![]() |
Harakiri
Soms, heel soms wanneer ik
te vol ben van jou en seks om helemaal helder te zijn, dan voel ik, denk ik: wat nou als ik morgen wakker word met meer en dat dan weg zou gooien, of dat moord is en ik schuldig. Misschien dat ik wel spijt krijg, van kleine beetjes zelfmoord, of juist niet, of anders krijg jij dan spijt van mij? ha·ra·ki·ri (het ~, ~'s) 1 Japanse wijze van zelfmoord d.m.v. het opensnijden van de buik |
Oeh, dat hier nog niemand op heeft gereageerd, vreemd. Ik vind hem echt mooi, niet gewoon mooi of leuk, maar mooi zoals een felrode roos onder het dauw mooi is.
De overgang van eerste naar tweede strofe is gewoon... wauw! De snelheid schiet omhoog totdat je hijgent en langzaam 'en ik schuldig' uitspreekt. Yum Dat je over zelfmoord begint is dan wel een beetje schokkend, maar omdat het slechts kleine beetjes zelfmoord zijn wil ik je het van harte vergeven (Y). Volgens mij klopt het trouwens niet helemaal. Ze steken rijten eerst hun eigen buik over en daarna hakt iemand anders zijne hoofd eraf. Toch? |
mooi gedicht. ik zou enkel de laatste regel opdelen in twee aparte regels,
krijg jij dan spijt van mij ? maar zo is t ook mooi. overigens vraag ik me wel af waar deze definitie van harakiri vandaan komt; er zijn namelijk meerdere manieren van zelfdoding die onder harakiri zouden kunnen vallen. |
De definitie van Harakiri komt van www.woordenboek.nl :)
Verder dankje allebei! :bloos: |
Wat DoD zegt! Je begint heel rustig, en dan ga je sneller en sneller, en... dan eindig je nog mooi ook (y) Nice...
|
Ja, ben het ook wel met DoD eens, bijzonder geslaagd gedicht! Vind alleen 'van kleine beetjes zelfmoord' (laatste strofe) er niet helemaal inpassen. Maar dat kan ook aan mij liggen.
|
Ik zit aan ongewenste zwangerschappen en aborti te denken...
Ik vind het iig heel mooi geschreven, het is heerlijk verwarrend. De laatste zin zou voor mij niet gebroken hoeven zijn, ik vind hem perfect zoals hij is. |
Ik weet niet goed hoe ik dit gedicht moet beoordelen. Het is vaag, het is fragmentarisch en je zit wel mooi in die oosterse sfeer vind ik. De titel is ook fascinerend. De laatste zin zo is juist heel goed imo, dat maakt het dramatisch.
Toch weet ik nog niet of ik het echt mooi vind, maar ik vind het wel een vrij goed gedicht. |
(y)
De manier waarop je gedicht zo fijn leest is echt een pluspunt, het lijkt wel te ademen. Als ik iets moest aanmerken, dan vind ik "kleine beetjes zelfmoord" een beetje hard klinken, zo ineens. Maar verder vind ik het echt geweldig. :) |
Ik ben het eigenlijk wel helemaal eens met mijn voorgangers: het leest erg fijn en ik vind het knap dat er een bepaald tempo in je gedicht zit. Iets minder vind ik misschien dat je het zo simpel verwoord hebt, maar aan de andere kant maakt dat eigenlijk niet veel uit. Leuk. :)
|
Het woordje 'seks' is voor mij een beetje een dooddoener. Aartsconservatieveling als ik ben vind ik het verschrikkelijk als meisjes het woord 'seks' gebruiken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus, seks moet gewoon verboden worden, als woord dan. |
Citaat:
Ik vraag me af of het niet mooier zou zijn met een vraagteken achter schuldig. Verder sluit ik me aan bij de rest ^_^ Offtopic: Dod en Halo, preutse kneuters :nono: :p |
Ik heb het drie keer gelezen (y)!
Seks past inderdaad niet mooi in het gedicht. |
Jullie zijn preuts :cool:
Ik vind seks een mooi woord (sex niet). Punt. |
Ik vind de harde kantjes van seks en zelfmoord prima contrasteren met de ingetogenheid van de rest van het gedicht. het geeft een beetje egde. maar sommige mensen, ik noem geen namen kuchHalogeenkuch, houden meer van een easy-on-the-eye ton-sur-ton.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21. |