![]() |
[gedicht] Willing but unable
Alsof de film blijft steken.
De film die mijn leven vertelt. Alsof ik opgesloten zit, Maar zelf de sleutels nog heb. Ik wil de deur openen, Maar ik kan het niet. Ik moet die deur openen, Maar ik doe het niet. Woorden zo hard als steen, blijven kleven aan mijn lippen. Tranen zo pijnlijk als doornen, blijven liggen in mijn ogen. Bang voor de confrontatie. Angst voor het praten. Vrees voor het huilen. Bang voor elke emotie. -x- |
if it's not what you've made of
daar is je titel van het schoot me zo te binnen. |
Citaat:
Heb je ook nog iets te zeggen over het gedicht zelf? |
Wat een vreselijk gedicht. :eek:
|
Citaat:
het heeft ook niet echt een verhaal meer een onderwerp me vele toch wel opzich mooie beeldspraken waardoor het een soort opsomming word van mooie zinnentjes |
De titel is mooier dan het gedicht zelf. Wat betreft het gedicht: ik kan het niet anders dan eens zijn met geen dichter.
Behalve de laatste strofe, want die vind ik dan wel weer leuk :) |
Citaat:
Verder kan het inderdaad kloppen dat het niet echt een verhaal is. Dit zijn woorden die in mijn hoofd rondspookten, die me dwars zitten. Ik heb ze achter elkaar opgeschreven, zonder te letten op ritme's. Iemand zei me dat hij het een mooi gedichtje vond, dus ik heb het hier geplaatst. Maar blijkbaar delen jullie niet dezelfde mening, wat ik best kan begrijpen, hoor. :) Bedankt! Kuss |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het klinkt alleen zo wanhopig |
Ik vind dat je je gevoelens eigenlijk wat te primair verwoord om het poëtisch echt interessant te maken. Daarmee bedoel ik dat je excact je gevoelens opschrijft in de makkelijkste bewoording, en dat je er dus verder eigenlijk niets mee doet op papier; dat is zonde, want je kan er veel meer mee. Ik denk dat je moet proberen dingen nog dieper uit te graven en er dan bijvoorbeeld een thema in te verweven, zodat de beeldspraak interessanter wordt voor de lezer.
|
Citaat:
|
Het beeld wat je wilt schetsen komt nog niet helemaal over omdat de abstracties die je gebruikt een beetje vervallen naar typische metaforen. Maar zoals al gezegd, diepere verwoording doet wonderen. De sfeer die je neer wilt zetten spreekt me dan wel weer aan. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |