Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   modellenwerk?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1259264)

Paley 04-09-2005 16:05

modellenwerk??

heej iedereen,
ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe ik het beste te werk kan gaan als ik wat fotoshoots wil gaan doen etc.

1) waar kan ik me het beste aanmelden?

2) wat gebeurt er in het kort verder?

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
groetjes, paley

Chloe Siere 04-09-2005 16:32

Zorg eerst dat je aan goede foto's van jezelf komt... Dat is een investering, maar het is een stap in de goede richting... Vervolgens moet je op zoek gaan naar bureaus en daar hoogst persoonlijk langs gaan, met je foto's. Dus niet bellen, ze hebben liever dat je gewoon langs komt.

Ga niet naar kleine, onbekende bureaus. Zeker niet als je een groot bedrag aan inschrijfgeld moet betalen. Als je denkt dat je echt goed bent, zou je de bekende kunnen proberen...

Mara 04-09-2005 17:39

Misschien eerst 's bij een groot modellenbureau binnenlopen om te vragen wat zij ervan denken, of je 't in je hebt zeg maar?

Go 04-09-2005 21:49

Post eens wat foto's, dan kijken wij eerst wel even of je kans van slagen hebt :p

wr_faya 04-09-2005 22:56

:rolleyes:
Citaat:

gerwin schreef op 04-09-2005 @ 22:49 :
Post eens wat foto's, dan kijken wij eerst wel even of je kans van slagen hebt :p
:D

Paley 05-09-2005 09:16

momenteel door de crashing van mijn pc.. heb ik maar 1 fototje die nog op me sugababes stond..
vakantie foto's moet ik eerst nog laten afdrukken en van de andere pc afhalen..
mja.. hier DE sugababes foto: :P
http://images.sugababes.nl/user_pics...9faa939b51.jpg
zo wazig alleen.. was met me cam gemaakt toen ie het nog een klein beetje deed...
voor de rest zal ik wel ff snel naar t kruidvat rennen om te laten ontwikkelen.. k weet dat dr een hele mooie foto op staat van mij nmlk (tenminste.. was de bedoeling... liggend over een boomstam over heel mooi groen/blauwig water, haha :P)

nja.. genoeg gelult..
kom maar met je mening over die weirdow foto :P

Rachel 05-09-2005 09:18

een webcam foto is veeeél te onduidelijk om aan modellenwerk te komen hoor :s
het beste kan je ze bij een fotograaf laten schieten (zoals die mensen hier boven al zeggen, het is wel een investering, maar wel een goed begin)
Met deze foto kan je echt niets

Paley 05-09-2005 09:24

vandaar dat ik ook zei: ff vakantie foto's laten ontwikkelen dan

wat ik dus van jullie hoorde is dat ik het beste ff kan kijken bij een wat groter modellenbureau?
en ik weet echt niet of ik goed ben of niet.. het lijkt me gewoon heel gaaf om te doen, dus vandaar dat ik een beetje aan het rondneuzen ben

verwijderddeze 05-09-2005 09:33

Ik heb trouwens altijd gehoord dat je juist geen foto's moet laten maken? Je laat een paar leuke foto's van jezelf zien (pasfoto,vakantiefoto's etc.) en vandaaruit besluit zo'n bureau of ze verder met je willen..
het bureau investeert in jou, jij niet in hen..toch?

Andijvie 05-09-2005 09:58

Ik heb altijd begrepen dat je een map moet hebben met een paar foto's die je kan laten zien (foto's gemaakt door een fotograaf, dus geen vakantie foto's of foto's gemaakt met een webcam). Vervolgens kom je in een groot bestand te staan en wanneer een bedrijf dan interesse in jou heeft, wordt er contact met je opgenomen. Zo ging dat iig bij een meisje uit mijn klas. Ze moest shoots doen voor een kleding merk en kwam ook als figurante in een paar video-clips.

Nona 05-09-2005 10:19

En mocht je ergens een contract krijgen, wees dan alsjeblieft kritisch over de inhoud.

Apomes 05-09-2005 21:42

Als je modellenwerk wilt doen kan dat op twee manieren gebeuren!

1: (meest voorkomend), je gaat met je portfolio naar een moddelenbureau en die zien wel verder. Portfolio staan foto's van jou getrokken door een fotograaf. Waarvan minstens 2 alleen face foto's.

2: Iemand van een modellenbureau ziet je en spreekt je aan! Je gaat dan naar de afspraak en je moet geen portfolio meenemen, want dan maken zij de foto's voor jou

:)

little nemo 06-09-2005 08:51

je heb trouwens ook wat objectieve criteria op sites staan (minstens 1.75 en maatje 34/36 ofzo), die zou ik ook nog wel ff checken voordat je er tijd aan verspilt. welke site weet ik zo niet :p

Paley 06-09-2005 11:20

Citaat:

little nemo schreef op 06-09-2005 @ 09:51 :
je heb trouwens ook wat objectieve criteria op sites staan (minstens 1.75 en maatje 34/36 ofzo), die zou ik ook nog wel ff checken voordat je er tijd aan verspilt. welke site weet ik zo niet :p
lengte is vaak wel inderdaad 1.74/75 minimum, daar ben ik sowieso wel te klein voor.. maar ik heb ook een paar bureaus gevonden al die daar niet naar kijken
maat heb ik pas op 2 sites gezien dat je echt bepaalde maat moet hebben, in elk geval pas ik daar ook niet meer in (ik heb 38)..

Paley 06-09-2005 11:21

trouwens iedereen nog bedankt voor het antwoorden tot nu toe (y)

Sarah 06-09-2005 16:16

om catwalkmodel te worden heb je meestal maat 36/34 nodig, om model te staan in bijvoorbeeld de wehkampgids juist meestal 38 :)

Chloe Siere 06-09-2005 16:22

Citaat:

Sarah schreef op 06-09-2005 @ 17:16 :
om catwalkmodel te worden heb je meestal maat 36/34 nodig, om model te staan in bijvoorbeeld de wehkampgids juist meestal 38 :)
Hoe kom je dan in de wehkamp terecht? Ook via bureaus? Daar lijken models trouwens ook maatje 34/36 te hebben vind ik...

Vanilia 06-09-2005 18:42

Citaat:

crackwhore ;) schreef op 05-09-2005 @ 10:33 :
Ik heb trouwens altijd gehoord dat je juist geen foto's moet laten maken? Je laat een paar leuke foto's van jezelf zien (pasfoto,vakantiefoto's etc.) en vandaaruit besluit zo'n bureau of ze verder met je willen..
het bureau investeert in jou, jij niet in hen..toch?

Klopt, maar vakantie fotos zijn niet goed. Je moet gewoon naar een modellenbureau gaan en dan gewoon hun mening vragen. Als ze wat in je zien moeten zij je portfolio "betalen". Ze moeten dus wel in jou investeren. (is ook t eerste wat je leert als model geloof ik, nooit betalen voor een portfolio)

tikmaarwat 07-09-2005 16:22

je moet een map hebben met fotos... daarbij als je naar een fotograaf gaat die kan nog allerlij dingen aan de foto veranderen,... zoals lelijk neusje bijv of puist ergens...
dat soort dingen... en je moet die fotos zelf betalen...

groeten

Sarah 07-09-2005 16:43

Citaat:

Chloe Siere schreef op 06-09-2005 @ 17:22 :
Hoe kom je dan in de wehkamp terecht? Ook via bureaus? Daar lijken models trouwens ook maatje 34/36 te hebben vind ik...
ja ook via bureau's
en sommige modellen idd wel, anderen niet, wehkamp levert zelf natuurlijk de kleding voor de shoots en kan dat leveren vanaf de maat waarin het verkocht wordt. Soms is dat 34, soms 38, soms 44

bij 07-09-2005 19:38

ehh die link van die foto werkt echt niet bij mij hoor :|

Metal_Jacket 08-09-2005 09:30

Heb het even aan m`n zusje gevraagd, die werd ooit benaderd door iemand van O'neill.

Je kan een portfolio laten maken door een fotograaf, ook zeer belangrijk is een foto in bikini of in lingerie. Dit stuur je rond in de hoop dat iemand iets in je ziet.

M`n zusje waarschuwt je wel, modellenwereldje is echt vermoeiend en hard.

Muzzle 08-09-2005 14:21

Citaat:

bij schreef op 07-09-2005 @ 20:38 :
ehh die link van die foto werkt echt niet bij mij hoor :|
Rechtermuisknop op de link eigenschappen en de URL plakken in je browser.

De TS is best een mooi meisje, maar model zijn gaat meer om uniek zijn enz. En of je fotogeniek bent etc dat kunnen wij niet beoordelen, maar je hebt een mooi hoofdje :).

Chloe Siere 08-09-2005 16:47

Citaat:

Metal_Jacket schreef op 08-09-2005 @ 10:30 :
Heb het even aan m`n zusje gevraagd, die werd ooit benaderd door iemand van O'neill.

Je kan een portfolio laten maken door een fotograaf, ook zeer belangrijk is een foto in bikini of in lingerie. Dit stuur je rond in de hoop dat iemand iets in je ziet.

M`n zusje waarschuwt je wel, modellenwereldje is echt vermoeiend en hard.

Wat ik dus al zei, je moet een portfolio niet rondsturen, je moet zelf bij de bureaus langs gaan. Niet om indruk te maken (ja ook), dat willen ze zelf gewoon graag.

Metal_Jacket 09-09-2005 09:17

Citaat:

Chloe Siere schreef op 08-09-2005 @ 17:47 :
Wat ik dus al zei, je moet een portfolio niet rondsturen, je moet zelf bij de bureaus langs gaan. Niet om indruk te maken (ja ook), dat willen ze zelf gewoon graag.
dat bedoel ik ja :o

little nemo 09-09-2005 19:20

Citaat:

Paley schreef op 06-09-2005 @ 12:20 :
lengte is vaak wel inderdaad 1.74/75 minimum, daar ben ik sowieso wel te klein voor.. maar ik heb ook een paar bureaus gevonden al die daar niet naar kijken
maat heb ik pas op 2 sites gezien dat je echt bepaalde maat moet hebben, in elk geval pas ik daar ook niet meer in (ik heb 38)..

...dan zou ik maar een ander bijbaantje gaan zoeken. er zijn zoveel meisjes die modellenwerk willen doen die wel aan de criteria voldoen, dus het is echt kansloos.

Apomes 10-09-2005 07:05

Als je het modellenwereldje in wilt gaan, moet je tegen harde kritiek kunnen, bij deze:
Ik vrees van niet lieverd!

Freestyler* 10-09-2005 15:30

verspilde moeite

Paley 10-09-2005 21:17

"niet geschoten is altijd mis" --> mijn motto .. ;)

Ik ga binnenkort maar eens wat fotograven af... het beste kan ik nog achter het adres van een van mijn schoolfotograven komen, hij vertelde dat hij ook mode heeft gefotografeerd..
Stom stom dat ik niet meteen z'n adres heb gevraagd.. ik dacht ik vraag de tweede dag wel.. maar toen was hij er niet :(

In elk geval: iedereen bedankt voor het reageren
nog meer tips/ op- of aanmerkingen?? kom maar :)

Alex 10-09-2005 22:34

Citaat:

Paley schreef op 10-09-2005 @ 22:17 :

Ik ga binnenkort maar eens wat fotograven af... het beste kan ik nog achter het adres van een van mijn schoolfotograven komen, hij vertelde dat hij ook mode heeft gefotografeerd..
Stom stom dat ik niet meteen z'n adres heb gevraagd.. ik dacht ik vraag de tweede dag wel.. maar toen was hij er niet :(

In elk geval: iedereen bedankt voor het reageren
nog meer tips/ op- of aanmerkingen?? kom maar :)

Dat kost je een hoop geld wat je misschien niet terug ziet. Ik zou naar een modellenbureau gaan, zien ze iets in je dan investeren zij ook wel in de foto's

druiveke 12-09-2005 11:26

hey

eerst en vooral; laat je niet meeslepen in de rozengeur en manenschijn!
betaal nooit iets!
als jij geschikt bent als model dan moeten ZIJ in JOU investeren, zeker niet andersom.

stap naar een modellenbureau (vele in grote steden) en vraag gewoon hun mening.
als een bureau zegt dat zij, tegen betaleing, een portfolio kunnen maken voor jou. vergeet het dan al maar, een deftig bureau doet zoiets niet.

als ze wat in je uiterlijk zien, dan stellen ze je misschien een proef-shoot voor.
je mag nog de mooite zijn van het land, niet iedereen past op foto!
daarom moet je niet als fotomodel gaan.
om fotomodel te zijn moet je niet bepaalde maten hebben, in alle vormen en lengtes zoekt men fotomodellen, hier gaat het meer om de uitdrukking ed.

wil je als manequin gaan, dan heb je zoizo totaal andere vereisten.

maar in ieder geval, betaal nooit!
als ze echt wat in je zien, zullen zij wel moeite doen om jou bij hun bureau te krijgen.

als je nog vragen hebt, PM me maar

succes!

