![]() |
Animetopic #10
wat is anime nou precies?
een prachtige uitleg van wat anime is kan je hier vinden. Wat betekend het als een anime 'gelicenced' is en waar kan ik zien welke dat zijn? De duidelijkste uitleg van licencing kan je hier vinden. Welke series er gelicenced zijn kan je hier vinden. Welke series zijn het kijken waard nu? Van de series die nu worden uitgezonden zijn deze het populairst: Bleach Naruto One Piece Full Metal Panic: The Second Raid Gundam Seed Destiny voor meer aanbevelingen kan je et best ff in et topic vragen...dat gaat snellen over het algemeen...hier 300 titels neerzetten is nutteloos. Welke 'fansubbers' moet ik hebben? Welke fansub je kijkt is vaak iets van smaak. De een vind 'speedsubbers' prima om te kijken, en andere vinden 'quality subbers' de enige manier om een serie te kijken. speedsubbers? qualitysubbers? Speedsubbers zijn groupen die vaak tussen 24 en 48 uur een aflevering ondertiteld uitbrengen. Dit heeft natuurlijk over het algemeen het voordeel dat je elke week op een vaste dag een aflevering kan kijken. Het nadeel is dat het vaak een haastklus is, wat resulteert in onnauwkeureige ondertitelingen, slechte(re) audio en een vaak inferieure beeldkwaliteit dan die van de quality subbers. Quality subbers zijn groepen die een aflevering zo goed mogelijk willen maken en vaak dus niet binnen 48 uur een aflevering afhebben. Het voordeel is dat je van de betere groupen verzekerd kan zijn van goede audio en videokwaliteit en nauwkeurige ondertitels. Het nadeel van quality subbers is natuurlijk dat je soms (wat) langer moet wachten op een aflevering...soms krijg je elke week je 'fix', maar als je pech hebt moet je een paar weken tot zelfs maanden wachten op een aflevering. Welke groepen zijn er? Er zijn héél veel groupen die fansubben, maar dit zijn de bekendste: animeOne -> www.gotwoot.net ANBU -> www.anbudom.net -> ze lijken op moment van typen redelijk dood, maar miss. komt dat door de vakantie. Anime-Keep -> www.animekeep.org Anime-Kraze -> www.animekraze.org Inuyasha 4ever -> www.iy4ever.net Lunar -> www.lunaranime.org Mahou -> www.mahou.org Shinsen Subs -> www.shinsen-subs.org Static Subs -> www.static-subs.com Triad -> www.the-triad.org Sites die vrijwel alle nieuwe releases hebben: Animesuki -> www.animesuki.com Tokyotosho -> www.tokyotosho.com Site met volledige series(moet registreren+sharen): Boxtorrents -> www.boxtorrents.com Sites met DVD-rips: KickAssAnime -> http://kaa.animeconnection.net/torrentpage/ Anime-4ever -> www.anime4ever.org Een complete lijst met fansubbers is te vinden op Animesuki. ---------- et is een beetje een beginpost voor newb's geworden, maar alles wat er in moet staat dr gloofik in... maar om verder te gaan waar we waren: AonE moet es opschieten :p |
Gah! Net nu ik een keer een nieuwe wilde openen ;)
Ja, anime-one is verschrikkelijk kut bezig. Lunar trouwens ook. Geen Bleach (wel Suzuka). Geen FMP TSR. Ze lopen acht eps achter. De scholen zijn duidelijk weer begonnen. (n) |
Citaat:
|
www.boxtorrents.com had je ook wel mogen noemen :)
|
Citaat:
|
de openingspost gaat er steeds buiter uitzien nu nog plaatjes enzo (y)
|
Ik heb zo'n vermoeden dat de volgende Naruto best bruut wordt... :D
|
't Gaat inderdaad allemaal erg traag. =\
Nouja, dan maar even wachten. edit: whoamg, AonE heeft Naruto 145 gereleased! ...Jammergenoeg weet ik niets meer van aflevering 144. :o |
Citaat:
|
Bleach gaat nu interessant worden :)
Spoiler
|
Eindelijk een fatsoenlijke startpost (Y)
Compliment :) |
Haha, toch weer een nieuwe okusama wa joshikousei van yesy, ik dacht dat ze gestopt waren :D
|
En ik denk/vrees dat ANBU gestopt is met Ichigo 100%...kep in gloofik 2 maanden nix meer van ze gezien...
|
:) daar kan ik toch echt niet mee zitten. Ik heb Ichigo 100% gekeken van yesy, prima kwaliteit fansubs, ik heb er geen echt rare zin tussen zien zitten (en ik ben kritisch, ik kom uit een 'taalfamilie' :p). Beeld- en geluidskwaliteit is ook prima.
