![]() |
beter eten..
hee wat is beter om te eten.. aardappelen of rijst? ik krijg namelijk 4x in de week aardappelen en iemand vertelde mij dat dat niet echt goed was. en zitten er veel calorieen in aardappelen en rijst?
|
ik denk dat gekookte aardappelen iets beter zijn dan rijst, gebakken dan weer niet. afwisseling lijkt me het beste, + zilvervliesrijst eten.
calorieën kun je opzoeken op www.calorietabel.nl |
Inderdaad, afwisseling is het beste :). Zilvervliesrijst is iets gezonder dan aardappels vanwege de vezels, maar levert iets meer caloriën, en het is geen van beiden ongezond.
Oh, en mensen die redelijk gezond eten omdat ze dat toevallig lekker vinden, leven langer dan mensen die supergezond eten omdat ze per se gezond willen doen :) |
Zoals eerder gezegd is afwisseling het beste. Verder moet je tijdens je maaltijden dingen zoals aardappelen, brood en rijst zeker niet gaan vermijden omdat dit calorierijker zou zijn. Door deze producten krijg je namelijk een gevuld gevoel en ga je minder snel snoepen/eten tussendoor!
|
Je kan op de site van het voedingscentrum eens kijken wat je nu allemaal precies moet eten en in welke hoeveelheden.
|
zijn aardappels nou eigelijk groente??
mensen zeiken vaak van (als je achter een groot bord aardappels zit) : wat eet jij weinig groente, schep groente op maar ikhoorde van iemand dat aardappel groente zijn :confused: |
Citaat:
De aardappel is een prima leverancier van vitamine C. Daarnaast levert hij ook vitamine B en vooral koolhydraten uit zetmel. Het is echter niet voldoende om telkens en bord aardappels te eten en dan er van uit te gaan dat je je portie groenten hebt binnen gekregen. Je hebt ook andere stoffen/vitamines nodig en die vind je dan weer in andere groenten. Het beste voedingspatroon is dat voedingspatroon dat vol variatie zit! Eet veel verschillende soorten groenten, zorg dat je qua kleur veel varieert dan varieer je meteen ook in vitamines! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45. |