![]() |
Hoe...
krijg je snel hardere botten voor zowel je handen als benen
En wat is de beste manier om aan je conditie te werken (zoals bij rennen/lange loopafstandtraining oid./ buikpspieren/ rug / armen) |
veel kalk drinken o.i.d :confused:
|
hmmmmmm kaaaaaalk 8)
*Anti-Kalk Reclame* 8) |
Hmz..
|
Veeel vlees eten
|
Je moet zorgen dat je genoeg calcium binnenkrijgt. Overdrijven heeft geen zin want je lichaam kan maar een bepaalde hoeveelheid calcium opnemen. Als je eenmaal botontkalking hebt zal dit zich nooit meer helemaal herstellen.
|
voldoende calcium inderdaad (te veel heeft geen zin) maar ook voldoende vitamine d! Dat heb je nodig om de calcium op te nemen. Vitamine d zit in je eten maar je kunt het ook aanmaken door in de zon te zijn (met dit weer niet tussen 1 en 4 in de volle zon he :P)
Verder kun je de spieren trainen die bij die botten in de buurt zitten, je botten worden daar niet harder van maar wel dikker en bovendien worden ze dan beter beschermd door je spieren. |
Mhuhu bedankt voor den info :)
|
Toen mijn been gebroken was, slikte ik pillen die sommige oude mensen slikken tegen osteoporose, om zo de botaanmaak te stimuleren, dat heeft volgens mij goed geholpen. 't Spul lag gewoon bij de drogist, osteo-nogwat.
|
mja dat soort pillen kan je beter niet zomaar slikken, zonder doktersadvies :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51. |