![]() |
Spaans of Italiaans
Beste forummers,
Ik wil al een hele tijd een taal zelfstandig leren. Ik kan alleen niet kiezen tussen Spaans en Italiaans. Italiaans vind ik mooier klinken. Ik heb ook de indruk dat Italië een mooier land is. En ik heb gehoord dat Italiaans niet zo moeilijk is om te leren. Het is ook een taal van grote schrijvers en geleerden. Maar Spaans wordt meer gesproken, en meer aanzien als een wereldtaal. Iemand heeft me ook gezegd dat het beter is van eerst Spaans te leren, indien je beide talen onder de knie zou willen krijgen. Wat is jullie mening hierover? Welke taal raden jullie aan om te leren? Welke boeken zijn volgens jullie goed om deze talen zelf te leren? Dank! Een nieuweling |
Ik zou beginnen met Spaans om een goede basis te krijgen.
|
Spaans is volgens mij een goede basis en schijnt ook gemakkelijk te leren te zijn (in ieder geval makkelijker dan Italiaans schijnt het). Ik zou ook voor Spaans gaan.
|
Spaans is inderdaad veel gemakkelijker, neemt niet weg dat Italiaans ook niet zo bijzonder moeilijk is.
Spaans is sexy, Italiaans is romantisch. Het is maar waar je voor gaat :o |
Geen idee wat makkelijker is. Spaans is - zoals gezegd - een wereldtaal, ik denk dat het handiger is als je eerst goed Spaans spreekt. Maar of je nou Spaans of Italiaans gaat doen, Assimil is altijd een goede methode. Of kijk op www.intertaal.nl voor allerlei methodes voor allerlei talen. Ik denk dat je wel een methode nodig hebt met een CD erbij. Maakt het alleen wel een stukje duurder.
Vr. gr. |
Een zeer taalervaren studiegenote van mij vertelde me laatst dat ze, om Spaans onder de knie te krijgen, eerst Italiaans kwijt heeft moeten raken. Ik weet niet of dat omgekeerd ook zou zijn geweest, maar voor mij volgt hieruit wel de aanname dat de leerweg Italiaans --> Spaans op zijn minst vrij pittig is.
Desniettegenstaande ben ik toch met Italiaans begonnen, hoewel ook ik graag beide talen wil leren. Maar dat is een persoonlijke keuze geweest, gemaakt op basis van niet-taalkundige redenen. :) |
Spaans mag dan een wereldtaal zijn, maar Spaans zul je in Nederland in ieder geval niet tegenkomen als handelstaal. Wat dat betreft maakt het niet uit of je Italiaans of Spaans leert.
|
Citaat:
Het mooiste is natuurlijk om eerst de ene taal te leren en daarna ook nog de andere. |
Citaat:
|
Ik zou voor Spaans gaan (y)
|
Bedankt voor jullie reacties! :) Ik weet nu wat ik ga doen, ik ga ze gewoon allebei leren. :p Ik denk dat ik eerst een basis Spaans ga leren, en daarna goed Italiaans. Dan zou ik toch de taal kunnen die ik het mooiste vind (Italiaans), en me kunnen behelpen met wat Spaans in het geval dat ik het nodig zou hebben voor mijn beroep. :)
|
Citaat:
Borges, Marquez, Mario Vargas Llosa, Fuentes: grote schrijvers genoeg die in het spaans schrijven hoor. |
Ik zou (offcourse) voor Italiaans gaan, hoewel het wel moeilijker is om te leren, Spaans is in tegenstelling tot Italiaans wat makkelijker te leren, maar je hebt gelijk, Italiaans klinkt zoo mooi :)
|
Het is gewoon wat jij zelf liever wilt, en mooier vindt.
De een vindt Spaans mooier, de ander Italiaans, doe gewoon wat jij het leukste vindt. (En Spanje is echt een mooi land hoor, believe me .. :o ;) ) |
Ik zou voor Spaans gaan :) Kun je je redden in Midden- en Zuid-Amerika. Niet dat je daar nou veel aan hebt. Maar serieus: als je beide gaat doen, kom je er vanzelf achter wat leuker is. En blijkt dat beide niet leuk zijn, leer dan de taal waar beide op gebaseerd zijn: latijn. Buitengewoon leuk.
|
Ik ben begonnen met een Spaanse cursus en ik kan je zeggen, quiero mas! Mooie en boeiende taal! (y)
|
Thanx voor de tips! :)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
he bah geen spaans :p
italiaans italiaans italiaans italiaans :o |
Citaat:
|
Ik denk dat je beter spaans kan doen. Het wordt namelijk door een groot deel van de bevolking gesproken
|
:rolleyes: hallohoo je wil toch uniek zijn
italiaans wordt maar door (ik dacht :o ) 60 miljoen mensen gesproken en dat is veel gaver (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk spotte ze een beetje met mensen die zo nodig uniek willen zijn. :o |
Citaat:
|
italiaans
(en als je daarna nog alle dialecten onder de knie krijgt verdien je mijn respect) ciao |
Citaat:
Moet je je natuurlijk wel meer richten op het Spaans van Latijns-Amerika, ik heb gewoon Spaans gehad op de middelbare maar merk in gesprekken met Zuid-Amerikanen toch wel dat die twee heel verschillend zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32. |