![]() |
Fear Factory - Transgression
leuke cd
aanrader (y) |
mijn mening staat hier:
http://www.metalrage.com/reviews/514 |
Citaat:
|
ben benieuwd
|
ik ben bij digimortal afgehaakt met FearFactory en dat hou ik maar zo :D
|
Citaat:
|
Ik vind het ook wel een goeie cd. Voor het eerst weer een dc origineel gekocht:P
Maar deze cd beukt er ook wel weer lekker in. :) Ik vin mooi..pfuuu |
Citaat:
|
Citaat:
|
archetype is ZOOOO kut
|
Citaat:
Verder vind ik de nieuwe cd wel leuk, maar niet geweldig. Beetje zoals Archetype maar dan iets experimenteler. Deze cd zal waarschijnlijk meer rondjes gaan draaien dan Archetype bij mij heeft gedaan. |
Haalt Demanufacture niveau niet, maar t komt aardig in de buurt. Wat mij betreft een must-have.
En ik krijg na 30+ keer luisteren nog steeds kippenvel van New Promise. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar hopen op een nieuwe Demanufacture is hopen op een nieuwe Master of Puppets |
Citaat:
|
top (y)
een van de erg weinige metal bands die ik erg kan waarderen (jammer dat bands vastgepint worden op eerdere successen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar eens downloaden. Archetype vond ik ook wel een leuke plaat. Bij mij is overigens Obsolete favoriet.
|
Spijtig dat ik het moet zeggen, maar:
TEGENVALLER VAN HET JAAR! Ik had na Archetype weer zeer goede hoop, maar die is compleet te niet gedaan. Mag hopen dat het een eenmalig 'experimenteler' album is. |
Citaat:
|
Want? Niet zo zeveren als men jouw mening niet deelt.
FF staat hier vrij hoog in het vaandel, maar ik vind deze plaat gewoon 10x niks. |
Citaat:
|
Ja, dat zei ik al.
|
Citaat:
|
1 x live gezien , alle verwachtingen kon ik de put in gooien.. baggerzooi
|
4x live gezien, waarvan 1 keer erg goed (Bosuijl Weert), gewoon vet (013), en 2 keer matig (Tivoli, Graspop)
|
1 keer live gezien en was vrij gaaf
|
Ik vind "Trangression" ook niet zo heel geweldig. De 1e paar nummers gaan nog wel, maar na een tijdje wordt het saai en langdradig. Maargoed, live zijn ze altijd leuk ;)
|
Hoe goed ik ook luisterd, het herkenbare Fear Factory geluid herken ik toch niet meer op hun laatste album. Ik blijf dan ook van mening dat hun CD 'Demanufacture' (1995) toch een van hun beste platen is (Kreeg in '97 een teleurstellend geremixt vervolg).
Mischien voegd dit nog wat toe. ;) De gloriedagen van de Amerikaanse industriële metalband Fear Factory lagen midden jaren negentig met succesalbums als Demanufacture (1995) en Obsolete (1998). Anno 2005 lijkt Fear Factory een groot deel van haar publiek verloren te zijn en het album Transgression getuigt dan ook van doorzettingsvermogen. Ondanks het feit dat Fear Factory nog altijd een grote naam is in de metal-wereld waren de albums die hier aan vooraf gingen bij lange na niet van het niveau van eerdergenoemde platen. Het voornaamste probleem is dat het concept - ijzige gitaarriffs, ziekelijk strakke drums en brulboei Burton C. Bell - zo langzamerhand uitgewerkt is. Op Transgression probeert Bell met wisselend succes weer eens échte zangpartijen neer te zetten. Dieptepunt is was dat betreft de tenenkrommende 'ballad' Echo Of My Scream. Ook ontbeert oud-bassist en huidig gitarist Christian Olde Wolbers de vindingrijkheid om nog originele gitaarriffs neer te zetten. Transgression wil eigenlijk maar niet op gang komen en heeft ironisch genoeg een kleine opleving bij U2's I Will Follow maar zakt daarna weer weg in middelmatigheid. |
Is 1 van de leden niet de vriend van Karen van K3? :)
|
Citaat:
Die kerel kan echt wel fatsoenlijk clean zingen hoor. |
Citaat:
ook een belg\m/ |
Citaat:
|
Ik denk dat ze nooit meer het topniveau krijgen van CD's als Demanufacture en Obsolete. Dat blijven hun bruutste platen. Ze hebben gewoon iets speciaals wat de nieuwere albums van Fear Factory niet hebben, dat is een feit. Ondanks dat ik elk album wel gaaf van ze vind verlang ik naar een soort van Demanufacture 2. Dat zou niet alleen ons maar ook de band goed doen. Ze hoeven niet elk jaar een album uit te brengen. Ik heb liever dat ze er 4 jaar aan werken en een super album uitbrengen dan in dezelfde tijd 3 matige CD's.
(museum = musea, is album dan niet alba?) |
geldt voor woorden die eindigen op -eum of -ium, alhoewel museums geloof ik ook wel mag in de huidige spelling.
|
Citaat:
Zo ook in het volgende: Politicus = Politici Musicus = Musici Criticus = Critici Circus = Circi? Ik kreeg de regel voorgeschoteld: zelfstandignaamwoorden die eindigen op -cus krijgen in het meervoud -ci. Maarja genoeg offtopic. |
volgens mij is het gewoon een grote shitload aan uitzonderingen :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1 gebouw waarin voorwerpen van culturele waarde bijeengebracht zijn en uitgestald worden |
Kenker.
|
pe·nis (de ~ (m.), ~sen)
1 mannelijk geslachtsorgaan => fluit, het derde beentje, het mannelijk lid, jongeheer, leuter, lid, lul, mannelijkheid, piel, piemel, pik, pisser, plasser, potlood, sannie, snikkel, tamp, tampeloeres, zwengel sannie? :\ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |