![]() |
Mijn gedichten
*Schijn bedriegt*
schijn bedriegt zei een jongen terwij hij zelf ook niet eerlijk was wees jezelf zei hij weer schuil niet achter dat vervreemde masker toon jezelf was zijn advies laat je open voor anderen maar hijzelf was meer geacteerd hij was zichzelf niet en heeft niks van zichzelf geleerd ------------------------- terug naar het begin in mijn eigen ontevredenheid zink ik steeds dieper weg zonder zelfvertrouwen bewandel ik de paden die mij zijn gegeven de weg die ik moet gaan voordat het tijd is tijd om weer terug naar het begin te gaan dan loop ik het laatste pad de laatste keer dat ik zal zien dat ik niet nutteloos was niet zo stom was als ik dacht maar het is te laat ik wandel naar het begin ------------------ Alleen alleen loopt ze alleen blijft ze nooit zijn er vrienden die haar kunnen troosten niemand kent haar niemand zou haar willen kennen ze vinden haar te zwak, te slecht terwijl ze niet weten, wie ze eigenlijk is ze snapt het niet ze wil erbij horen maar mensen keren haar de rug toe vrienden wil ze hebben haat krijgt ze terug wat heeft ze nou misdaan? waarom maken ze haar ongelukkig? alleen loop ze langs de gracht alleen blijft ze in haar graf. |
Hopeless
She's walking down the street, her head down, her mind closed. She talks to no-one, and doesn't stop. Until she sees a girl, sitting on the stairs. Tears droping down, a hopeless look. She's stairng in the hopeless eye's For one second. And then she walkes further, her head down, her minde closed. Tears droping down, a hopeless feeling. |
Misschien kan je 1 gedicht per keer posten, zo krijg je ook geen ruzie met forumbazen :)
|
Hmm, voor zover ik weet mag meerdere gedichten in één topic wel, maar meer dan één topic per dag is niet toegestaan :).
|
Dat zijn wel in één keer veel gedichten. :)
Over het Engelse gedicht zeg ik niet veel, want daar ben ik zelf ook geen ster in. Wel merk ik vele onnodige spel- en grammaticafouten op, maar goed, je bent 13. Ik vraag me dan ook af waarom je in het Engels dicht, als je de taal niet goed beheerst. Stiekem deed ik dat 'vroeger' ook, maar dat wil ik natuurlijk niet toegeven.:o:P Over je andere gedichten: ik moet zeggen dat ik ze niet echt geweldig vind, hoewel ik het wel goed vind dat jij niet de drang hebt om ieder woord op elkaar te laten rijmen. In 'Alleen' vind ik de combinatie van gracht - graf leuk: heb je dat bewust zo gedaan? Verder zou ik gebruik van hoofdletters en interpunctie gaan maken: dat zorgt voor meer orde en leest fijner. Ik kan je alleen maar aanraden om te blijven schrijven, en om ook veel werk te lezen van anderen (hier op 't forum of dichtbundels, uit de bibliotheek bijvoorbeeld), want daar leer je het meest van! |
één gedicht tegelijk posten is veel fijner voor lezers, en gewoon handiger.
Schijn bedriegt 'Schijn bedriegt,' zei een jongen, terwij hij zelf ook niet eerlijk was. 'Wees jezelf,' zei hij weer, schuil niet achter dat vervreemde masker 'Toon jezelf,' was zijn advies wees open voor anderen maar hijzelf was meer geacteerd hij was zichzelf niet, en heeft niks van zichzelf geleerd. Op deze manier vind ik dit gedichtje een stukje beter. Je hoeft gedichten niet constant af te breken, dat is irritant. Ik ga met Re3m mee. |
Het Einde
Ik kijk over de zee waar jij wegging, terwijl je had gezegd dat je voor eeuwig zou blijven. Tranen rollen naar benee' het heeft ook niet geholpen. Mijn stilzwijgende geroep Je bent toch stilletjes weggegaan Langzaam van me weggegleden Niemand die het ook maar wist Maar de ziekte knaagde aan je En ik durfde of ik wilde het einde niet te zien Ik probeerde het te ontkennen tot het te laat was en jij Stilletjes en eenzaam weggleed in een bootje Naar de Eeuwigheid. |
Doe dat nou niehiet.. wacht nou tot een weekje later en post dán je gedicht in een nieuw topic, dan kunnen we ons tenminste op één gedicht concenteren.
|
In know it's not my way
to be with you and love you But it is too hard to be alone With you on my side I was strong I could do everything, with you You were my helper, my saviour Now it's too late and you are gone I have to do it by myself... Were you not serious, when you said I'll always be with you? I'll always rescue you? Because now I'm in need and you're not here I know.. That you lied I was just a game for you So all my tears will vanish once Once, I'll forget you But now the pain it is too deep And I will cry for you. |
Citaat:
|
Misschien slimmer om eerst op reacties te wachten en DoP niet als een virtueel notebook te gebruiken?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30. |