![]() |
Platenmaatschappij ???
Hey,
Ik en mijn band hebben een lied gemaakt en opgenomen in een studio. Heel leuk allemaal.. maar nu dachten we. We kunnen kijken of er mensen van bvb platenmaatschappijen geinteresseerd zijn. Weet iemand waar we het dan heen moeten sturen? of we moeten betalen? Kortom, hoe dat alles in zn werk gaat? Kus, Leony |
Ik weet wel dat jullie het nooit gaan halen:). Als je niet weet hoe je dit aan moet pakken.
edit: of post het lied eens:). |
Veel spelen, promoten, demo's naar pers sturen(de muziekbladen dus) en als je echt goed bent dan komt er vanzelf een platenmaatschappij.
De bands bij wie dit gebeurt vertegenwoordigen ongeveer 1% van alle bands die er zijn. Dus schat je kansen maar in ;) |
ding op cd pleuren, mooi hoesje erbij, kort en krachtige bio, band pic
dit alles opsturen naar elke platenboer waarvan jij denkt dat ze geschikt zijn om jou single/7'inch/full lengt/demo/etc uit te brengen. zelfde pakketje ook sturen naar elke zaal in nederland waar je wel eens zou willen spelen (elke zaal in nederland dus) en wachten op reacties. en die zullen tegenvallen ! en met 1 nummer geef ik je weinig kans |
iig een proffesioneel overkomend perspakket..dus biografie van je band, wat mooie foto's, demo-cd, een lijst met optredens en noemenswaardige feitjes, wat selling-points die voor een bedrijf interessant zijn voordat ze uberhaupt geld in je willen steken.
http://www.cnrentertainment.nl/ http://www.sonymusic.nl/nl/index.php staan vast wel ergens contactgegevens. |
Citaat:
- ook..het liefst ziet men een complete cd op de deurmat met 8+ tracks |
Citaat:
|
1 track bied weinig tot geen kans denk ik. Voor hetzelfde geld ben je al 10 jaar onafgebroken aan die ene track aan t werken. Wie zegt dat je de kwaliteit van die ene song kunt handhaven als je meerdere nummers hebt?
|
Citaat:
als dat jong nou er eens bijgezet had wat voor muziek hij maakt dan wist ik nog wel een paar platenmaatschappijen |
Citaat:
Vaak luisterd men niet eens 1 hele track af..als het na 1 minuut niet boeit dan gaat de hele santekraam vaak de prullenbak in |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou trouwens alle hoop op een platencontract of uberhaupt een optreden in een concerthal laten varen als je band lokaal nog geen naam heeft gemaakt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30. |