![]() |
Scrubben na scheren
Ik heb hier al een paar keer gelezen dat scrubben na het scheren van je bikinilijn rode bultjes kan voorkomen... Met wat moet je dit dan doen? En maakt dit de huid niet kapot :confused: :s
|
Je kan gewoon in de winkel scrubspul kopen :)
En daar staat vaak wel op wat je moet doen. |
Bij mij werkt het niet :)
|
Citaat:
|
Als in creme met korreltjes erin :P
|
Gewoon scrubgel/creme whatever kopen en dan met een niet te harde scrubhandschoen.
Ik weet niet of het helpt maar ik doe het ook altijd. Calendulacreme werkt trouwens echt heel goed (y) |
Ik gebruik soms gewoon een washandje.
Wij hebben thuis van die oude washandjes, die niet zo zacht meer zijn. Ze zijn ruw en oud en eigenlijk moet je ze weggooien :o maar voor scrubben zijn ze heel handig. Gewoon onder de douche, nat maken en dan flink wrijven. |
Citaat:
Die calendula-zalf, wat voor iets is dat eigenlijk? Is het speciaal om te gebruiken na het scheren? Of gaat het kleine ontstekingen tegen ofzo? |
Ik heb de zalf gekocht, ben eens benieuwd of het helpt. Smeert wel heel lastig uit he...
Heb je na het waxen ook last van bultjes? En hoelang blijven de haartjes dan weg? Anders ga ik het gewoon eens laten harsen hoor, ik vind scheren ook niet alles (n) |
Daarom had je creme moeten kopen :o Trekt een stuk sneller in!
|
En scrubben doet geen pijn :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wanneer ik me geschoren heb, en dat ligt er maar net aan of dat elke dag is want soms ben ik een beetje lui :o
|
ik gebruik ook een oud washandje..die creme met korreltjes erin verdijwnt bij mij altijd zo door het doucheputje :) . als je een beetje rustig aan doet, wordt het echt niet te rood. trouwens nog nooit gemerkt dat het werkte tegen rooie bultjes.
|
Citaat:
en dan doen ze zeker ook alleen je bikinilijn of niet?? |
srubben is goed voor de doorbloeding. Maar ik scrub me zelf met een washandje.
|
scrubben is opzich heel goed voor je huid.
het zorgt ervoor dat dode huidcellen op een beter en gezondere manier van je huid worden verwijderd. ook krijg je er een betere doorbloeding van. maar het lijkt mij wel pijnlijk om te doen als je je net geschoren hebt. dan is je huid nog gevoelig, en om nou dan gezellig en enthiousiast met een gel waarin korreltjes zitten over je huid heen te gaan schuren... :s maar goed, das mijn mening. het kan natuurlijk best zijn dat er mensen zijn die dit niet als zodanig ervaren en het juist heerlijk vinden ;) |
Oh foutje, ik doe het vóór en ná het scheren :) Ervoor zorgt dat de haartjes er allemaal uitgewreven zijn zodat ik ze allemaal meepak tijdens 't scheren.
|
scrubben kan voorkomen dat haartjes ingroeien en kan ingegroeide haartjes losmaken. je kan dan gewoon de volgende dag met een washandje scrubben. dat het rode bultjes voorkomt heb ik echt nog nooooit gehoord.
|
Wat zijn die rode bultjes eigenlijk? Irritaties ofzo?
|
Citaat:
|
rode bultjes zijn ontstekingen die veroorzaakt worden door ingegroeide haartjes
dus als het scrubben voorkomt dat haartjes ingroeien, kunnen die haartjes ook geen ontsteking meer veroorzaken. |
Dankjewel Sarah, dat dacht ik dus ook... Dus best scrubben na het scheren, voor de haartjes de kans krijgen in te groeien en gaan ontsteken :)
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20. |