![]() |
Vrouwen willen het omgekeerde?
Ik heb enkele e-books verkregen de laatste dagen.
En een video set van David Deangelo(Artiesten naam) met zijn show "Double your Dating" Ik kwam enkele intressante dingen tegen. Zo kwam hij ermee, dat vrouwen juist (onbewust?) het omgekeerde verwachten dan een man/jongen die supergevoelig is. Ik zal een voorbeeld geven. Iemand had op zijn werk een aantrekkelijke telefoniste. Daar had hij enkele weken flauwe sarcastische grapjes gemaakt, zoals moet je de telefoon niet eens een keer opnemen of zit je hier voor een zak aardappelen, met zijn hand de telefoon afstoffen en vragen gebruik jij dat ding wel eens? Ik ben nu halverwege de zes delige serie, en vond het wel de discussie waard omdat dit, mischien voor mannen(en vrouwen) intressant is. |
ik snap er werkelijk de ballen niet van...
|
Ik snap er ook helemaal niets van.
|
ik sluit me aan bij de vorige twee spreeksters. En daar wil ik aan toevoegen dat ik over het algemeen niet erg veel vertrouwen heb in amerikaanse zelfhulpboeken en zeker niet als ze beweren in 2 regels 3,1 miljard mensen te kunnen samenvatten.
|
Joh!
Ik sluit me inderdaad ook aan bij de vorige sprekers. |
Ja, ik vond het ook extreem vaag en is moeilijk uit te leggen.
Deze gast heeft trouwens succes want hij staat op verschillende grotere sites. Iig, volgens hem willen vrouwen niet z'n extreem-zacht persoon maar iemand die mysterieus man/jongen i.p.v iemand die onorgineel is (lees in herhaling valt) dit werkt vooral bij vrouwen die een soort schild zouden hebben opgebouwd in de loop der jaren omdat ze altijd door mannen worden gevraagd. Ik zal een voorbeeld geven. Ipv dat je haar in de watten legt en vrienden blijft, heeft iemand haar een beetje geplaagd, met dingen zoals die in het secretaresse verhaaltje naar voren kwamen. Als jullie willen kan ik wel een deel ergens naar uploaden, want het is in het Engels en redelijk moeilijk te vertalen. |
Je omschrijft hier nu gewoon het 'hard to get' patroon, waar inderdaad vaak van gezegd wordt dat vrouwen het liever hebben dan een veel te softe en toegevende man. Dat lijkt me overigens niet iets opzienbarends, aangezien mensen geprikkeld willen worden en vooral blijven worden. Iemand die na een week al is vervallen in precies hetzelfde patroon, waar niets meer aan te ontdekken valt, is saai en wordt afgewezen.
Wel interessant is dan nog de vraag waarom vrouwen vaker op zoek schijnen te zijn naar een hard to get man, terwijl mannen vaker op zoek lijken te zijn naar een lieve maar ietwat afhankelijke vrouw. |
Ik heb het niet zo op hard to get. Het erachter komen of verliefdheid wederzijds is is al moeilijk genoeg.
En waarom vrouwen dat interessant zouden vinden? Geen idee eigenlijk. Je zou juist zeggen dat mannen moeten jagen (jahaaa cliche!) en dat de vrouw hard to get moeten spelen, maar goed. Ik ben dan ook geen ietwat lieve, afhankelijke vrouw op zoek naar een hard to get man. ;) |
Meestal komt men dan met een nogal gekunstelde 'natuurargumentatie': vrouwen zouden 'bedoeld' zijn om kinderen te krijgen en op te voeden. Daarom is het van belang dat ze de man zoeken die de hoogste kwaliteit zaad heeft, hetgeen kan worden vastgesteld door te 'testen' hoeveel de man voor ze over heeft (hard to get dus, er wordt gekeken of hij echt interesse heeft, dat komt niet goed naar voren als hij meteen op zijn knieën gaat, maar als hij na diverse omzwervingen toch terug komt). En mannen willen op hun beurt een vrouw waarvan ze weten dat hun kroost erbij in goede handen is, dus niet een vrouw die de hort op gaat of onevenwichtig is.
Maar persoonlijk geloof ik niet zo in dergelijke natuuronzin. |
Citaat:
Ik ook niet. Misschien dat er nu alsnog geselecteerd wordt, maar niet meer naar die voorwaarden. |
De invloed van dergelijke impulsen uit de natuur - als ze er al zijn geweest in die vorm, wat nooit echt vast is komen te staan en altijd bij theorieën is gebleven - is in elk geval in onze huidige maatschappij niet of nauwelijks meer merkbaar. Cultuur is een veel grotere, zo niet de enige invloed op de 'versiermode' in een bepaalde groep mensen.
Zo wordt het kennelijk bij ons als positief beschouwd dat iemand uitdagend is, hard to get speelt, niet teveel van zijn/haar eigen gevoelens laat doorschemeren, etc.etc. terwijl het in andere landen juist als positief wordt beschouwd om eerlijk te zijn, om de ander geen tegenstrijdige signalen te sturen etc. (bijvoorbeeld in Japan). |
Uhm, ik weet dat uitzonderingen de regel bevestigen maar ik wil juist een man die er gewoon helemaal voor me is. En dat hoeft absoluut niet saai te zijn hoor.
Tenminste, ik maak op uit het bovenstaande dat deze man beweert dat je een beetje moet blijven spelen en plagen zodat de vrouw in kwestie geen interesse verliest. Nou ja, het lijkt me duidelijk dat daar een kern van waarheid in zit en dat is ook al erg lang bekend. Maar hard to get hoeft van mij niet zo nodig en zal ik ook niet snel zelf doen. Je wil me of je wil me niet, graag of niet hoor, geen flauwe spelletjes. En als het goed is ben je van jezelf interessant genoeg om haar interesse vast te houden. |
Meisjes/jongens plagen is om liefde vragen.
Er zal wel iets van waar zijn, maar het kan zeker niet beschouwd worden als algemeen geldende regel. Het individueel gekleurd en omgevingsgebonden (bv. de cultuur zoals Nare Man zei). |
Citaat:
Er is dus maar 10% beschikbaar om te bevruchten en de rest is eigenlijk kamikaze zaad. Ja, dat bedoelde ik ook hard to get. Maar hij legt het veel anders uit. Hij zegt zelf ook dat het niet iets nieuws is en er natuurlijke meesters zijn, maar door zijn klassen worden mensen er JUIST bewust van. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46. |