![]() |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #7
Nummer 7
Citaat:
|
Nog een keer dan;
-- Mijn eten van vandaag: 10.00 een tosti met kaas (10+) en ham, bruin brood, geen boter(2 boterhammen dus). 13.00 zelfde, alleen geen ham, maar lijn worst ofzo, iig beter dan ham. (2 boterhammen dus). 14.00 paar blokjes witte chocola (had er zo'n zin in!) 16.00 geroosterde bruine boterham. 18.00 avondeten, moet nog komen. Misschien daarna nog een peer ofzo. Sport: 40/50 minuten gefietst in totaal, verder niks gedaan. ;) |
Ik vind 't een beetje weinig voor iemand die meer dan gemiddeld bewogen heeft :)
|
Citaat:
|
Nog ff ter toevoeging aan m'n vorige post; alleen mijn ontbijt bestaat al uit 4 boterhammen en 'n stuk fruit.
|
Het is niet meer dan gemiddeld, ik fiets elke dag 20/25 minuten naar school en dan weer terug. Maar het voelt als veel, die 5 boterhammen. Ik dacht dat 5 juist aangeraden werd plus avondeten?
edit: wil wel afvallen he. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, je wilt afvallen, maar je moet wel genoeg blijven eten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga zometeen fitnessen. Hoe lang fitnessen jullie gemiddeld per keer? En hoeveel kcal verbranden jullie dan?
|
@ Maija, je wilt een stabiel gewicht, wat nou als dat gewicht op 60 ligt ipv 55? Je hecht imo teveel waarde aan het cijfertje. Zeker als je sport en spiermassa opbouwt is het niet 'betrouwbaar' uit te gaan van gewicht. Dan kun je beter kijken naar cm'ers. En je moet ook niet afgaan op een gewicht wat je 2 jaar geleden bv had...
|
Mindfields, t zal wel vaak gezegd zijn hoor, maar hoe lang ben je, hoeveel weeg je en wat wil je afvallen? Ik zat je foto's te bekijken je bent echt mooi! Je lijkt ook helemaal niet dik.
|
Wilde ook op de 1400-1500 uitkomen. :)
Was ook niet de bedoeling om daar onder te zitten hoor, heb me gewoon vergist dan. Ik bezuinig in die zin op beleg dat ik 10+ kaas neem, maar verder gewoon normale ham of shoarma rollade. Denk dat ik nog maar een boterham neem en nog wat fruit of yoghurt ofzo. :) Ga vanavond trouwens kijken voor een hometrainer! Klopt het trouwens dat je met een uur rustig fietsen al zo'n 300 kcal verbrand? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar blijf wel genoeg eten (als in, schrap niet de verkeerde dingen om laag in cal te blijven). Dan is je spijsvertering op toptempo aan het werk, eet je genoeg wat je straks kunt blijven aanhouden als je niet meer hoeft af te vallen. Dan kun je gewoon kleine aanpassingen maken in je 'dieet' zodat je dan aan genoeg cal komt om op gewicht te blijven |
Citaat:
Maija, vind het alleen zo gek dat jij wilt afvallen. Ik weeg meer dan 10 kilo meer dan jij, ben kleiner en zo dik vind ik mezelf echt niet. Misschien heb jij cup A ofzo, maar anders zou ik niet weten waar bij jou het vet moet zitten.. |
Heel erg op mijn heupen, wat dus heel nadeelig is, ik heb nu ik ben afgevallen best dunne benen (niet heel mager, maar gewoon maat 36), maar rond mijn buik heb ik dus weer maat 38, en dat is gewoon vet, dus dat probeer ik met veel buikspieroefeningen op te lossen, en over 2 weken heb ik een evaluatie met mijn sportschool, en dan ga ik meer oefeningen voor mijn heupen vragen..
want half 36 en half 38 is dus niet echt mogenlijk een broek in te vinden. (en ik heb al zoveel baggybroeken :() Daarom wil ik een beetje afvallen, om juist samen met het sporten die 'probleemzones' aan te pakken. ik heb trouwens cup B, :o |
2 jaar geleden woog ik ongeveer 64 kilo :o
verbrand je serieus 300 kal, van 1 uur fietsen :| Ik fiets per dag veel kleine stukjes, 15 min naar station (heen en weer is weer 30 min) En vaker naar mijn vriend als hij bij zn moeder is ook weer ongeveer 30 min.. Meestal fiets ik zonder sporten al 1 uur :| Dus mijn schema moet dus omhoog, als k goed wil blijven eten. Ik heb het gevoel dat jullie een beetje genoeg hebben van mijn gezeur, sorry |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, ik had liever wat bredere kont en benen enz. want in vergelijking ziet het er niet zo mooi uit,
Maar als er niets aan te doen is :( Achja, ik weet nu wat ik moet gaan doen, gewoon netjes blijven eten, zoals vandaag. en op mijn gewicht blijven. en mn trainingsschema aanpassen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
We moeten dit topic het 'Zeur-over-je-lichaam-topic' noemen! ;)
Want dat is wat hier het meeste gedaan word, hoewel ik moet bekennen dat ik me daar zelf ook schuldig aan maak. :p Citaat:
|
Citaat:
Ik denk alleen dat je met dit soort opmerkingen niks bereikt, het kan alleen maar als een steek onderwater voelen naar sommige mensen. Het is niet de eerste keer dat ik het zie, en ik weet dat je het niet verkeerd bedoelt, maar het kan wel heel lullig overkomen, misschien dat je daar rekening mee kunt houden. |
Citaat:
Leuk :cool: :D |
Citaat:
En ik heb een hometrainer! Een dunlop, van de makro.:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is vrij logisch lijkt me, die zoeken een topic als dit toch voor hulp, ervaringen, whatever?
|
Citaat:
Het hoeft van mij ook geen hele discussie weer te worden over wie er wel en wie er niet 'goed' bezig zijn, zo was het niet bedoelt. Ik zie alleen wel vaker dat soort opmerkingen even 'tussendoor' gemaakt worden, en ik krijg er geen fijn gevoel van. (En niet omdat ik me aangesproken voel, maar omdat ik het gewoon onaardig over vind komen.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Sorry, ff 'n vraagje tussendoor: altijd als ik naar school moet en moet eten in de pauze heb ik absoluut geen honger. En als ik het wel heb gooi ik m'n brood weg. Ik weet dit van mezelf, en ga ook gewoon proberen wel te eten in pauze's, maar weet iemand wat je hieraan kan doen? Want eten 'om te eten' is niks bij mij.
|
Eet dan omdat het gezond is :confused:
|
Er staat trouwens een artikel in de Viva van deze week, over waarom we niet meer gewoon kunnen eten, maar bij alles nadenken. Niks nieuws of verrassends, maar opzich wel grappig en voor mij herkenbaar, misschien voor jullie ook wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of je gaat ergens staan waar geen prullenbak is oid? En een beetje streng voor jezelf zijn en doorzetten, dat is bij dit soort dingen waarschijnlijk toch wel het belangrijkste, zonder dat lukt vrijwel niets. |
Citaat:
Ik ben iemand die vrij snel roept; dat kan ik niet :p Maar beetje doorzettingsvermogen kan geen kwaad. Ik ga het gewoon proberen, laat hier vanzelf xtje weten of 't lukt :) |
(y) Succes. (En niet meteen opgeven als het één keertje niet lukt. ;))
|
hoeveel is 100gram.
bij bijvoorbeeld aardappels:)? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48. |