![]() |
Nederlands (WO)
Ik ga nu naar 6 VWO en denk er over Nederlands te gaan studeren. Nu moet ik nog naar open dagen gaan dit jaar, maar zou het leuk vinden om al eerder wat meer informatie over deze studie te krijgen. Kan iemand mij er meer over vertellen? De inhoud van de studie, aantal lesuren, onderwerpen en in welke stad de studie het best aangeschreven staat bijvoorbeeld.
Alvast bedankt! |
De inhoud van de studie, lesuren, roosters etc. kan je ook vinden op de website van uni's en in mindere mate in folders en studiegidsen. Wel goed zoeken, en niet naar het gedeelte voor studiekiezers maar voor studenten gaan.
|
Inderdaad. De belangrijkste tip. :)
Altijd naar de facultaire website gaan. Op vrijwel elke site vind je heel veel informatie over alle vakken, dingetjes en datjes, en wát je precies doet. Ook handig om universiteiten met elkaar te vergelijken. Het is iig beter dan 'oh ja ik hou zoveel van deze opleiding het is mijn passie blablabla', de informatie die je op studieskeuzesites vindt. |
Ik studeer Nederlands in Nijmegen. PM maar als je meer wilt weten.
Citaat:
|
Ik ga waarschijnlijk ook Nederlands doen volgend jaar, en ik heb vorig jaar een Meeloopdag bezocht. Daar word je echt veel wijzer van. In mijn geval was dat dan in Nijmegen.
En ik heb inderdaad ook met Tjaan ge'pm't ;) en ze heeft me allerlei dingetjes verteld, waardoor ik nu nog zekerde ben van mijn keuze. Misschien ook iets voor jou om te doen? Weet je eigenlijk al waar? Daar zit ik zelf nog een beetje over te twijfelen. |
Ik wil dit jaar ook een meeloopdag gaan doen. Qua reistijd enzo wil ik in Amsterdam of Utrecht gaan studeren. Het liefst wil ik naar Utrecht maar ik wil eerst de universiteiten met elkaar vergelijken.
|
Citaat:
|
Schijnt dat de studiedruk nogal laag is. Verder weet ik er niet zo veel over.
|
Ik doe ook Nederlands in Groningen. Volgend jaar mss afstuderen. Als je wat wilt weten, vraag gerust.
@Meph: het is maar wat je lage studiedruk noemt. 24 boeken lezen voor 1 vak in een semester is iig niet weinig (vooral als het zulke trage boeken zijn). |
Citaat:
Zeuren over studiedruk van non-beta studies is echt 2002 :| |
Citaat:
|
Bovendien hangt het erg van de persoon af wat je als een hoge of lage studielast beschouwt. Iemand die erg goed is taal zal minder studielast ervaren bij Nederlands dan iemand die daar juist meer moeite mee heeft.
|
Ik ga met MH mee. De studiedruk is echt wel best hoog hoor. Bovendien hebben wij gewoon een volle week college, wat ik van een aantal vriendinnen die een andere studie doen niet kan zeggen. We hebben elke zeven weken tentamens, en dan gemiddeld een stuk of vier (vergelijk met Rechten, waar ze vaak maar één of twee tentamens per half jaar hebben (tenminste, dat geldt voor de mensen die ik erover spreek)).
|
Volg deze link en je komt uit bij al dat soort feitjes over Nederlands aan de UvA :)
|
Bedankt! Er staat veel informatie op die site!
|
Citaat:
|
Meph vindt het altijd leuk om alpha's op de tenen te trappen :) Hij is nog steeds onder de indruk van het feit dat hij TN doet?
|
Citaat:
|
Als je Nederlands studeert, moet je dan ook een "voorliefde" hebben voor poezie? Of zou dit handig zijn? Of krijg je dat helemaal niet zoveel?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ow haha, die '(jaja)' heb ik niet van je nageaapd hoor ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*gaat er maar een studie bij volgen* |
Citaat:
Trouwens: blackboard, daar doen mijn docenten helemaal niet aan (enkele uitzonderingen daargelaten) (Anneke Neijt is op dit moment de enige die blackboard gebruikt, maar sinds het begin van het jaar heeft ze alleen nog 'Welkom in een nog lege cursus syntaxisonderzoeksgroep' erop gezet...) Het ligt ook veel aan de vakken die je volgt, denk ik. Sommige vakken kosten meer tijd dan andere. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42. |