![]() |
[Hi prepay]Hoe vaak bellen voor behoud nummer?
Hallo,
Mijn moeder heeft een telefoon met Hi prepay. Nu belt ze zelden tot nooit. Ze heeft de telefoon alleen voor als ze pech heeft oid. Nu kan ze niet meer bellen omdat ze te weinig heeft gebeld in de afgelopen 6 maanden en is haar beltegoed geblokkeerd. Nu is mijn vraag: hoe vaak moet ze bellen om die blokkering niet te krijgen? |
opwaarderen :o
|
Volgens mij is 't zo dat je beltegoed een bepaalde tijd geldig is.
Als je daarvoor niet opwaardeert, vervalt je beltegoed. Je hebt dan nog x aantal maanden/weken om nieuw beltegoed erop te zetten, anders vervalt hij. |
Citaat:
|
je moet bij iedere provider om de zoveel tijd opwaarderen :o. Ze moeten die telefoon toch terug verdienen.
Verder is dit geen topic voor de Kantine. PV :bloos: |
Citaat:
Vraag Ik heb Hi PrePay. Hoelang is mijn PrePay-tegoed geldig? Antwoord Het PrePay-tegoed is twaalf maanden geldig. De termijn van twaalf maanden begint te lopen op het moment dat je hebt opgewaardeerd of de aansluiting voor de eerste keer hebt geactiveerd. Als je binnen twaalf maanden niet opwaardeert, wordt het PrePay-tegoed 'bevroren'. Je kunt nog wel 90 dagen lang gebeld worden en naar gratis telefoonnummers bellen (dus ook opwaarderen via 321, de opwaardeerlijn). Waardeer je in deze 90 dagen op, dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Waardeer je in deze 90 dagen je PrePay-tegoed niet op, dan kun je na deze periode niet meer bellen en gebeld worden. Je hoort: 'je mobiele telefoonaansluiting is niet meer geldig'. Dat is duidelijk. Maar: Als ik nu bel naar mijn mobiel bijvoorbeeld, dan krijg ik een stem die zegt dat het beltegoed nog € 7.38 bedraagt. Vervolgens wordt er gezegd dat het beltegoed geblokkeerd is omdat er gedurende een half jaar niet mee gebeld is. Dat is volgens mij niet waar, want er staat in de oproepinfo dat er recent nog mee gebeld is. Ze hebben het ook over die 90 dagen zoals dat ook hierboven staat. Heel vreemd allemaal. |
|
dr staat toch dat t om t opwaarderen gaat en niet om bellen?
oftewel, gooi er 2tientjes op, je krijgt je ouwe tegoed+20e dus en leen af en toe je ma dr foon, zodat ze binnen een jaar er weer 20e opzet. Andere optie: in de kast laten liggen,als ze hem toch al zo belachelijk weinig gebruikt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bellen en smsen met Orange prepay is alleen wel duurder.. Maarja als je het bijna nooit gebruik maakt dat niet zoveel uit.
|
Telfort Prepaid (y)
al hou ik mn hart vast nu ze zijn overgenomen door KPN :( |
ik heb ook Hi prepay, en je beltegoed is dan een jaar geldig. gewoon *101# bellen, gratis. en je ziet hoelang je btg nog geldig is.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13. |