![]() |
De zandloper
De zandloper
de zandloper der tijd loopt door heden vergaat naar verleden neemt alles met zich mee vervaagt zich tot herinneringen verbasterde gedachten gemengd in doelloze gesprekken besproken tewijl de zandloper zijn werk doet en de tijd rustig doorvloeit geworden zijn herinneringen nu voltooid verleden tijd vergaan in de loper herrezen in herinnering waar zij tot stand blijven tot het einde van mijn zijn - dat nooit komen zal … Rachel 29-08-2005 |
Jammer dat je zo vaak het woord 'herinnering' gebruikt, en niet op zoek bent gegaan naar andere woorden. Dat zou zorgen voor meer variatie en dat maakt een gedicht leuker om te lezen. Verder geloof ik niet echt dat ik van deze stijl houd (dat is dus wel heel persoonlijk): het komt op mij een beetje belerend over, hoewel dat in feite heel erg meevalt. Het einde is wel apart, maar ik weet niet of ik het wel echt erbij vind passen: het is ineens zo heel erg anders, iets té anders.
|
"verbasterde gedachten gemengd
in doelloze gesprekken besproken tewijl de zandloper zijn werk doet en de tijd rustig doorvloeit" Dit vind ik wel een leuk stukje. De rest doet me niet zo veel. De herhaling van herinnering is inderdaad ook irritant. |
Ik heb bij dit gedicht een beetje dat de woorden langs me heen gaan, maar dat past eigenlijk ook wel wonderlijk goed bij het thema zandloper...
Ik ben wel benieuwd naar andere gedichten van je. En ik zou hoofdletters gebruiken:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25. |