijgt. In 2 zitten dan Criminaliteit en Rechtstaat en nog iets anders.. Hoe het met havo en vmbo zit weet ik niet.. Bij ons op school kan je alleen vmbo eindexamen maatschappijleer doen :) |
Ik weet het van het vwo/vmbo bij ons niet echt, maar bij de havo is het zo dat je maatschappijleer 1 t/m kerst in de 5de hebt. Maatschappijleer 2 kan je als extra vak kiezen en daar doe je dan ook eindexamen in. In 4 havo hebben we toen Politieke Besluitvorming, Massamedia en communicatie en Mens en Werk gehad (zoals Evatjuhh zegt) en in de 5de hebben we nog maar 1 boek: Den Haag beslist!?. Na kerst heb je geen maatschappijleer 1 meer en daar doe je dus ook geen eindexamen in (en als je 5 havo over doet heb je helemaal geen maatschappijleer 1 meer want je hebt het afgesloten).
|
Bij ons op school is maatschappijleer 1 verplicht en maatschappijleer 2 een keuzevak. Maatschappijleer heb je sowieso altijd, sommige scholen stellen maatschappijleer ook verplicht, en sommige scholen bieden het niet eens aan, zoals die van jou waarschijnlijk. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee dat hoeft niet. VWO maatschappijleer 1 is hetzelfde als havo maatschappijleer 1&2.
Je krijgt gewoon je VWO cijfer, met daarbij een vermelding dat je dit op VWO niveau hebt gedaan. |
Citaat:
Bij Atheneum zijn 3 vreemde talen verplicht, waaronder iig Engels. Naast Duits en Frans is op sommige scholen ook de mogelijkheid dat je Spaans of Turks of Fries neemt. Dan heb je nog de mogelijkheid op het Atheneum om 4 vreemde talen te leren door Latijn te kiezen. Als je Gymnasium doet moet je Engels, Latijn en Grieks doen + 2 andere vreemde talen. Oftewel: - VMBO: Engels + mogelijkheid tot maximaal 2 vreemde talen te kiezen afhankelijk van de school. (Duits, Frans, Spaans, Turks en Fries) - HAVO: Engels + Duits 1 of Frans 1 + mogelijkheid tot nog een vreemde taal (Duits 1 of 2, Frans 1 of 2, Spaans, Turks of Fries) - Atheneum: Engels + 2 vreemde talen (Duits, Frans, Spaans, Turks en Fries) + mogelijkheid tot Latijn - Gymnasium: Engels + 2 vreemde talen (Duits, Frans, Spaans, Turks en Fries) + Latijn en Grieks. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40. |