![]() |
als je ouders ruzie hebben
Hoi iedereen,
Ik vroeg me wat af: Mijn ouders hebben de laatste tijd veel ruzie. Iedere keer begint me pa met echt dingetjes om niks enorme ruzie te schoppen (komt nog bij dat hij veel bier zuipt). Hij zit maar te zeuren over dat iedereen tegen hem keert en dat niemand respect voor hem heeft. Gisteren maakte me ma een opmerking en kwaad dat hij werd, hij heeft gelijk ons dagje Efteling verknald door overal te lopen mokken en stampij lopen maken. Later thuis ging hij erover door en toen kreeg het hele gezin er van langs. Hij ging zelfs met bierflesjes gooien met resultaat dat we allemaal sneetjes kregen van het glas. Ik weet niet meer hoe ik er mee om moet gaan want dit is al de 4e keer ruzie in 8 weken. :confused: Graag wat advies als dat kan |
Misschien eens met (één van) je ouders er over proberen te praten?
|
Heet jij Sanne en woon jij op de derde verdieping?
|
je zegt: "dit is de vierde keer in acht weken'
hoe was het daarvoor? was er toen ook ruzie en was het dan net zo vaak of meer/minder. want als het sinds een paar maanden zo is is er misschien een 'directe' oorzaak aan te wijzen en ook een enigzins 'directe' oplossing voor te vinden... |
Daarvoor was het wel wat minder vaak dan nu.
Soms dan heb je gewoon een paar maanden dat het lekker gaat en dan ontploft de boel weer voor 1 klein miezerig dingetje. Alleen de ruzie's lopen dan erg op omdat me vader dan onderwerpen van jaren terug erbij gaat halen. Maar hij wordt alleen steeds iets meer gewelddadiger. En dan vindt hij zich superlollig. Heb het er wel met me moeder over gehad maar die kon niet zo snel iets bedenken waar het nou voor de rest aan kon liggen. We houden namelijk al erg veel rekening mee met het feit dat hij om een klein dingetje enorm uit zijn dak kan gaan. Maar in elk geval bedankt voor de reacties. Het is wel ff fijn als er iemand anders zijn licht er over schijnt. |
Werkt hij en daar gaat alles goed? En houden je ouders nog wel van elkaar?
hoezo directe vragen. :bloos: |
Gewoon twee vingers in je oren stoppen en heel hard zingen:
A ring ding ding ding d-ding baa aramba baa baa barooumba Wh-Wha-Whats going on-on Ding ding Lets do the crazy froogg Ding ding A Brem Brem A ring ding ding ding ding A Ring Ding Ding Dingdemgdemg A ring ding ding ding ding Ring ding Baa-Baa Ring ding ding ding ding A Ring Ding Ding Dingdemgdemg A ring ding ding ding ding a Bram ba am baba weeeeeee BREAK DOWN! Ding ding Br-Br-Break It dum dum dumda dum dum dum dum dumda dum dum dum dum dum dumda dum dum Brem daem dum dum dumda dum dum dum dum dumda dum dum dum dum dum dumda dum dum weeeeeeee A ram da am da am da am da weeeeeaaaaaaaaaaaaaaaa Wh-Whats Going On? ding ding Bem De Dem ding ding da da A ring ding ding ding ding A Ring Ding Ding Dingdemgdemg A ring ding ding ding ding Ring ding Baa-Baa Ring ding ding ding ding A Ring Ding Ding Dingdemgdemg A ring ding ding ding ding a Bram ba am baba.. ding ding Br-Br-Break It dum dum dumda dum dum dum dum dumda dum dum dum dum dum dumda dum dum Brem daem dum dum dumda dum dum dum dum dumda dum dum dum dum dum dumda dum dum ding ding Bem De Dem! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja hij werkt normaal wel maar heeft nu momenteel vakantie, en over dat nog houden van elkaar momenteel zou ik niet weten.
Mijn moeder houdt de boot wat af omdat hij haar dit keer erg gekwetst heeft. Dus ja ik zou het niet weten, normaal zou ik zeggen ja ze houden nog van elkaar maar ja. |
Weet je ook wat voor werk hij doet en of hij het naar zijn zin heeft op 't werk? Of dat die zich elke dag met moeite erheen moet slepen omdat die er geen ene ruck aan vind. :o
En je moeder heeft echt geen idee? |
ja we weten wat voor werk hij doet en hij heeft het zoals hijzelf aangeeft er goed naar zijn zin
Maar ja na zoveel ruzies zou je het bijna niet meer weten waarover het nou in feite ging. Bedoel over 1 klein dingetje ga je niet zo'n heisa maken neem ik aan maar dat kan aan mij liggen :confused: |
Citaat:
Ik bedoel, als werk goed zit, als relatie goed zit, als gezondheid goed zit .. :S .. blijft er weinig over .. |
Een midlifecrisis
|
ja misschien is het gevoel wel weg en willen ze het niet toegeven
ofzo . thnx voor de reacties |
zou het kunnen dat het met de vakantie te maken heeft?
Mijn vader wordt ook helemaal gek van thuis zitten, irriteert zich aan mijn broertje, zusje en mij (mijn moeder is ons ge-bekvecht gewend) ergert zich aan speelgoed, de wasmand, de tv, whatever. Hij kan niet tegen thuis zitten en daarom zijn wij blij dat vaders een eigen zaak heeft en er vaak te vinden is.. Misschien is dat het met jouw vader? |
Met flesjes gooien vind ik best ernstig eigenlijk :|
Ik zou eens met je vader in ieder geval gaan praten (als dat mogelijk is), en als hij vaker geweld gaat gebruiken moet je echt iemand waarschuwen . Nou ja, sterkte ermee! |
Mijn ouders hebben ook vaak ruzie. Ik heb het een tijd lang genegeerd en bemiddeld. Uiteindelijk werd het vanzelf minder.
Nu zitten we om andere redenen in therapie en het gaat tussen mijn ouders ook ineens beter. Is dat geen idee? |
Je bent 23 en je gaat naar de efteling met je ouders?
Nee, serieus... in jouw plaats zou ik niets doen. Ze zijn volwassen genoeg (hoop ik) om dit ernstig te nemen. Het enige wat je kan doen, is wachten tot ze scheiden? |
Citaat:
|
Citaat:
is dat zo raar dan :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
vind ik niet hoor haha ...
kken zoveel mensen die met de fam gezellig naar een pretpark gaan etc |
Horen wij helaas niet bij,
bij ons ontstaan er juist ruzies in een pretpark.. @TS: Hoe gaat het nu eigenlijk? |
Citaat:
|
:D
|
Citaat:
.. :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52. |