![]() |
Wie weet hoe je wijn moet maken?
Want wij hebben een lading druiven daar word je gek van dus iemand enig idee hoe je wijn kan maken?
want dat lijkt me best leuk om te doen :) alvast bedankt |
|
ja khad die site ook gezien
maar halleluja daar staat dat ingewikkeld uitgelegd ik zoek meer wijnuitleg voor dummies :) :) |
ton
druiven druiven platstampen ofzo vloeistof aftappen destilleerding wijn! toch? |
Voeg wat kant-en-klare gist toe aan druivensap en laat het vijf dagen staan (NIET luchtdicht verpakt!).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is best een gaaf product, ik zag het vorig jaar op een beurs in Frankfurt. Ik denk dat het inmiddels wel op de markt is. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
om druivensap van je druiven te maken zou ik ivm hygiene en gemak ze niet gaan platstampen in een ton, maar gewoon een sapcentrifuge of keukenmachine gebruiken :P
Gedroogde gist is gewoon te koop in de supermarkt, het ligt bij de pannenkoekmix en dergelijke. Verse gist is vaak te koop bij de bakker. |
Er moet ook veel suiker in.. En als het dan klaar is kan het wel een jaar duren voordat je het kunt drinken.
Jaa, Mijn oma maakt wijn. |
Eeen beetje een wijn moet dertig dagen staan waar je dan tussendoor dingen aan toevoegd (dingen voor smaak, gist, preservatie middellen als je dt wilt)
Ik maak ook wijn, alleen doe het dan volgens een noggal ingewikkelde handleiding, wel de moeite waard... de laatste 30 flessen waren heerlijk. :) Kijk nog ff verder zou ik zeggen... experimenteren is soms ook leuk. |
Citaat:
ik heb nou wel een mooie handleiding gevonden 5 a4tjes lang (is dat ingewikkeld?) het zag er iig wel ingewikkeld uit :) |
Citaat:
|
nou kijk ik heb wijn gemaakt
maar hij ligt nou te gisten maar 1 van die wijnen is de dop eraf geknalt enig idee hoe ik dat op kan lossen? zodat dat bij die andere wijn niet gebeurt? (kheb 2 flessen) |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |