![]() |
Bedorven Slagroom
Bedorven Slagroom
Twee lege liter flessen Passie op een slaapkamer vloer waar zand zo duur als peper is en ik steeds ziek van je word. En ook omdat jij het was, die zei: ‘Als het enige wat je van zelfmoord afhoud een R.E.M liedje is.... Dan kun toch beter dood zijn’. Omdat mijn medicijn zo duur als peper is en ik steeds ziek van je word. Århus, Augustus 2005 --------------------------------------------------- Dit is één van de eerste gedichten die ik ooit geschreven heb, en dus ook de eerste die ik hier post. Ik hoop op wat kritiek :) |
dan kun toch beter dood zijn.... mist daar een woord? beetje slordig, lees je gedicht altijd even door voor je hem post
|
‘Als het enige
wat je van zelfmoord afhoudt Waarom breek je hier trouwens de zin af? Verder vind ik het een beetje vaag. Ik begrijp het 'Omdat' telkens niet zo goed. Verder zegt het me ook niet zoveel, hoewel ik je situatieschets goed vind. Op zich vind ik de eerste strofe een goed begin, maar op de één of andere manier zwakt het wat af. Er ontbreekt iets, maar ik zou het niet kunnen benoemen. |
literflessen moet aan elkaar. 'Waar zand zo duur als peper is' klinkt goed, maar ik weet niet wat ik er van moet vinden, want ik vind het ook allemaal wat vaag. Ik begrijp natuurlijk de situatie, maar wat die zin ermee van doen heeft..
Het klinkt best ok, al dacht ik bij de eerste zin: Nee, niet ZO'N gedicht (a la psychologiegedichtenforum, pardon). Hier zit toch meer niveau in, denk ik. Ik vind sommige woorden wel wat expliciet: Passie, zelfmoord, R.E.M.-liedje (dat dus trouwens ook aan elkaar moet). Bedorven Slagroom???? |
Interessant dat je gedicht schippert tussen schemerige vaagheid en al te bondige duidelijkheid. Bewust gekozen? :)
Doch, het thema is origineler weergeven dan de meeste (pogingen tot) gedichten van je suicidale leeftijdsgenootjes. (y) Er staan immers mooie beelden in, maar het is jammer van je schrijffouten.... |
Citaat:
Bedankt voor jullie commentaar trouwens :) |
Citaat:
|
Ik vind het erg interessant, maar mis nog wat bijschaving aan de vorm en zeker aan de spelling (spellingscheck is onzin. Voor die check bestaat 'bedoeld' en 'bedoelt' allebei, maar dan hoeven ze nog niet juist te staan). Zonde van je gedichten.
De laatste zin vind ik overigens heerlijk. |
Ik vind het een goede tekst, maar ik mis nog wat aan de vorm. Ik denk dat het metrisch gezien nog wat beter kan; gooi er wat meer ritme in. Verder is het interessant om te lezen, laat het veel aan de verbeelding van de lezer over en is het heerlijk psychedelisch.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43. |