![]() |
Pacemaker
Mijn oma krijgt aanstaande maandag een pacemaker en aan de hand daar van raakte ik met mijn moeder in discussie over de werking van dat ding. We vroegen ons af of zo'n ding nou je eigen signalen alleen versterkt, of dat het ding gewoon altijd door blijft tikken, zelfs wanneer je dood bent. Weet iemand dit hier misschien?
|
als ie merkt dat je hart slomer gaat geeft ie gewoon schokjes volgens mij..
|
Het lijkt mij dat die extern worden uitgeschakeld door een medicus als de dood is vastgesteld.
|
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=59896
Ik denk niet dat zo'n ding door blijft gaan als iemand dood is...en zowel, dan zal ie idd misschien wel van buitenaf uitgeschakeld kunnen worden. |
Ja, daar staat dus gewoon hetzelfde maar dan minder uitgebreid als op http://en.wikipedia.org/wiki/pacemaker ;)
Nergens antwoord op de vraag wat er na je dood gebeurt met dat ding. Maar aangezien ook van buitenaf, niet-operatief, de pace kan worden ingesteld, lijkt het mij ook dat hij van buitenaf kan worden uitgeschakeld - als het programma al niet zelf merkt dat het lichaam de vitale signalen niet meer geeft voor lange tijd. |
|
ik neem aan dat die ( na de dood) gewoon aan iemand anders word gegeven.
|
Citaat:
Zo'n ding zit in iemand...'t lijkt me niet dat ze zo iets gaan 'recyclen'... (En dat is ook niet de vraag van TS. :p) |
Citaat:
dat doen ze dus wel he. Als je dood bent wordt dat ding mooi er weer uit getrokken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ja dat dacht ik dus ook ( weet ik eigenlijk wel zeker ;) ) |
Mijn opa heeft er sinds vorige week ook een, ik denk dat de pacemaker nog éven door gaat na de tijd en daarna vanzelf stopt, als je dood gaat neem ik aan dat ze hem eruittrekken en in de prullenbak gooien of dat je de pacemaker meeneemt in het graf
|
Citaat:
|
Als je dood bent wordt de pacemaker verwijderd. Dat vooral in verband met de milieubelasting, cremeren/begraven met zo'n 'accuachtig' ding is niet zo verstandig. Daarnaast heeft het ook geen nut meer, en is hij er makkelijk uit te halen. Over recycelen weet ik niets.
|
Een pacemaker wordt gebruikt bij bepaalde hartritmestoornissen (stoornissen van je hartboezem).
Bij sommige mensen kan het ritme van je boezems verstoord raken (ventrikelfibrilleren bijvoorbeeld). Dit kan erg gevaarlijk zijn, omdat er dan niet genoeg bloed rondgepompt wordt. Een pacemaker merkt dit op, en stuurt dan snel een stroompje door je hart, zodat je hart weer op een normaal ritme verder gaat. Het kan dus zijn dat je een pacemaker hebt, die jarenlang geen stroompje doorstuurt. Maar als hij het doet, is het wel effectief. Het is dus niet zo dat een pacemaker altijd maar blijft doortikken :) |
Weet iemand hoe vaak een pacemaker vervangen moet worden? Ik hoorde laatst dat dat om de 6 jaar moest maar dat leek me wel heel vaak.
|
Citaat:
|
zou me niks verbazen als de gebruikten onder het mom van ontwikkelingshulp naar afrika worden gestuurd...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |