![]() |
Basgitaar / elektrisch
Hoi, :)
Ik speel nu ongeveer 7 jaar akoestisch gitaar en wil eens wat anders gaan spelen. Ik twijfel tussen basgitaar en elektrisch. Het probleem is dat ik ze beiden geweldig vind klinken. :D Misschien hebben jullie een idee om me te overtuigen. ;) Tevens weet ik niet welke basgitaar / elektrische gitaar ik zou moeten nemen. :o Bedankt. :) |
de meest logische stap lijkt me een electrische gitaar?
maar==> geklooi in de garage. |
Citaat:
|
->hierheen.
|
Danku :)
|
elektrisch is logisch maar een bas is natuurlijk véél leuker :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik prefereer persoonlijk bassen boven "gewone" gitaren (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oh nm
is een nummer en een plaat van hen |
je kan natuurlijk als eerst een elec gitaar kopen en dan na een paar weken/maanden een bas erbij... (hek ook, bevalt me best :))
|
Citaat:
|
koop geen Jack&Danny en dat soort dingen; qua beginnersgitaren zijn Squier en Epiphone, hoe afgezaagt ook, goeie beginnersgitaren imo. Squiers heb je al onder de 200,- maar epiphone kost iets meer
http://www.musicstore.com http://www.feedback.nl |
Ik zal eens kijken. :)
Ik denk dat ik er maximaal 500 euro aan uit wil geven. (Nu iig) |
Citaat:
|
Een bas ziet er dan wel uit als een gitaar, maar "echt" bassen verschilt enorm van gewoon gitaarspelen. Tja, je kan wel leuk de grondnootjes van akkoorden meespelen in nummers, maar daar raak je ook op uitgekeken. Zie het als volgt: met een electrische gitaar krijgt je gitaarspel een nieuwe sound en nieuwe mogelijkheden, je diept het uit. Met een bas begin je als het ware een nieuw instrument erbij te spelen.
|
Citaat:
jammer dat ik t allebei niet kan |
Voor alle mensen die denken dat bassen zo veel godelijker is dan gitaar:
Ignorance is bliss. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Doen: Dingen als epiphone, squier, jackson, richwood etc, maar met 500 kom je wel wat verder dan een beginnersgitaar, dus als ik jou was zou ik een leuke 2e hands Ibanez/Yamaha zoeken en een leuk simpel fender frontman versterkertje. Eventueel hou je dan misschien nog wel iets (niet veel) geld over voor een eventuele volgende pot voor een eventuele bas :) |
bas vs gitaar discussie slaat nergens op. Je hebt t in de meeste bands allebei nodig. Het vult elkaar aan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Uiteraard, maar laat het niet ontaarden in een "wellus nietus" discussie. Dat is hetzelfde als iemand die een vanille shake de lekkerste milkshake vind proberen te overtuigen dat chocolade lekkerder is.
|
eens (y)
|
Citaat:
een goede bassist en gitarist (en elk ander instrument dan ook natuurlijk) kunnen elkaar beter laten spelen :) |
Citaat:
vanille is veeeeel lekkerder |
Citaat:
Ik ga even bassen denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Stelletje stereo types :P :)
|
Lol. :D
Ik denk dat ik eens in de muziek winkel ga kijken wat ik precies wil. Ik laat het nog wel horen. :) Bedankt. (y) |
Citaat:
en verder: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18. |