Ik ben nu nog steeds bezig met de manga, die is best lang :D ik ben nu bij volume 9 chapter 78. Ik weet nu wel zeker dat Nishino het gaafst is (y) <3 |
Citaat:
|
Uiteraard :)
Er zijn grenzen. Zoals bij Moon Phase, twee maanden wachten op twee eps, dat is gewoon niet leuk. Maarja, als dat de enige groep is die het vertaalt moet je wel :( (Binnenkort brand ik mijn honderdste anime op DVD, dat is ook wel een extra biertje waard btw :D) |
Ik heb voor de gein de fansubs van Hell-Fansubs eens gedownload. Leuk dat ie in MKV is, maar de kwaliteit van de subs is op zijn zachtst gezegd kut. Toch voortaan maar op Lunar wachten.
|
ik ben helemaal bij met Naruto!!!! Applaus voor Esje! het is nu wachten op episode 151...
Spoiler
|
Vampire esje, lees eens de manga van Naruto, veel leuker ;)
onder andere te zien op www.narutofan.com |
is de filler-arc voorbij??
|
Van de Anime?
Nee nog lang niet :D Download nou gewoon DB. |
Citaat:
|
Op de site van DB:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nyahaha :)
Ben nu Mai Hime overnieuw aan het kijken. De goddelijkheid! |
Tis wel leuk die details die opeens opvallen. Zoals die kimono :)
|
Zo, er is al een topic #10. :eek:
Dat krijg je ervan, als je internet thuis wordt afgesloten. :mad: :mad: |
Welke kimono? Ik ben nog maar bij ep 4 nu he ;)
Die AIR summer special is trouwens ook heel erg grappig én er is een nieuwe Ichigo 100% OVA, nummer drie alweer. Subarashii :) |
je zei toch dat je hem overnieuw keek? :bloos:
Spoiler
|
Citaat:
Maar erg bedankt voor de tip! (y) |
En dan ontmoet je op de meest stomtoevallige manier VeGs op de Abunai. :P
|
Leuk toch, en nu foto's :P
Met wie had ik ook alweer de afspraak voor de hentai shizzle? :cool: |
Mij en/of VeGs. Maar ik heb ze nog niet gezien. :( Alleen crossdressers.
*heeft foto's van de cosplayers* D'r waren geen hentai players, sorry Jolt. :P Maar VeGs en ik hebben wel om je verzoek gelachen en potentiële kandidaten eruit gehaald. :D *gaat terug naar de con* |
Nog een beetje HQ anime chicks met beschikbare telefoonnummers? Ik ben nog op zoek naar iemand die kan/wil cosplayen als Nishino Tsukasa of als Winry Rockbell (zelfde type).
|
D'r waren minimaal twee Winry's, en ik heb ze beiden op één foto. :P
of 't HQ is mag je zelf bepalen en het telefoonnummer heb ik niet. :o |
Post die foto's dan :o
(Ja, ik zit de hele avond online, zit de Ichigo 100% manga te lezen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ontwikkelen is wel teh l33t ownage hoor. oldsk00l :)
|
Citaat:
laatste paar dagen helemaal weg van The Law of Ueki...erg goede serie...(de de seiyuu van Miyazaki Nodoka zit dr in :p) |
Citaat:
Maja, ik wacht met smart op de foto's van Semi hentai chicks. Man man man, moet je denken, wilt ze een of andere wazige hentai met je naspelen. :o :o |
Citaat:
maar als mamiko noto een van de characters doet kan het alleen maar vet zijn :) over seiyuu gesproken: 'everything' van saeko chiba, geweldig album (y) |
Ik ben helemaal weg van 'Dream Field' van See-saw :)
en et is wel een beetje een cheesy thema, maar et is erg goed uitgewerkt :) en de hoofdrolspeler heeft de stem van Eduard Elrich(FMA)/Temari(Naruto)....en Sasuke's(Naruto)/Ichida's(Bleach) seiyuu zit dr ook in...en die van Gaara(Naruto)/Nagi(My-HiME)...how can you go wrong? |
Iemand al die nieuwe naruto gezien?
Is hij het donwloaden waard? Heb namelijk nog geen tijd gehad. |
Temari is toch die meid met die waaier? Zelfde stem als Edward? :eek:
En wie is Nagi ook alweer? Niet ook een vrouw? :eek: Edit: Bij Dattebayo zag ik dit als de nieuwe Naruto staan: [YHBT] Prince of Naruto 151 Als je naar de link kijkt staat er ook not151. Lijkt me gewoon een ep van prince of Tennis. Om de een of andere reden zijn er toch 1000 man die het sharen :s |
Citaat:
|
Overigens al die kimono gehad? :o
|
boehoe Naruto 151 is nog niet uit... Arme Hinata...
Iemand al de trailer gezien van de Amerikaanse Naruto? Dat is echt geen gehoor! blegh! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |