![]() |
"juiste geloofswijze"
Wat is de goede manier im gelovig te zijn?
is het maar een geloof? zijn alle geloven goed? moet je zelf achter de betekenis komen? ik zou graag willen weten hoe jullie hierover denken. |
Zelf nadenken, all the way. :)
|
Vanuit mijn overtuiging raad ik je aan om de bijbel te lezen en de woorden op je in te laten werken. Er staan prachtige dingen in. Bidden is ook erg belangrijk.
Het gaat wel om geloof maar dat betekent niet dat het máár een geloof is. Het is een zeker weten van de dingen die je niet ziet! |
Niet geloven is de beste manier. :)
|
Je moet luisteren naar wat de leiders van je geloof zeggen en dit blind volgen zonder vragen te stellen, tevens is het overtuigen van andere mensen tot je geloof een pluspunt (y)
|
Wat is de goede manier im gelovig te zijn?
-mijn manier. is het maar een geloof? -Nee, het is niet 'maar een geloof' het geloof is iets vrij groots in een mensenleven. zijn alle geloven goed? -Nee, niet alle, de grens moet je zelf trekken, maar als christen zal je de satanen niet als 'goed' betitelen vermoed ik. moet je zelf achter de betekenis komen? -Kan je doen, is moeilijker dan napraten, maar wel bevredigender. ik zou graag willen weten hoe jullie hierover denken. -Bij deze. Verder valt me op dat voor een grinttegel hij nog best wijze woorden spreekt. :p |
dit word weer heeeeeeerlijk offtopic :)
|
Citaat:
Ik weet eigenlijk niet of die bestaat. De 1 zal vinden dat je zo orthodox mogelijk naar de principes van geloof X moet leven, de ander als je slechts de basisprincipes maar volgt en met gezond verstand redeneert dat bepaalde dingen goed zijn en bepaalde dingen slecht zijn. Daarnaast moet je dan wel natuurlijk geloven ;) Citaat:
Misschien zijn alle geloven wel goed. Of misschien allemaal wel slecht. Ze hebben in ieder geval iets universeels: spiritualiteit en geloof in een (of meerdere) entiteit(en). Citaat:
|
moet je zelf achter de betekenis komen?
Ja, de waarheid moet je zelf zoeken. |
maar waar moet ik dan beginnen, bijbel, koran, of een of andere vage andere cult?
het zijn zoveel mogelijkheden ik weet niet waar ik moet beginnen |
Citaat:
of ga op een (inter)religieuze gespreksgroep lees boeken en bekijk of beluister programma's op radio en tv. oordeel dan :) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
inderdaad, nogal bevooroordeeld...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hiermee bedoel ik niet dat er constant lullig moet worden gedaan tegen gelovigen, ik stel enkel iets vast. |
dit gaat nergens heen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30. |