Paley 12-09-2005 18:27

heej druiveke..
heel erg bedankt voor je bijdrage :)

Lilith 13-09-2005 15:32

Citaat:

Paley schreef op 12-09-2005 @ 19:27 :
heej druiveke..
heel erg bedankt voor je bijdrage :)

Wat druiveke zegt idd. Je hebt ook castingbedrijven, daar zou je ook eens kunnen rond vragen. De meest bekende in Nederland is die van Harry Klooster .

Bij Castingbureaus zoeken ze meer typen mensen. Daar maak je meer kans als je niet binnen de catwalk-eisen valt. (1.78 m tot 1.85m lang, maatje 34/36 en je loopje moet goed zijn). Castingbureaus doen vaak niet alleen figuranten, maar soms ook fotoshoots.

Als je je al bij een modellenbureau inschrijft, zullen ze waarschijnlijk zeggen dat ze je, als ze je al aannemen, in de Specials zetten. Dat zijn de modellen die niet voldoen aan de catwalk-eisen, maar die in worden gezet bij shoots waarbij dat niet uitmaakt. Besef je dus wel dat je hierdoor dus echt niet gevraagd wordt voor je covershoot van de Elle, de Vogue of de Cosmo, eerder de Wehkamp, alhoewel ze zelfs misschien voor de Wehkamp eisen stellen aan je lengte. Waarvoor ze je misschien ook vragen, is foto's voor bladen over Zelfmaakmode.

Hoe dan ook; laatste tip: Betaal in GEEN geval voor foto's, laat ook geen foto's van te voren maken, dat is echt geldverspilling. Als een bureau wat in je ziet, maken zij goede foto's van jou, gemaakt door hun fotograven. Ook als een bureau je afwijst, kun je vragen waarom je bent afgewezen. Als dat is omdat je in hun ogen niet geschikt bent omdat je te dik bent, dan kun je overwegen om een klein beetje af te vallen. Doe dat altijd met verantwoordig (en als dit echt je droomberoep is, overweeg dan een dietiste te raadplegen). Als ze zeggen dat je niet fotogeniek bent, dan is dat zo, en accepteer dat. Ga dan niet nog 100 bureau's af.

ekki 14-09-2005 18:33

Je zou je kunnen aanmelden op http://www.dutchheaven.nl/
Daar kun je afspreken een fotoshoot te maken op TPL-basis: je krijgt dan foto's van de fotograaf en hij heeft ook foto's van jou. Zo worden jullie er allebei 'beter' van en niemand betaalt wat. Zo kun je je portfolio misschien een beetje opbouwen.

little nemo 14-09-2005 18:42

Citaat:

Paley schreef op 10-09-2005 @ 22:17 :

heel mooi motto, maar ik zou toch realistisch blijven als ik jou was. en realistisch is in deze dat je echt totaal kansloos bent. maargoed, je komt er wel achter als je t een tijdje geprobeerd hebt

boer 14-09-2005 19:14

Citaat:

little nemo schreef op 14-09-2005 @ 19:42 :
heel mooi motto, maar ik zou toch realistisch blijven als ik jou was. en realistisch is in deze dat je echt totaal kansloos bent. maargoed, je komt er wel achter als je t een tijdje geprobeerd hebt
waar baseer je dat op?
Ik ben ook echt niet knap of bijzonder ofzo. Maar toch gescout door een modellenbureau. Wat ik overigens niet gedaan heb omdat het niks voor mij is.

edit:sorry ik heb even teruggelezen en ik zie het al, ik dacht dat je het alleen op de foto baseerde.

Muspel 14-09-2005 22:09

een Sugababe? :eek:

de argh, ieuw, eek? (n)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.