Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Serieus tekenles ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=125710)

Enola 12-06-2002 19:39

Serieus tekenles ?

Ik heb besloten om eindelijk eens op tekenles te gaan, het is iets wat ik altijd al heb willen doen maar nooit echt door heb gezet. Wat ik nu dus wil is een intensive cursus in de vakantie en volgend schooljaar gaan volgen. Ik wil dus serieus en veel les om veel te kunnen leren. Nou heb ik zelf nog helemaal geen ervaring met lessen in dit soort dingen dus vroeg ik me af of mensen hier wat advies hebben over waar ik het best op les kan gaan.
Kan ik het beste een artiest zoeken die een klein groepje lesgeeft? Een grotere commerciele gemeenschap ofzoiets zoeken? of een aantal weken op tekencamp gaan, als zoiets bestaat?

Graag jullie mening en ervaringen hier over.

DarkCat 17-06-2002 18:32

Tekenen leer je in de eerste plaats jezelf. Tekenles kan dus alleen inhouden dat je begeleid word in je eigen proces. Je zult nooit zo tekenen als iemand anders doet, iedereen heeft zijn eigen hand en dus zijn eigen stijl.
Verwacht dus niet teveel; behalve steun, aansporing, hulp en inspiratie.

Cat (die schijt heeft aan les en liever leert van goede tekenaars om zich heen)

Freyja 17-06-2002 18:42

Bij tekenles kun je gebruik van de media leren en anatomie en zo. Ik wil zelf erg graag modeltekenen volgen ergens, maar dat kan hier nergens... Dus oefen ik op huisgenoten en zo (neej, ik laat ze niet eerst alles uittrekken). Heb anatomie boek in huis, is wel lachen :D

Remqo 17-06-2002 18:49

Ik heb zelf nooit tekenles gehad. Maar volgens mij leer je alleen wat bepaalde technieken (oa anatomie, verhoudingen, perspectieven) De rest moet je helemaal zelf doen, des te meer je tekent des te meer je groeit :)

Enola 18-06-2002 13:28

Citaat:

DarkCat schreef:
Tekenen leer je in de eerste plaats jezelf. Tekenles kan dus alleen inhouden dat je begeleid word in je eigen proces. Je zult nooit zo tekenen als iemand anders doet, iedereen heeft zijn eigen hand en dus zijn eigen stijl.
Verwacht dus niet teveel; behalve steun, aansporing, hulp en inspiratie.

Cat (die schijt heeft aan les en liever leert van goede tekenaars om zich heen)

mja ok, ik verwacht er ook niet iets meer van, maar ik heb geen goede tekenaars om me heen, of mensen die me advies kunnen geven op punten die ik zou kunnen verbeteren. Ik hoopte dat ik door les te nemen sneller en meer zou leren.

Citaat:

Morgan schreef:
Bij tekenles kun je gebruik van de media leren en anatomie en zo. Ik wil zelf erg graag modeltekenen volgen ergens, maar dat kan hier nergens... Dus oefen ik op huisgenoten en zo (neej, ik laat ze niet eerst alles uittrekken). Heb anatomie boek in huis, is wel lachen
Zelfstudie kan idd ook, maar dan is er niemand die je op je fouten wijst, dus het leren gaat dan neem ik aan langzamer en moeizamer. Ik heb sinds kort ook een aantal boekjes en ben van plan om er nog een aantal uit de bibliotheek te gaan halen want het leren aan de hand daarvan bevalt me zeer.

Citaat:

Draakiej schreef:
Ik heb zelf nooit tekenles gehad. Maar volgens mij leer je alleen wat bepaalde technieken (oa anatomie, verhoudingen, perspectieven) De rest moet je helemaal zelf doen, des te meer je tekent des te meer je groeit
Is de techniek niet de basis van het tekenen en dus heel belangrijk??
En jah tekenen leer je idd door vooral veel te doen..

freakjuh 18-06-2002 18:20

Hmmm k heb zoown 5 jaar geleden op tekenles gezeten, maar dat weer meer gewoon voor de lol vrij tekenen dan echt les....
Was wel erg leuk :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.