![]() |
diverse samenwerkingen & formaties van bands/artiesten
Ik heb afgelopen week een soort van muziek-luister-thema samengesteld. ik kies elke dag een artiest uit, en luister die dag alleen maar naar die artiest, de verschillende bands waarin hij/ze spelen, en de verschillende projecten waar ze aan hebben meegewerkt.
maandag: was mike patton dag/faith no more/fantomas/tomahawk/dillinger escape plan dag dinsdag was: jonah matranga/new end original/gratitude/far dag. vandaag was: wintersleep/kary/contrived dag. Meestal als ik een artiest goed vind, vind ik alle projecten waarmee hij samenheeft gewerkt en alle verschillende bandfomaties waarin die artiest meedoet ook goed. Nu vind ik het leuk om een topic te starten waarin iedereen een van zijn favoriete artiesten/bands noemt en de verschillende banformaties en side-projects van die artiest ook noemen. Leuk om te zien wat de smaak van mensen is, en nuttig omdat je kan zien welke artiesten ook nog aan andere muzikale projecten hebben meegewerkt, zodat we die ook kunnen beluisteren. dus mijn top3: mike patton, jonah matranga, en de heren van wintersleep. |
en nu lees ik dit terug en vind ik mezelf best een geek:eek:
|
ik dig jouw maandag wel :D
voor de rest zou ik eigenlijk bar weinig artiesten weten (die ik leuk vind) die meerdere projecten hebben. mike patton is wel een behoorlijke duizendpoot natuurlijk. general patton and the executioners is trouwens ook nog wel een aanrader voor die dag :) |
ian-dag (y)
|
alice in chains/pearl jam/mad season
gitarist van pearl jam geloof ik en lane staley en nog wat vormden mad season. lane staley (Y) |
ray cappo dag!
better than a thousand! Shelter! YOT! |
ik heb een chain of strength leven.
nou ja eigenlijk duurt het maar 7 jaar. 'yeah, you said it took you 7 years to get this far, I thought you were commited for life... LET DOWN!' |
Met Patton heb je niet aan 1 dag genoeg hoor.
|
Citaat:
The band only lasted for one album and then they went on to release more albums with their seperate groups but this one album was another example of how the Seattle scene was really a huge group of friends who all jammed out together. John Baker Saunders passed away in 1999 from a heroine overdose, yet another casuality of drugs. Layne Staley passed away in 2002. Line-up: Layne Staley - vocals, guitar Mike McCready - guitars John Baker Saunders - bass Barrett Martin - drums, percussion Mark Lanegan - vocals |
Ik hou wel een Dj Premier dag dan.
Gangstarr Pitch Black Big Shug Az Nas Te veel om op te noemen |
Een Choking Victim/Leftöver Crack/INDK/Morning Glory/Crack Rocksteady 7/F-Minus-dag?
|
Citaat:
Overigens heeft Maynard Keenan een jaar geleden oid samen opgetreden met de overige bandleden van Alice in Chains, klinkt zeker niet verkeerd (Y) |
Citaat:
|
een kyuss/qotsa/eagles of death metal dag??
... jammer dat ik alleen kyuss dig verder vind ik die van baas ook wel ok |
Citaat:
|
dan doe ik een Alchemist dag:
Nas Mobb deep Big Noyd Infamous Mobb D-block Littles en nog wat.... |
Citaat:
en Common sense (y) en nog een heleboel het is idd teveel om op te noemen |
Citaat:
|
Opeth/Bloodbath/Katatonia/Spiritual Beggars dag
Nevermore/Testament/Alice In Chains dag \o/ |
Citaat:
|
isis/red sparrowes (zelfde leden volgens mij, iig de zanger)
oja, en death cab for cutie/the postal service natuurlijk Citaat:
|
Citaat:
|
hij heeft ook aan een van hun ep's meegewerkt, irony is a dead scene
dat vind ik de meest geniale plaat van dep(y) |
ja die is wel erg leuk idd ... maar die heeft ie dus vooral geproduceerd :)
|
Citaat:
|
Leuk bedacht :)
Kan er alleen niet zo veel bij verzinnen, kom vaak niet verder dan 2 'formaties/samenwerkingen' maar die vind ik niet echt benoemenswaardig |
Citaat:
|
Citaat:
|
biggie, tupac en cypress hill <3
|
Alexisonfire/the black lungs/city&colour/dallas heeft live een keer de halve set van tim van rise against over genomen
|
tool/a perfect circle
deus/magnus godspeed you black emperor/a silver mount zion dead man ray/daan mars volta/at the drive-in zoot woman/les rythmes digitales mogwai/tortoise etc etc etc Ik had pas een stuart price dag (y) |
feist/broken social scene/kings of convenience (een paar nummers)
zoiets? |
Citaat:
|
een eelko blijweert dag:
Dead Man Ray, Kiss My Jazz, Franco Saint de Bakker, Wall of Sweat Rudy trouvé dEUS, Dead Man Ray en een miljoen andere bands Mauro : Ook belachelijk veel bands |
Een Warhorse dag. Die nummers duren zo lang dat ik verder niets hoef te luisteren.
|
Citaat:
|
AE, Gescom hou ik niet van.
|
Doe voor de gein es een Tony Levin dag, of een Paul Westwood dag :o
|
Citaat:
|
een Ry Cooder dag!
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
will johnson/south san gabriel/centro-matic - dag
|
Citaat:
|
Citaat:
verder een crass/conflict dag |
vandaag een comedydag
Bill Hicks Jerry Seinfeld Billy Connely Chris Rock hebben geen donder met elkaar te maken maar wel allemaal erg grappig :p |
Citaat:
|
Dit blijft een mooie bloedlijn:
Throwing Muses, The Breeders, 50 foot waves, The Kelley Deal 6000, Belly, The Pixies, The Amps, Tanya Donelly, This Mortal Coil, L7, Veruca Salt |
natuurlijk een zach hill-dag:
Hella/Nervous Cop/Zach Hill & The Holysmokes |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34. |