![]() |
Daar bovenin die nestkast
Zit een nest met jonge mezen Nog maar heel erg klein zijn ze Veel te klein om buiten te wezen De moeder brengt ze wormpjes Ze vliegt maar af en aan Vijf prille leventjes Afhankelijk van haar komen en gaan Maar op een avond zo opeens Is moeder niet meer daar Vijf kleine mezen hongerig En weerloos tegen gevaar Was ze overleden Dan was het nog te dragen Maar even verderop Was ze de weg aan 't vragen Naar een warm oord in 't zuiden Alwaar het nimmer hoost Voor haar vrijheid verliet ze haar kinderen Voor haar vrijheid stierf haar kroost Maar haar kroost zal nimmer klagen Want haar kroost begrijpt het niet Waarom zij nu juist moesten sterven Voor een moeder die haar kroost verliet.. (C) Genesis ---- Ik bedoel hier meer mee dan slechts het letterlijke verhaal.. Die vertel ik niet, dat laat ik aan een ieders gedachten en gevoelens over... |
Hmm, inderdaad vrij in interpretatie .. maar wel mooi omschreven (y)
|
Weer een soort verhaaltje, maar wel met een mooie betekenis! (y)
|
Het loopt hier en daar niet helemaal goed, wat betreft het ritme.. Tis een gedicht waar volgens mij veel achter schuilt:(...op een mooie orginele verwoord, inhoudelijk idd (y) .
liefs, Mariamne |
het valt mij op dat in alle drie posts een (y) verwerkt zit :D
Citaat:
Wel heel erg goed geschreven, soms idd een beetje lastig ritme, maar dat stoort hier niet zo erg.. Kus |
Prachtig gedicht Edwin echt waar, tis droevig maar toch mooi :)
|
Mooi en droevig. een soort verhaaltje inderdaad maar dat geeft hier helemaal niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |